Arrogant Bastard - Möss och Headset från Kjell & Company

Permalänk
Skrivet av Cleaner:

Scrollen kan kanske avhjälpas genom att öppna musen så du kommer åt insidan och rengöra axlarna i hjulet.
Har gjort det en gång på min mus där scrollen hoppade upp och ner när man försökte bläddra antingen ner eller upp. Var en del hårstrån och damm runt axlarna som gjorde att det inte funkade som det skulle.

heehee "Cleaner" tål att testas!

Permalänk
Medlem

Arrogant Bastard Whirlwind

Jag köpte Arrogant Bastard Whirlwind + Arrogant Bastard Riptide Bungee
( "Trådlös känsla", enligt beskrivningen av Riptide ) hos Kjelle för ett par veckor sedan och har den inkopplad till min stationära PC som är igång 24/7.
Mina egna inställningar har funnits kvar sedan dag 1, även efter omstart och PCn helt avstängd pga åska, och Whirlwind står stadigt ( "vippar" inte ) på min Corsair musmatta (aluminium). Kabeln är ganska styv, därför köpte jag Riptide en halvtimme senare för jag fick en känsla av att kabelstrumpan kommer skavas sönder mot bordskanten förr eller senare. Beskrivningen av Riptide är ingen överdrift, jag tycker den ger en trådlös känsla.
Tre vikter medföljer till Whirlwind och ett verktyg till dom. Lasermusen i sej är för högerhänta, och om någon undrar så är max DPI 8200. Det finns 4 olika nivåer : Level 1 800 DPI, Level 2 1100 DPI, Level 3 3200 DPI och Level 4 8200 DPI. DPI kan ställas in i nivåer om 100 i programvaran som man installerar.
Programvaran är inget absolut krav, men utan den går man miste om möjligheterna till inställningar t ex DPI, LED-belysning och knappar för att nämna några.
Lift Range och Scroll Speed kan man leka med tills man blir grön i ansiktet, och LED-belysningen kan nog ställas in i samma matchande kulör som ansiktet
Med programvaran kan man ställa in (programmera) dom sex knapparna nästan hur man vill, det finns en mängd olika alternativ att välja på per knapp men jag har inte gått in på djupet ännu. I princip har jag bara stängt av LED-belysningen och ändrat DPI till det jag gillar bäst.
Scrollhjulet med gummibeläggning känns bra, och väldigt diskreta "hack" känns i fingertoppen när jag scrollar.
Macros finns också, men jag är inte insatt i det så jag kommenterar det inte.

Jag är inte en gamer av samma kaliber som många andra här på SweC så jag kan egentligen inte kommentera om spel + Whirlwind = underbart, eller fiasko.

Riptide står stabilt och håller kabeln ungefär 15 cm ovanför bordsytan och gör det den utlovar, varken mer eller mindre. Dessutom var den nedsatt i pris när jag köpte den. Och kabeln riskerar inte att skavas sönder i första taget i och med att Riptide faktiskt står stabilt.

Är Whirlwind värt pengarna? Tja, den är minst lika bra, eller dålig, som dom flesta snarlika datormöss i samma prisklass. I slutändan handlar det om ens egna personliga tycke och smak. Men jag vill höja ett varningens finger : beställ inte Whirlwind i blindo eftersom den är ganska stor rent fysiskt, den lär inte kännas speciellt bra om man har små händer. Har du en Kjelle-butik i närheten och du känner dej osäker om en datormus modell stor så rekommenderar jag att du kilar dit och känner efter innan ett ev. köp.

Med tanke på att min nödlösning till datormus sjöng på sista versen så hade en datormus från tidigt 90-tal varit rena rama Halleluja-upplevelsen. Mitt val föll på Arrogant Bastard Whirlwind mycket beroende på att jag har en Kjelle-butik ett stenkast bort, och det ekonomiska när jag behövde en ny datormus som fungerar bra utan att tvinga mej till en nudeldiet i flera veckor.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem

Jag tänkte 1april lol:p

Permalänk
Medlem

Bumpar!

Någon som har köpt en "Arrogant Bastard Whirlwind" och har programvaran till den? Verkar inte finnas på Kjell längre.

Permalänk
Medlem

Antar att det är Avago 9800 sensor, vilket inte är en vidare värst bra sensor, då den har acceleration som inte går att ta bort.

Jag har hållt mig till sensorer som inte har någon accel eller prediction(angle correction)... Men testade en steelseries mus en gång och det var ju helt onvändbart, ringar i paint belv fyrkanter.

Permalänk
Skrivet av izzeww:

Bumpar!

Någon som har köpt en "Arrogant Bastard Whirlwind" och har programvaran till den? Verkar inte finnas på Kjell längre.

Hör av dig till kundtjänst så får du programvaran skickad till dig.

Permalänk

Har klämt och känt på produkterna en del, dock aldrig använt till vardags. De är helt ok måste jag säga. Fungerar väl för sitt ändamål, dock kanske inte för den mest avancerade gamern utan en vettig instegsmodell skulle jag säga.

Visa signatur

Audiofil och hobbykodare