Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Galaxy tab S5e?

Hej!

Tänkte köpa mig en surfplatta för generellt ligga i soffan/sängen netflix, surf och kanske en del spel typ tower defense spel/minecraft. Spel är inte huvud-fokus, men vore trevligt om det inte var uteslutet i framtiden iaf.

Har tittat lite extra på galaxy tab s5e, och priset för den är mitt absoluta maxtak.

Prioriterar tillräcklig prestanda för att inte kännas laggig/ryckig i första hand, skärm/batteritid/lagring i delad andraplats.

Går det göra ett bättre köp för samma/mindre pengar?

Permalänk
Medlem

Köpte en Tab S5e (modellen med både WiFi och 4G) mest som större skärm till drönaren än mobilen, och den är riktigt najs - inte toppsnabb och finns aningen fördröjning vid somliga operationer men fint ljud, bra skärm, tunn och väldigt lätt och beskrevs vid lansering som årets platta 2019.

Den har 670 och inte 855 som CPU vilket kan bromsa i tyngre spel, så klagar vissa på svag wifi men det verkar bero på var man håller i den (täck inte antennen var den nu sitter).

Sammantaget är jag klart nöjd med plattan och den är ofta med även när jag inte skall flyga drönare.

Visa signatur

Dell XPS 17 - RTX 2060 - 4k touch - ersätter MSI GS73VR efter tre år
Byggen: Simply Red med 950 Pro - Liten Lian Li