Uppgradering utav RAM-minne och lagring

Permalänk

Uppgradering utav RAM-minne och lagring

Jag har en laptop som är en Dell Latitude E7440, längre ner kommer ni kunna se nuvarande specifikationer men det jag är ute efter tips på vilken typ utav RAM-minne jag borde inskaffa då jag vill uppgradera den till 16 GB samma gäller hårddisken, den nuvarande är en SSD på 237 GB men jag vill ha kvar den och installera en vanlig hårddisk på cirka 500-1000 GB. Kan ni ge mig tips på vilka jag borde köpa till min laptop, vilka som passar samt om jag ens kan uppgradera med ytterligare hårddisk än den nuvarande SSD. För att inte missförstå så vill jag behålla min SSD vill bara lägga till en men vet ej om det är möjlig i denna dator.

Nuvarande specifikationer:
Processor: Intel i5-4300U
RAM-Minne: 8 GB
SSD: 237 GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CyrusRNetWork:

Jag har en laptop som är en Dell Latitude E7440, längre ner kommer ni kunna se nuvarande specifikationer men det jag är ute efter tips på vilken typ utav RAM-minne jag borde inskaffa då jag vill uppgradera den till 16 GB samma gäller hårddisken, den nuvarande är en SSD på 237 GB men jag vill ha kvar den och installera en vanlig hårddisk på cirka 500-1000 GB. Kan ni ge mig tips på vilka jag borde köpa till min laptop, vilka som passar samt om jag ens kan uppgradera med ytterligare hårddisk än den nuvarande SSD. För att inte missförstå så vill jag behålla min SSD vill bara lägga till en men vet ej om det är möjlig i denna dator.

Nuvarande specifikationer:
Processor: Intel i5-4300U
RAM-Minne: 8 GB
SSD: 237 GB

Den datorn verkar bara ha en 2.5"-plats så du kommer inte kunna lägga till lagring, bara byta ut den du har. Minnet är vanligt SO-DIMM i 1333 eller 1600Mhz. Troligtvis har du bara en sticka i nu, dubbelkolla det och försök köpa en likadan till om du vill uppgradera. Personligen tror jag att 16GB på den datorn är overkill.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam

@CyrusRNetWork: Verkar väldigt lättmekad.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyrusRNetWork:

Jag har en laptop som är en Dell Latitude E7440, längre ner kommer ni kunna se nuvarande specifikationer men det jag är ute efter tips på vilken typ utav RAM-minne jag borde inskaffa då jag vill uppgradera den till 16 GB samma gäller hårddisken, den nuvarande är en SSD på 237 GB men jag vill ha kvar den och installera en vanlig hårddisk på cirka 500-1000 GB. Kan ni ge mig tips på vilka jag borde köpa till min laptop, vilka som passar samt om jag ens kan uppgradera med ytterligare hårddisk än den nuvarande SSD. För att inte missförstå så vill jag behålla min SSD vill bara lägga till en men vet ej om det är möjlig i denna dator.

Nuvarande specifikationer:
Processor: Intel i5-4300U
RAM-Minne: 8 GB
SSD: 237 GB

Utan intern plats om det nu stämmer (har inte en susning själv), kan du tänka dig en extern lösning?

Samsung T5 är inte direkt gratis men du har säkert bara USB3 portar iaf och inga 3.1 gen 2, sen finns ju nano USB stickor som knapps sticker ut nåt alls, tex Sandisk Cruzer Fit/Ultra fit.

Kanske inte bästa lösningen att köra OS ifrån, men blandat smått, lagring för en stund?