Permalänk

CMD System32 blinkar

Hej!

okej så jag har haft problem med system32 och cmd på senaste tiden genom att cmd vill hela tiden blinka till i en millisekund då och då dom gångerna jag har lyckats trycka på rutan står det "Välj C:WINDOWS\system32\cmd.exe" och själva cmd rutan är helt svart

Skulle vara bra och veta varför detta händer eftersom det är ganska jobbigt att försöka trycka på den för att få den att sluta, jag har även sätt i aktivitetshanteraren när jag trycker på pilen vid "Windows Command Processor" att det står "Terminates Processes" och "Välj C:WINDOWS\system32\cmd.exe"

Någon som har någon idea vad som kan göra att detta händer den börjar blink varje gång jag har stängt av datorn och börjar direkt när datorn är igång

Specs:
Operative System: Windows 10 home 64 bitar
Processor: intel i7-6700K 4GHz (8 CPUs)
Ram: 16 Gb
Grafikkort: NIVIDIA GeForce GTX 1070
Kylning: Corsair H100x Liquid CPU Kylare

Permalänk
Medlem

Vad händer när du kör Diagnostisk start. Blinkar det då ?

Permalänk
Medlem

@BloodGamer00: Om du inte har något du vet som triggar det hade jag börjat med en virus/malware sökning så du inte fått något oönskat i datorn.

Inte ovanligt att det fönstret poppar upp när en tjänst/process startar, alternativt ett program.

Permalänk

@MacAllan: jag har Norton security på och har sökt igenom datorn redan ett par gånger under tiden det har pågått så är hyfsat säker på att det inte ät ett virus/malwere, dock upptäckte jag att jag inte har sökt igenom windows update på länge så ska prova att uppdatera det först och så vad som händer, den version jag är på är 1809 medans den nyaste är 1903 så är ganska efter men jag tror inte det kan ha med saken att göra men är lika bra man provar allt antar jag.

Permalänk

i sökfönstret eller förstoringsglaset, skriv startup och kolla vad som ligger i startup tasks, nåt skumt?

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk

@adfactory: inte direkt var lite osäker på något som heter "NahimicAPI" i början men listade ut vad det var

Permalänk
Medlem
Skrivet av BloodGamer00:

@MacAllan: jag har Norton security på och har sökt igenom datorn redan ett par gånger under tiden det har pågått så är hyfsat säker på att det inte ät ett virus/malwere, dock upptäckte jag att jag inte har sökt igenom windows update på länge så ska prova att uppdatera det först och så vad som händer, den version jag är på är 1809 medans den nyaste är 1903 så är ganska efter men jag tror inte det kan ha med saken att göra men är lika bra man provar allt antar jag.

Då är du i princip 2 versioner efter, 1909 är under rullas ut nu också.
Även om det kanske inte är direkt anledning till problemet så kan det ändå hjälpa att uppgradera.

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Då är du i princip 2 versioner efter, 1909 är under rullas ut nu också.
Även om det kanske inte är direkt anledning till problemet så kan det ändå hjälpa att uppgradera.

Så jag har senaste uppdateringen nu men det gjorde inte saken bättre ändra som var annorlunda var att första gången den blinkade till han jag se något ERROR i rutan men han inte läsa hela tills den stängdes och började om igen med att blinka till utan någon text i rutan