Nätverk slutar fungera när datorn stått på över natten.

Permalänk
Medlem

Nätverk slutar fungera när datorn stått på över natten.

Hej, har haft detta problemet sedan datorn var ny och har även prövat installera om windows utan att något ändras.
I början märkte jag att jag inte kunde ladda in nya email eller öppna någon ny websida efter att datorn stått på över natten.
Om jag är inne på steam / discord så funkar dom fortfarande utan problem. Det är just att starta något nytt som inte fungerar.

Av ren slump startade jag TightVNC när detta pågick och fick då faktiskt ett felmeddelande på vad det är som händer, något som jag inte fått av något annat program.

"Error in TightVNC Viewer: Det gick inte att utföra en åtgärd på en socket eftersom systemet saknar tillräckligt med buffertutrymme eller på grund av att en kö är full."

Har prövat att googla efter felet och hittade någon guide hur man "ökar" buffertutrymmet i regedit men det gjorde ingen skillnad.

Hårdvara: Alienware 17 R5
Nätverkskort:
Killer E2500 Gigabit
Killer Wireless -n/a/ac 1435

Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Tänker spontant att felet ligger utanför datorn. Hur är DHCP confat i routern? Tidsbegränsat lån?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har adressen reserverad på hemmaplan men detta problemet följer med mig vart jag än åker =/

Permalänk
Medlem

Sker det enbart på trådlös alt. trådad uppkoppling eller både och? Testa uppdatera drivrutiner för båda korten och kolla även om de finns en BIOS uppdatering för datorns moderkort.