Permalänk
Medlem

Galax DDR4 4800MHz

Hej

Jag har fått tag på 5 nya par minnen från Galax (KFA2) DDR4 4800 MHz C19. De är likt dessa minnen: https://www.sweclockers.com/marknad/163960-unika-ddr4-4800-46...

Samtliga 5 kit är från deras Hall of Fame serie, 2x8GB 4800MHz C19-26-26-46. Inga heatspreaders, vill man ha det kan man köpa egna från ebay eller liknande. HS är inget som behövs för kylningens skull, det är bara en fråga om utseende.

Minnena har såklart samsung B-die ICs, som är de bästa för hög frekvens, tighta timings och överklockning. De är dessutom handplockade av Galax OC lab för särskilt bra överklockningspotential.

Observera att köra minnena enligt SPD, alltså 4800MHz ställer höga krav på både moderkort och CPU (inte alla imc klarar 4800MHz, även vid rätt moderkort). Dock funkar det utmärkt att ladda SPD och sedan sänka frekvens (och timings om man vill) för att köra det som ens moderkort och CPU klarar av. T.ex. 4600 eller någon annan riktigt hög frekvens, men som är betydligt lindrigare för imc'n.

Priset är 2500:- per par

Kan hämtas i Malmö eller skickas mot förskottsbetalning

Läs hela annonsen här

Permalänk

Går det att köra flera kit i samma burk och köra samma hastighet vilken hastighet nu moderkortet klarar av såklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av werter123456789:

Går det att köra flera kit i samma burk och köra samma hastighet vilken hastighet nu moderkortet klarar av såklart

Det går utmärkt, men det är såklart svårare att nå riktigt hög frekvens med 4 stickor i dual channel.
Minnena funkar även bra i quad channel till x299 t.ex., och även då med 8 stickor om man behöver riktigt mycket ram. De jag känner som haft turen att få hem ett Dominus extreme med en 28-kärnig cpu kör 12 st. av dessa minnen i sexkanalig konfig.

Permalänk
Medlem

Detta är alltså inte "limited edition" eller liknande i stil med minnena från din tidigare annons?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMG:

Detta är alltså inte "limited edition" eller liknande i stil med minnena från din tidigare annons?

Dessa finns inte att köpa i affär vad jag vet. Jag har inte hittat några i alla fall. De högsta de har på hemsidan är 4000, förutom förra limited Edition på 4600, men dessa är slutsålda sen länge och kommer inte komma tillbaka.

Det är dock ingen särskild spd-info som är numrerad eller liknande. Vill man gärna ha något unik text på spd kan jag fixa det mot en liten slant. T.ex. ditt nickname eller liknande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rauf:

Dessa finns inte att köpa i affär vad jag vet. Jag har inte hittat några i alla fall. De högsta de har på hemsidan är 4000, förutom förra limited Edition på 4600, men dessa är slutsålda sen länge och kommer inte komma tillbaka.

Det är dock ingen särskild spd-info som är numrerad eller liknande. Vill man gärna ha något unik text på spd kan jag fixa det mot en liten slant. T.ex. ditt nickname eller liknande

Okej, tack för info. Jag avstår, men säg gärna till om du får tag på något liknande det i förra annonsen.

Permalänk
Medlem

@Rauf: Säljer du lådan ?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

@skog1s:

Nej, de är rätt bökiga att få tag på så tyvärr inte.

Permalänk
Medlem

Ett par sålda

Permalänk

Hej,
Har du några kvar? Är på jakt efter bra minnen till dominus !

Skickades från m.sweclockers.com