Säga upp Telia - vilken fiberleverantör?

Permalänk
Medlem

Säga upp Telia - vilken fiberleverantör?

Hej!

Har Telia 100/10 idag för 449 kr (efter att de höjde priset i våras) och skulle vilja byta fiberleverantör då det är för dyrt alternativt få de att ge mig ett bättre erbjudande.

Vad rekommenderar ni? Bahnhof, Bredband2, Ownit, något annat?

Permalänk

Jag har bredband2 och Telia och båda fungerar skitbra! (har ett boende på min hemort samt ett på min studieort). Telia har ju black week-erbjudande nu, ring dem och be att få det priset om du inte är bunden. Jag lyckades få 500/500 för 349 / mån pga att jag redan var kund.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Har också Telia fiber 100/100. I samband med att jag fick en ny router så sänkte dom priset till 349 kr/månad, då med haken att jag var bunden i 12 månader. Verkar finnas bra med luft i 449 kr/månad och du kan säkert förhandla. Nere på 349 är dom andra inte så mycket billigare.

Permalänk
Medlem

Telia har ju Black Weekend, 500/500 för 299:- i månaden om du vill komma billigt undan.

Annars skulle jag säga att du bör välja Bahnhof.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Är du en gamer skulle jag rekommendera bahnhof då de har bästa routingen och prio till utlandet. Dock tar bahnhof extra betalt för det.

Bahnhof och riksnet är de leverantörer som hoppar via telia till utlandet (prio1), detta kan du kolla med pingplotter.

Edit: finns säkert fler men de är de enda jag vet om/har testat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeSaber:

Är du en gamer skulle jag rekommendera bahnhof då de har bästa routingen och prio till utlandet. Dock tar bahnhof extra betalt för det.

Bahnhof och riksnet är de leverantörer som hoppar via telia till utlandet (prio1), detta kan du kolla med pingplotter.

Edit: finns säkert fler men de är de enda jag vet om/har testat.

Telia har bättre routing utomlands.
Bredband2 suger dase, får 7 Mbit/s per lina mot USA med 1000/1000.
Bahnhof levererar bättre, men med Telia så får man fullt fräs oftast.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME