Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av moondragon84:

@Mumu55: Ofan och nu när man skaffat sig 650, nåja, kan ej ha allt. Nu är det slut med lurtittandet.

Roligaste inlägget på länge

Har vi några här med oculus Rift S? Nyfiken på vilka hörlurar ni lyckas trä på/runt halon

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av moondragon84:

@Mumu55: Ofan och nu när man skaffat sig 650, nåja, kan ej ha allt. Nu är det slut med lurtittandet.

Ha, det är ju med 650 Det börjar...

Visa signatur

Ananda - T5.3 - A2C - Sine
Burson Soloist 3XP

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Lizardman:

Ha, det är ju med 650 Det börjar...

Sen utför..... Mer bas......Mer diskant....... Mer lurar..... Aaah

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Sorry om jag lägger denna fel. Letar efter ett gaming headset med bra ljud och mikrofon. För säg max 4000kr. Helst sladdlöst, men det verkar tyvärr skita sig lite.

Finns det något som låter bättre än HyperX Cloud Orbit S för dom pengarna?

Visa signatur

| E8400 | GA-P35-DS4 | REAPERX HPC 4GB | 8800 GT | Raptor 74GB | 320GB | 500GB | Tagan 480 |

Permalänk
Skrivet av manturr:

Sorry om jag lägger denna fel. Letar efter ett gaming headset med bra ljud och mikrofon. För säg max 4000kr. Helst sladdlöst, men det verkar tyvärr skita sig lite.

Finns det något som låter bättre än HyperX Cloud Orbit S för dom pengarna?

Är det precis samma tuning som Mobius? I så fall inte för de pengarna. Nästa steg LCD-GX..;)

Visa signatur

Ananda - T5.3 - A2C - Sine
Burson Soloist 3XP

Permalänk
Medlem
Skrivet av manturr:

Sorry om jag lägger denna fel. Letar efter ett gaming headset med bra ljud och mikrofon. För säg max 4000kr. Helst sladdlöst, men det verkar tyvärr skita sig lite.

Finns det något som låter bättre än HyperX Cloud Orbit S för dom pengarna?

Beyerdynamic MMX 300 II ifall du kan tänka dig slutna.
Men annars köp vilka hörlurar du vill och kör ModMic till dem.
Jag kör ModMic Wireless till mina hörlurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lizardman:

Är det precis samma tuning som Mobius? I så fall inte för de pengarna. Nästa steg LCD-GX..;)

Det lär inte va samma tuning om diskanten hyllas. Det är ju en öppen hörlur så den borde låta bättre.
Sen så verkar de inte sikta in sig på surroundlägena för gaming heller.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Det lär inte va samma tuning om diskanten hyllas. Det är ju en öppen hörlur så den borde låta bättre.
Sen så verkar de inte sikta in sig på surroundlägena för gaming heller.

Blandar du inte ihop lurar nu?
Grundfrågan var väl om HyperX Cloud Orbit S har samma tuning som Mobius.
(Ingen av dem är väl öppna, så vet inte säkert vilken lur du menar?)

Av vad jag läst så ska Cloud Orbit och Mobius ha samma tuning, även om vissa upplevt dem lite olika...
Se här på innerfidelity tex:
https://www.innerfidelity.com/content/canjam-socal-2019-hyper...

Citat:

*Note:I recently heard from Sankar Thiagasamudram, the head of Audeze. He says there are not in fact any tuning differences between the HyperX headphones and the Mobius. Both sets are manufactured by Audeze and are identical outside of the Wireless sections and 3D capability on the Orbit.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Blandar du inte ihop lurar nu?
Grundfrågan var väl om HyperX Cloud Orbit S har samma tuning som Mobius.
(Ingen av dem är väl öppna, så vet inte säkert vilken lur du menar?)

Av vad jag läst så ska Cloud Orbit och Mobius ha samma tuning, även om vissa upplevt dem lite olika...
Se här på innerfidelity tex:
https://www.innerfidelity.com/content/canjam-socal-2019-hyper...

Det länkades till de nya LCD-1 i inlägget

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Det länkades till de nya LCD-1 i inlägget

Nä, inte i den senaste diskussionen byggd på manturrs fråga, såvitt jag kan se?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Lizardman:

Ha, det är ju med 650 Det börjar...

Gillar man ljudsignaturen har man rätt ordentligt med svängrum med förstärkare om man vill bränna pengar. Väldigt många nördar (på t ex reddit och headfi, pekar inga fingrar här ) verkar samla på sidegrades istället för att kräma på en redig källa...

Permalänk
Medlem

Vad kan man förvänta sig av kombon Hdvd800 tillsammans med hd800s?

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mäki:

Vad kan man förvänta sig av kombon Hdvd800 tillsammans med hd800s?

Ptja, bra ljud? DAC-delen är väl dock inte den bästa för pengarna. Jag hade HD800S med HDVA600 (valde den analoga förstärkaren och hade extern balanserad DAC istället) tidigare och det lät väldigt trevligt. Mycket bra specifikationer på förstärkaren också.

