Permalänk

ASUS All-In-One startar inte

Hjälper farsan med en dator som inte startar. Det är en ASUS ET2301. Strömmen funkar (skärmen lyser upp och visar "ASUS" för att sedan slockna efter några sekunder) men det händer inget när jag trycker på "on". Har inte lyckats hitta vilka kontakter som är motsvarande PWR-BTN + och - på ett normalt MOBO. Fattar ingenting. Någon som har en susning om hur jag kan felsöka/fixa detta? Skickar några skitdåliga bilder i hopp om att någon ser något jag missat.

https://imgur.com/a/kNnduFI

Permalänk
Medlem

Tjääna.

Låter som en skumt problem.
Skulle du kunna skriva vad modellen heter så ska jag försöka vara till hjälp så gott jag kan om problemet kvarstår

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem

Bild NR4 visar ju pwr connectorn samt pwr button.
Följ den kabeln, dra ut, kolla så den har bra Connection och sätt tillbaka den och se till att den sitter som den ska. Enda tipset jag har än så länge. Har försökt hitta ett schema för moderkortet och modellen men ser mörkt ut.

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"