Permalänk
Medlem

HDMI splitter 4 till 1

Jag har ett begränsat antal HDMI på min TV.
Så trött på dessa kina HMI splitters är skitkvalite, söker en splitter(eller vad det kallas för) där jag böver plugga in alla mina leksaker(PS3/4, Chromecast, mediamaskin samt Steamlink) så dessa kan gå till en enda HDMI intag på TV.

Någon som har ett bra förslag som inte innefattar skit på Alibaba för 199:-

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Bildexpert 📺

@Johnnymann: Du behöver en switch eftersom du vill växla mellan flera ingångar. En splitter har du för att dela signalen på fler utgångar.

Ifall du lägger på en nolla på priset för Kina-switchen så kan då bättre utrustning med bland annat EDID-hantering. Då är det tillverkare som Atlona och Kramer som gäller.

Men du kan också utnyttja kina-switchen på rätt sätt och sätta de enklaste prylarna där, samt sätta de mer krävande prylarna direkt på TV:n. Detta minskar problemet med att avancerade signaler som HDR, Dolby Vision etc. inte går över switchen.

Permalänk
Rekordmedlem

Skaffa en vettig hembioreceiver så får du också bättre ljud på köpet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.