Nytt bygge, 15-20k Black Friday, CPU redan köpt

Permalänk
Medlem

Nytt bygge, 15-20k Black Friday, CPU redan köpt

Tja!

Gjorde en tråd här i helgen men har uppdaterad en hel del sedan dess, här kommer därför mitt nya bygge:

Köpt en i9 9900k från en användare här på sajten. Några generella tankar om ovan? Främsta anledningen till uppgradering är att kunna köra nyare spel samt VR med bra inställningar (Jedi Fallen Order, Modern Warfare, Cyberpunk 2077, Dying Light 2, Half Life: Alyx), samt att framtidssäkra datorn. Genom att droppa ett antal tusingar nu kommer datorn kunna hålla sig i ett antal år (förhoppningsvis). Återkom gärna om ni har någon feedback, all diskussion uppmanas och uppskattas!

Tänkte tillägga att hårddiskar finns ej med då jag redan har ett antal, detsamma gäller fläktar.

/Tom

Permalänk
Viking

Byt ut grafikkortet. Det billigaste i lager av det du valde kostade 6800kr, och dessutom hade det ingen backplate

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

@Donnerstal: Läste dock att Super Ventus är dåligt när det kommer till temperaturer, efter lite snabb googling verkar detta som ett bättre alternativ (tyvärr dyrare dock):

Permalänk
Medlem

Efter lite mer research har jag kommit fram till detta:

Bytte först chassi då Meshify-C ska ha ruskigt bra luftflöde. MSI GPUn fick dock inte plats så bytte ut till ovan. Har kollat all kompatibilitet och det ser ut som att allt ska fungera

Permalänk

Siktar med på en datornpå black friday, kolla modellerna på moderkortet och grafikkortet, då om de köps på samma ställe skulle eventuellt kunna ge pengar tillbaka på asus cashbackkampanj, om du kör på alternativet här ovan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Smasher89: Tyvärr gäller det endast om man köper CPU också :/

Permalänk
Medlem

Lite mer framtidssäker dator. Du kan byta ner ram minnen, men försök hålla dig på cl16 och över 3200 mhz. Skulle ej köpa något annat än Maximus då jag gjort misstaget att köpa en z***-F förr. Plus att andra hands värdet blir betydligt högre även om 4 år om du ska sälja det.

https://komponentkoll.se/bygg/mbNSb/

Skickades från m.sweclockers.com