Permalänk
Medlem

Hej alla.
Undrar lite generellt kring hörlurar + mobil när man är på språng.

Vet att det absolut bästa är att ha med sig en hörlursförstärkare men då man inte alltid har möjlighet att ha med sig dessa, finns det någon generellt rekommendation i tråden kring vilka hörlurar som är bäst "on the go".

Tänkte på lurar som man alltid kan ha med sig, vart man än är, dvs inga monster eller superdyra.
Lättdrivna som inte kräver någon lurförstärkare eller liknande.
Ej in-ear helst. Föredrar slutna men är öppen för förslag.
Lyssnar på i princip allt möjlgt, allt från klassiskt, hårdrock till mörk psykadelisk trance, så ja.. svårt att välja en genre.

Har ni några förslag på lurar?
Har en Samsung S10 för tillfället.
Stort tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Jag har inte ägt många hörlurar i mitt liv. Bara Philips Fidelio S2 (som gick sönder) och Grado SR80e. Grado slår Philips trots billigare lur.

Permalänk

Koss Porta Pro, 300:-, galet prisvärt...

Skrivet av Yorgo_:

Hej alla.
Undrar lite generellt kring hörlurar + mobil när man är på språng.

Vet att det absolut bästa är att ha med sig en hörlursförstärkare men då man inte alltid har möjlighet att ha med sig dessa, finns det någon generellt rekommendation i tråden kring vilka hörlurar som är bäst "on the go".

Tänkte på lurar som man alltid kan ha med sig, vart man än är, dvs inga monster eller superdyra.
Lättdrivna som inte kräver någon lurförstärkare eller liknande.
Ej in-ear helst. Föredrar slutna men är öppen för förslag.
Lyssnar på i princip allt möjlgt, allt från klassiskt, hårdrock till mörk psykadelisk trance, så ja.. svårt att välja en genre.

Har ni några förslag på lurar?
Har en Samsung S10 för tillfället.
Stort tack på förhand.

Visa signatur

Ananda - T5.3 - A2C - Sine
Burson Soloist 3XP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lizardman:

Koss Porta Pro, 300:-, galet prisvärt...

Ouch, glömde skriva.
Har haft dessa men då de är så förbannat fula (!) så gav jag bort dessa..
Inga andra som man kan kika på?

Permalänk

Har ägt minst ett dussin Portapro genom åren... Shure SE215 är mitt tips. In-ear men de är riktigt robusta och låter bättre än de in-ear jag har hört (många). Stora kåpor är omständigt ute i ruschen. Sennheiser momentum m2 kanske? Den sladdförsedda varianten alltså. Jag har själv kikat på dem. Beyerdynamic t51 är ett annat ruskigt snyggt och robust par, men då börjar priset skena iväg. Svårt att veta vad du tycker är monsterlur när du ränner runt med en S10.

Permalänk
Medlem

Audio Technica MSR7 låter väldigt bra direkt ur en telefon, ser helt okej ut och isolerar bra. Jag slutade dock orka ta med mig stora hörlurar överallt och köpte Airpods istället. Då njuter jag desto mer när jag kommer hem.

Permalänk

Jag har faktiskt gått över från Audeze Sine till ett par in-ear (TinHiFi P1) Och Blåtandsförstärkare ( Radsone ES100) och är rätt nöjd med både ljud och smidighet.

Visa signatur

Ananda - T5.3 - A2C - Sine
Burson Soloist 3XP

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yorgo_:

Hej alla.
Undrar lite generellt kring hörlurar + mobil när man är på språng.

Vet att det absolut bästa är att ha med sig en hörlursförstärkare men då man inte alltid har möjlighet att ha med sig dessa, finns det någon generellt rekommendation i tråden kring vilka hörlurar som är bäst "on the go".

Tänkte på lurar som man alltid kan ha med sig, vart man än är, dvs inga monster eller superdyra.
Lättdrivna som inte kräver någon lurförstärkare eller liknande.
Ej in-ear helst. Föredrar slutna men är öppen för förslag.
Lyssnar på i princip allt möjlgt, allt från klassiskt, hårdrock till mörk psykadelisk trance, så ja.. svårt att välja en genre.

Har ni några förslag på lurar?
Har en Samsung S10 för tillfället.
Stort tack på förhand.

Vilken prisbild snackar vi om?
Sennheiser Momentum m2, sladd varianten passar sämre på folk med stora öron, vad jag kan minnas. Fast en bra hörlur med bra pris nu, påväg bort antagligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Ptja, bra ljud? DAC-delen är väl dock inte den bästa för pengarna. Jag hade HD800S med HDVA600 (valde den analoga förstärkaren och hade extern balanserad DAC istället) tidigare och det lät väldigt trevligt. Mycket bra specifikationer på förstärkaren också.

