Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hjälp med julrim till teknikklapparna

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Hjälp med julrim till teknikklapparna

Det börjar dra ihop sig mot julafton, och förutom att inhandla diverse julklappar finns det ibland vissa förväntningar att dessa ska ackompanjeras av finurliga rim. Jag är helt övertygad om att vi sitter på en enorm julverkstad av rimmästare i forumet, och därför vore det kul att dra igång SweClockers egna version av tv-kanalernas uppesittarkvällar inför jul, där man kan få hjälp med rimmen till teknikklapparna (det går självklart bra med andra typer av klappar också).

Jag kan börja! Än så länge är jag i ett ganska tidigt skede av klapphandlandet, men har hunnit med att köpa en lång HDMI-kabel (personen som ska få den vill koppla sin dator till tv:n för att titta på Netflix och liknande). Sitter någon på ett bra rim till denna oerhört inspirerande julklapp?

Permalänk
Medlem

Nu när det lackar emot jul, så kan Netflix vara kul, och men denna långa julklapp så blir en upplevelse helt utan strul.hihi

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Det börjar dra ihop sig mot julafton, och förutom att inhandla diverse julklappar finns det ibland vissa förväntningar att dessa ska ackompanjeras av finurliga rim. Jag är helt övertygad om att vi sitter på en enorm julverkstad av rimmästare i forumet, och därför vore det kul att dra igång SweClockers egna version av tv-kanalernas uppesittarkvällar inför jul, där man kan få hjälp med rimmen till teknikklapparna (det går självklart bra med andra typer av klappar också).

Jag kan börja! Än så länge är jag i ett ganska tidigt skede av klapphandlandet, men har hunnit med att köpa en lång HDMI-kabel (personen som ska få den vill koppla sin dator till tv:n för att titta på Netflix och liknande). Sitter någon på ett bra rim till denna oerhört inspirerande julklapp?

Jag ger det ett försök

Nu när det vankas jul kan man hoppas på att få något riktigt kul. Helst hoppas man på hårda paket och att ingen har visat sin tråkiga snålhet. Detta är typ vad man kan kalla en hård klapp, korrekt är nog att kalla den något slapp. Nu kan du sitta i soffan och vara riktigt komfortabel med din nya HDMI-kabel.

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av JonasT:

Det börjar dra ihop sig mot julafton, och förutom att inhandla diverse julklappar finns det ibland vissa förväntningar att dessa ska ackompanjeras av finurliga rim. Jag är helt övertygad om att vi sitter på en enorm julverkstad av rimmästare i forumet, och därför vore det kul att dra igång SweClockers egna version av tv-kanalernas uppesittarkvällar inför jul, där man kan få hjälp med rimmen till teknikklapparna (det går självklart bra med andra typer av klappar också).

Jag kan börja! Än så länge är jag i ett ganska tidigt skede av klapphandlandet, men har hunnit med att köpa en lång HDMI-kabel (personen som ska få den vill koppla sin dator till tv:n för att titta på Netflix och liknande). Sitter någon på ett bra rim till denna oerhört inspirerande julklapp?

När du i soffan ska sitta,
kanske på Netflix titta.
Behöver du preppa före,
med detta långa datasnöre.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Inaktiv

Hoppas du håller för din snabel, här kommer tomten och lägger kabel!

Permalänk
Medlem

Nu när du känt julmustens fadda smak
kan du trycka upp denna sladd där bak

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Skrivet av JonasT:

Det börjar dra ihop sig mot julafton, och förutom att inhandla diverse julklappar finns det ibland vissa förväntningar att dessa ska ackompanjeras av finurliga rim. Jag är helt övertygad om att vi sitter på en enorm julverkstad av rimmästare i forumet, och därför vore det kul att dra igång SweClockers egna version av tv-kanalernas uppesittarkvällar inför jul, där man kan få hjälp med rimmen till teknikklapparna (det går självklart bra med andra typer av klappar också).

Jag kan börja! Än så länge är jag i ett ganska tidigt skede av klapphandlandet, men har hunnit med att köpa en lång HDMI-kabel (personen som ska få den vill koppla sin dator till tv:n för att titta på Netflix och liknande). Sitter någon på ett bra rim till denna oerhört inspirerande julklapp?

Nu kan du se Netflix på TV via en lång digital lem,
kanske en tröst om du snuvats på TV4 av Comhem!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 2700X | CPU-FAN: Noctua NH-U12S + NT-F12 (PP) |
| MB: Asus Prime X470-Pro | RAM: Corsair Vengeance LPX 3000Mhz 2X8GB |
| GPU: Geforce 3080 12GB | SSD1: Intel SSD 5 500 GB x2 (Raid 0) SSD2: Samsung 860 EVO 1TB |
| HDD1: WD 160GB | HDD2: Fujitsu 1TB | CHASSI: FD Define R6 |
| PSU: Seasonic Focus Plus Gold 750W |

Permalänk
Medlem

För att Netflix toppar se lite på distans, ett fix utav koppar och PVC, så du slipper sitta lite brevé din TV.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

När rimmen redan borde etsats och glöggen spetsats, hör detta råd att kolla på datumets rad, så du inte likplundrar en tråd.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Vad som finns i detta paket har du ingen aning om din gamle get.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Du sitter nu med denna klapp
och funderar på om det är en trapp

Men eftersom du film gillar att se
kan denna få dig att le

Fyra enkla bokstäver i en kombination
ger dig denna enkla vision av aktion

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Denna prylen leder data,
Likväl är den knappast Seriell-ATA.
Den är gjord av kvalitet,
Och hjälper till när du vill se.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Avstängd

HDMI i baken
Komfortabelt som maken
Netflix ger svar på saken!

