Flera kameror till omegle etc.

Permalänk
Medlem

Flera kameror till omegle etc.

Hej Sweclockers, jag skulle desperat behöva eran hjälp. Vi är ett par stycken som vill kunna koppla upp oss samtidigt i samma chatt i Omegle och liknande tjänster. Våran förhoppning är att vi ska kunna ha 6 små rutor med våra kameror istället för 1 stor när vi ska kommunicera med folk. Det har tidigare gått att lösa med MultiCam men är inte längre möjligt, vi har en riktigt primitiv lösning men hoppas kunna lösa detta med någon mjukvara eller workaround så att det faktiskt fungerar någorlunda bra. Är detta något som någon genial person här kan komma på en lösning på?

Permalänk
Medlem

@Bobelito: Antar att ni inte sitter vid samma dator med möjlighet ett koppla in flera kameror i samma dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AleMal:

@Bobelito: Antar att ni inte sitter vid samma dator med möjlighet ett koppla in flera kameror i samma dator?

Nope, syftet med det hela är att vi ska kunna sitta i våra egna hem och skoja till det lite

Permalänk
Medlem

Samla ihop alla i något gruppsamtal med webbkamerastöd, till exempel Google Hangouts eller Skype (dock rekommenderat med Wire, så att allt är krypterat). Använd sedan OBS Studio för att spela in till exempel din skärm och använd tillägget OBS-VirtualCam för att låta OBS Studio agera som en webbkamera i andra program (artikel om detta).

Klart. Lek och ha kul

Observera att jag inte har testat den här metoden, så kan inte garanterat att den kan fungera. Dock väl värt att testa det.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.