Permalänk

Odla tobak

Tjo,
Någon här som odlat tobaksblad för tillverkningen av cigarrer ?

/Force

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Tjo,
Någon här som odlat tobaksblad för tillverkningen av cigarrer ?

/Force

Odlar tobak just nu (Virginia tobak), dock inga planer på att göra cigarrer utav det:)

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Odlar tobak just nu (Virginia tobak), dock inga planer på att göra cigarrer utav det:)

Okej vad är dina planer för den tobaken då?

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

Okej vad är dina planer för den tobaken då?

Odlar det för skoj skull.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk

Okej, jag har en havanna och en virginia planta och har börjat skörda blad och hängt dessa på tork. Fermenteringen är jag fundersam på hur jag skall gå tillväga. Någon som har bra guider för detta ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Förr i tiden odlades tobak här i Stockholm. Den användes för att göra tuggtobak. Min morfar lät mig prova en gång. Det var gott.