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Hedersmedlem

När du kör bil nu på vintern,
Kan det hända att du får sladd.
Inte ens här i värmen är du säker,
för vad har jag under granen lagt?

Permalänk
Medlem

Tips till framtida rim: Julklappen själv ska INTE vara en del av rimmet

Någon som har ett bra rim för en gaming laptop?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Expertgissare

Vilken bra tråd och roligt initiativ @JonasT, eftersom du fått hjälp med många fina rim, så provar även jag
Ska ge bort en raspberry pi förinstallerad för kameraövervakning, och behöver ett fiffigt rim

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Edvin-89:

Vilken bra tråd och roligt initiativ @JonasT, eftersom du fått hjälp med många fina rim, så provar även jag
Ska ge bort en raspberry pi förinstallerad för kameraövervakning, och behöver ett fiffigt rim

Skickades från m.sweclockers.com

Om du en cirkels omkrets tar,
och delar den med dess diameter,
och i början ett engelskt hallon har,
då vet du vad klappen heter!

Permalänk
Medlem

Jag ska ge bort en nätverksförlängare till farsan som förhoppningsvis ska göra signalen något bättre i rummet med ett kassavalv.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av talonmas:

Tips till framtida rim: Julklappen själv ska INTE vara en del av rimmet

Någon som har ett bra rim för en gaming laptop?

Skickades från m.sweclockers.com

Sätt dig ner och fäll locket upp,
så beger vi oss i samlad trupp.
Till cyberrymdens jaktmarker,
eller till strålspårade dataparker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Tips till framtida rim: Julklappen själv ska INTE vara en del av rimmet

Någon som har ett bra rim för en gaming laptop?

Skickades från m.sweclockers.com

Med denna apparat så kommer vintern gå fort förbi.
Men regler att använda denna det kommer det att bli.
Instängd i rummet man ofta kan vara.
För en Alfons blir du som "Jag ska bara".
Troligen blir det bara en massa gejm
Öppna nu för detta rim är bara lame.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Hedersmedlem

Skoj! Jag önskar också lite hjälp då jag är helt fantasilös.

Önskar rim till min sambo på:

1. Våffeljärn
2. Brödrost

Hon är hårdhudad men gärna inte alltför knepiga svårförstådda ord då hon inte är infödd svensk.

Mvh
Micke

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av voffen1:

Jag ska ge bort en nätverksförlängare till farsan som förhoppningsvis ska göra signalen något bättre i rummet med ett kassavalv.

Det finns ett slags juleljus,
I denna fiffiga låda,
Radioskugga i ditt hus,
får ej längre råda!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Überklass:

Skoj! Jag önskar också lite hjälp då jag är helt fantasilös.

Önskar rim till min sambo på:

1. Våffeljärn
2. Brödrost

Hon är hårdhudad men gärna inte alltför knepiga svårförstådda ord då hon inte är infödd svensk.

Mvh
Micke

Våffeljärn:

Häll in lite kladd,
Stoppa in en sladd.
Vänta en stund,
och fyll din mund!

(Jag antar att det är ett elektriskt våffeljärn, annars finns det fortfarande tid att gå till butiken och byta.)

Permalänk
Medlem

Rim ska väl inte innehålla vad det är för produkt utan bara ge en aning om vad det ska vara eller vara till?

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Überklass:

Skoj! Jag önskar också lite hjälp då jag är helt fantasilös.

Önskar rim till min sambo på:

1. Våffeljärn
2. Brödrost

Hon är hårdhudad men gärna inte alltför knepiga svårförstådda ord då hon inte är infödd svensk.

Mvh
Micke

Brödrost:

Släpp in två bröder i det varma,
så de utan sol kan bli bruna.
Lägg på en skiva julparma,
och stoppa in i din nuna!

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av pv2b:

Om du en cirkels omkrets tar,
och delar den med dess diameter,
och i början ett engelskt hallon har,
då vet du vad klappen heter!

Tackar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk

HDMI-kabel

Om julen blir en mara, gör denna till en snara.

/Tomten

Visa signatur

Chassi: Corsair Oblivian 650D | Moderkort: MSI Z68A-GD55 G3 | CPU: Intel 2600k 3.4GHz | Kylning: Corsair H80 | Ram: 8Gb DDR3 1600MHz | Grafikkort: MSI GTX 970 | Hårddisk: Samsung EVO 250GB SSD / WD Black 1TB / WD My Book 2TB (Raid 1) | Nätagg: Corsair AX 850W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av voffen1:

Jag ska ge bort en nätverksförlängare till farsan som förhoppningsvis ska göra signalen något bättre i rummet med ett kassavalv.

Har du problem att ut på nätet komma
kan denna pinalen
hjälpa till att förstärka signalen

Permalänk
Medlem

Känner att jag ligger extremt i lä här. Vuxit upp i familj där vi inte haft traditionen med rimmande.

Nu torskar jag varje gång det är en rimtävling bakom adventsluckan på SweClockers.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Sluta sitt vid datorn och ömma baken,
De kommer bli mer bekvämt med denna saken,
Ligga skönt i soffan med netflix framför,
Popkorn, chips, cola som en bio amatör.

@JonasT Vsg!

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...