Vad hade varit ett bättre alternativ runt 10k klassen till hd800s? Är det bara ampen i hdvd800 som är gjord för att passa bra med hd800/s eller vad måste man lägga sig i för prisklass om man vill få en dac som låter bättre på hd800s än den som redan sitter i hdvd800

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem

Har i dagsläget oDAC2 med philips fidelio x2 dock håller de på ramla isär, har funderat på AKG 712 PRO som ersättare...

finns de några andra jag borde kolla på runt i samma prisklass?

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av basn:

Har i dagsläget oDAC2 med philips fidelio x2 dock håller de på ramla isär, har funderat på AKG 712 PRO som ersättare...

finns de några andra jag borde kolla på runt i samma prisklass?

Hmm, är inte AKG ganska basfattiga i jämförelse? Lite annan stil av lur på gott och på ont...
Det behöver inte vara fel så länge du vet var du ger dig in på

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moses1988:

Har ägt minst ett dussin Portapro genom åren... Shure SE215 är mitt tips. In-ear men de är riktigt robusta och låter bättre än de in-ear jag har hört (många). Stora kåpor är omständigt ute i ruschen. Sennheiser momentum m2 kanske? Den sladdförsedda varianten alltså. Jag har själv kikat på dem. Beyerdynamic t51 är ett annat ruskigt snyggt och robust par, men då börjar priset skena iväg. Svårt att veta vad du tycker är monsterlur när du ränner runt med en S10.

Har redan ett par in-ear, ett par RHA T20i som jag är nöjd med överlag.
Saknar dock ett par täckande lurar.
Glömde även att nämna en viktig detalj. Vill inte ha trådlösa lurar, utan föredrar kabelanslutning.
Har väl en budget på 2 papp skulle jag väl säga.

Skrivet av anon8870:

Vilken prisbild snackar vi om?
Sennheiser Momentum m2, sladd varianten passar sämre på folk med stora öron, vad jag kan minnas. Fast en bra hörlur med bra pris nu, påväg bort antagligen.

Hej! Tack för svar. Se ovan!
Har testat Momentum sedan tidigare, och de var som du skriver lite för små för mina öron.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Har redan ett par in-ear, ett par RHA T20i som jag är nöjd med överlag.
Saknar dock ett par täckande lurar.
Glömde även att nämna en viktig detalj. Vill inte ha trådlösa lurar, utan föredrar kabelanslutning.
Har väl en budget på 2 papp skulle jag väl säga.

Hej! Tack för svar. Se ovan!
Har testat Momentum sedan tidigare, och de var som du skriver lite för små för mina öron.

Vad har du tänkt dig för pris ungefär? ATH-MSR7 är ju både snygga (tycker jag) och jädra fint ljud i. Försök ta dig till en butik som säljer och testa dem. (Skamlös reklam för att jag säljer ett par här på swec, om du tycker de är sköna efter att du testat dem.)

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mäki:

Vad hade varit ett bättre alternativ runt 10k klassen till hd800s? Är det bara ampen i hdvd800 som är gjord för att passa bra med hd800/s eller vad måste man lägga sig i för prisklass om man vill få en dac som låter bättre på hd800s än den som redan sitter i hdvd800

Skickades från m.sweclockers.com

Det är väl mest det att det är rätt etablerat att DAC-sektionen på HDVD800 inte var korrekt/optimalt implementerad. Om du måste ha en balanserad DAC så kan du ju köpa en SMSL SU-8 som mäter väldigt bra. Annars t.ex. Topping D50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, är inte AKG ganska basfattiga i jämförelse? Lite annan stil av lur på gott och på ont...
Det behöver inte vara fel så länge du vet var du ger dig in på

Det är ju det jag inte riktigt vet, har ingen bra stans att provlyssna heller.
Har bara hört mycket bra om dem, är mest musiklyssnande och gaming så vet inte om bas är största som jag ser utan bara att man ska ha nått bättre än standard "gaming" skräplurarna som säljs.

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizr:

Vad har du tänkt dig för pris ungefär? ATH-MSR7 är ju både snygga (tycker jag) och jädra fint ljud i. Försök ta dig till en butik som säljer och testa dem. (Skamlös reklam för att jag säljer ett par här på swec, om du tycker de är sköna efter att du testat dem.)

Skriver ju att jag har en budget på ca 2.000kr.
skall kika!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Roligaste inlägget på länge

Har vi några här med oculus Rift S? Nyfiken på vilka hörlurar ni lyckas trä på/runt halon

Bra att ha hörlurar i lager. Qpad QH-90 och Audeze Mobius fungerar ypperligt. Jag har dock huvudbandet på demuttänjt max och det är precis så det gäller inte ha för stor skalle! qpad qh-90 har väldigt kort, tunn och lätt kabel så är smått ideal för ändamålet.

Vet inte om jag börjar bli lomhörd men volymen för standardlösningen för rift s var löjligt låg.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x