Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Ny BF dator 20-25k~ beslutångest

Hej!
Skulle behöva lite hjälp med slutspurten av nya gamingdatorn!

Jag ska mest använda till spel just nu iaf, kanske lite redigering senare. Men mest till att spela det mesta på högupplösning. Sen är det positiva att datorn ska klara av att vara med i många år framåt utan att behöva kanske uppgradera sig.

Vill helst köpa alla delarna på inet, för hade tänkt att dom skulle bygga ihop den. Vet att ja tjänar på att bygga ihop själv och köpa från olika sidor, men får bli att dom bygger den.

Allt är inte till 100% än, men är väl mest bara Moderkort/grafikkort och framförallt vilken Processor jag ska välja. AMD eller intel i9, hört o läst bra om båda. Dock att intels i9 ska vara bäst till spel

Sen är jag lite osäker på Grafikkortet om jag ska välja MSI 2080 super eller lägga på 1k-1,5k för ASUS 2080 super?! Hann inte köpa varken MSIs 2080TI eller ASUS 2080TI kort som va på rean

Sen fungerar ramminnena till i9? Funkar ju inte som standardval, då måste ja bara ta 2600mhz ram

Har lite beslutångest över om jag ska välja denna intel i9

Eller denna AMD Ryzen 7 3800x

Permalänk

Glöm inte asus cashback på första builden, måste dock claimas väldigt snart om du kör på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Smasher89:

Glöm inte asus cashback på första builden, måste dock claimas väldigt snart om du kör på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Gick ut 30sep enligt hemsidan. Lutar mot intelbuilden. Fast också byta ut msikortet mot ASUS 2080. Samt köra 32gig ram troligtvis. Känns som mer rekommenderar intel i9-9900k än ryzen 7 3800x, många skriver dock ryzen 7 3700x är bra/mer värt.

Permalänk
Skrivet av Crackerjack12:

Gick ut 30sep enligt hemsidan.

https://promotion.asus.com/en/nordics/intelcashback/tac
1 dec 23.59, satsar på en liknande build med nätagg från elgiganten 750w för 777u (om de finns kvar, sidan segat hela dagen utom 4 i morses). Själv mest kluven till vilket chassi som är mest värt (för så lite som möjligt)då ram verkar vettigt som i förslaget med, och om en extra fläkt räcker som kylning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hade tagit AMD bygget men bytt ut 3800X mot 3900X för extra kärnor och trådar.
Om du ska börja redigera eller göra något annat än spela, lite mer seriöst då också, så bör du ta AMD.

Ska du mest spela och kanske nån udda video här eller där, då går det bra med 9900K.

Visa signatur

Dator
CPU: Ryzen 5 5600 | GPU: ASUS RX 6700 XT | RAM: 32GB 2133MHz DDR4 | Mobo: ASUS B550-Plus | Lagring: 2x1TB SSD + 5 TB HDD | Chassi: Fractal Meshify 2 | PSU: EVGA Supernova G6 1000W |

TrueNAS SCALE
CPU: Ryzen 5 5600 | RAM: 64GB 3200MHz DDR4 | Mobo: ASRock B550M Steel Legend | Lagring: 35 TB HDD | GPU: GTX 960 4GB | Chassi: Fractal Node 804 | PSU: Corsair RM850x 850W v3 |

Permalänk
Skrivet av Stromming90:

Jag hade tagit AMD bygget men bytt ut 3800X mot 3900X för extra kärnor och trådar.
Om du ska börja redigera eller göra något annat än spela, lite mer seriöst då också, så bör du ta AMD.

Ska du mest spela och kanske nån udda video här eller där, då går det bra med 9900K.

Ok, ungefär de jag funderar på.

Nu ska jag bara försöka hitta vilket grafikkort jag ska välja. fanns mängder i prisklassen 9-10k. Lutar mot EVGA alt msi. Eftersom de ASUS ja tänkte ta är slut på lager

Permalänk
Skrivet av Smasher89:

https://promotion.asus.com/en/nordics/intelcashback/tac
1 dec 23.59, satsar på en liknande build med nätagg från elgiganten 750w för 777u (om de finns kvar, sidan segat hela dagen utom 4 i morses). Själv mest kluven till vilket chassi som är mest värt (för så lite som möjligt)då ram verkar vettigt som i förslaget med, och om en extra fläkt räcker som kylning.

Skickades från m.sweclockers.com

Jaha ok, Ja chassit tog ja bara något just nu me. Ram kan man ju lika gärna köra 32gig när man ändå bygger nytt