Hårddisk skivor -Var får man tag på rena skivor?

Permalänk
Medlem

Hårddisk skivor -Var får man tag på rena skivor?

Tjo!

Har en liten idé som kräver en stor del hårddiskskivor alltså blanka sådana som sitter i diskar.

Någon som har någon bra idé var man kan hitta sånna?

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Avstängd

Bygger en skivkompressor?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Nejdå, ni har ingen aning om vad jag har planerat om jag skulle kunna få tag i drös skivor, det var en helt briljant ide som jag kom på men kommer inte att avslöja något om det

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

köp billiga skitdiskar anno ´90... alternativt raida en soptipp?

edit: sämst stavning av soptipp

Permalänk

måste de vara fungerande eller va då? bara ragga tag på massa 1-20giggare och ta skivorna ifrån de akta dig för fettfläckar bara

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Nejdå, inget behov av funktion

Jo visst ofc men var får man tag i 1-20 giggare helst gratis?

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk

stå en dag på tippen när folk slänger elektronik när de slänger så frågar du om du får deras hårddiskar till ditt projekt istället (helt lagligt).
Annars så slink in på skolan och fråga om de har några gamla datorer de vill bli av med eller någon datorfirma istan.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag hade prao på Uppsalas Elektronikåtervinning när jag gick i 9:an. Plockade på mig en massa hårddiskar och annat. Tyvärr va de bara på några 100Mb styck men det va kul på den tiden. Jag har för länge sen återlämnat alla diskar till elektronikskroten. Men om jag va du så skulle jag ringa å fråga kommunen där du bor om dom har någon liknande elektronikåtervinning.

Visa signatur

I can't do this all on my own, I'm no superman

Permalänk

Jag som precis skrotade en disk :(. Den hade iofs bara två skivor i sig. Hur många ska du ha? När kommer du avslöja vad du ska göra?

Permalänk
Utelåst hobbymoderator

jag har 3 st hårdiskar liggandes på hylla en 500 samt en 200giggs hårdisk samt tror jag har en 80 och 3giggs hårdisk där troligastvis kontroll enheterna är paj på eftersom ingen hårdisk startar

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Medlem

Magneterna som sitter i diskarna brukar vara rejält kraftiga

Slaktade några diskar hos en polare o en av dem hade rejält feta magneter, vet att jag satte upp müsli o liknande på hans kylskåpsdörr med dem. (inte genom den tjocka delen utan i pappret då, de klarade vikten iaf )

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karaff
Magneterna som sitter i diskarna brukar vara rejält kraftiga

Slaktade några diskar hos en polare o en av dem hade rejält feta magneter, vet att jag satte upp müsli o liknande på hans kylskåpsdörr med dem. (inte genom den tjocka delen utan i pappret då, de klarade vikten iaf )

Nice med frukost hägnades utanpå kylskåpet. Har 2st sådana magneter liggandes här.

Permalänk

nu blev jag nyfiken på vad du ska gör

Permalänk
Medlem

Låt oss säga att det mest var en liten affärsidé som slog mig.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josasp:

Låt oss säga att det mest var en liten affärsidé som slog mig.

Hur gick det med idén?
Är det något du kan delge oss nu 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vet andra och även jag själv som använt diskarna som underlägg. Kan ha varit något sånt. Men vet inte varför man skulle behöva just skivor från hårddiskar. Kan nog göra liknande av valfri metall då. Ska de inte ha funktion ser jag inte varför det behöver vara just hårddiskskivor.

Permalänk
Medlem

@-PC-: Jeez, snacka om att väcka en tråd från kyrkogården av döda trådar. Du måste ta priset 😉 10 år senare, snyggt 😆

Tur jag tydligen hade bevakning på tråden, för jag är aldrig på det här forumet nu för tiden.

So for the big reveal, tjejer finner de som riktigt bra sminkspeglar som inte går att ha sönder i handväskan. Går inte som affärsidé eftersom policy på företag innebär förstöring av diskarna. Men de är fortfarande bra sminkspeglar 😉

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Hehe, man vill ju inte verka för på 😁🤣

Pratade eller messade med någon för många år sedan som sökte samma sak, så tänkte passa på att fråga 😁
Det kanske till och med var du?