Utse "Årets moderator" i SweClockers Awards

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Opatagio:

Är det bara jag som inte har en aning om vilka dessa moderater är som kan röstas på? Därmed avstår jag att lägga min röst och enligt Internationella Humanitära Rätten kan ni inte tvinga mig för jag har precis utnämnt Sweclockers som stat!

Då är mitt förslag att du röstar på den med flest E:n

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Jättekonstig utmärkelse, hur ska man kunna ha någon uppfattning om detta? Har väl vid några tillfällen fått något inlägg raderat och ett meddelande om detta. I 99/100 så har väl moderatorn haft rätt och man drar lite på axlarna och ba "ja, okey han har rätt".

Men en moderator håller ju trådar rena och sakliga där det riskerar eller redan har ballat ur. Jag tror ingen av oss ens reflekterar över vem som gjort vad, eller det kanske bara är jag? Avstod röst, visste dessutom inte ens om att att mer än hälften av dessa var moderatorer.

Jag förutsätter att Swec själva har koll på hur och vad de modererar, tror det är svårt att få någon uppfattning själv om man inte varit aktiv i en eller flera trådar som städats friskt av en och samma moderator.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv

Tror jag avstår röst i denna frågan men ändå ett rätt kul inslag får jag nog säga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Bussović:

@NordhNet
Fyfyfy!

@Jacob jag vill ändra min röst nu pga NirdhNets hemska bild!
Detta är väl som valet, om man röstar i förtid så kan man ändra sig??

Skickades från m.sweclockers.com

Sluta vara en sån lök

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Bussović:

@NordhNet
Fyfyfy!

@Jacob jag vill ändra min röst nu pga NirdhNets hemska bild!
Detta är väl som valet, om man röstar i förtid så kan man ändra sig??

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut, du hade rätt att ändra din röst. Tyvärr så finns det ingen röst registrerad på någon ”NirdhNet” men tack för att du utnyttjade din röständringsrätt. Du kan ändra en röst igen den 30:e februari år 2055.

Med vänlig hälsning: Diktatorn NordhNet

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av trickeh2k:

Jag förutsätter att Swec själva har koll [...]

Oj, du måste vara ny här

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Men mods är ju diktatorer, varför ska man rösta på sådana.
Kan ni ändra så man kan rösta - dock.

Jag röstar inofficiellt på Emil Åkered som honorary mod.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Opatagio:

Är det bara jag som inte har en aning om vilka dessa moderater är som kan röstas på? Därmed avstår jag att lägga min röst och enligt Internationella Humanitära Rätten kan ni inte tvinga mig för jag har precis utnämnt Sweclockers som stat!

Betyder det att vi jobbar på väldigt bra i bakgrunden eller att vi borde bli bättre på att påkalla er uppmärksamhet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Alla avstådda röster tillfaller mig. Så skynda och rösta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Bussović:

@NordhNet
Fyfyfy!

@Jacob jag vill ändra min röst nu pga NirdhNets hemska bild!
Detta är väl som valet, om man röstar i förtid så kan man ändra sig??

Skickades från m.sweclockers.com

Get a room!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Oj, du måste vara ny här

På sina moderatorer, inte på forumet. Trodde det förklarade sig självt...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

@Kent (f.d. screamin-daemon) får min röst. Pga att jag fortfarande kommer ihåg när han gratulerade mig för mina 10 första år på Sweclockers (för 4år sen).

Alla som hjälper till att göra Sweclockers till det det är borde få dela på en stor Tårta!
Keep up the good work!

Visa signatur
Permalänk

Avstod eftersom jag inte har någon åsikt.
Ibland ser man ju tveksamma modereringar men nu var det bästa och inte tråkigaste vi skulle rösta på

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av trickeh2k:

På sina moderatorer, inte på forumet. Trodde det förklarade sig självt...

Ja, jo. Humor!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Egentligen borde jag vara moderator...har det rätta namnet för den uppgiften.
Då räcker det med en moderator...rösträtt vad är det!?

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Det är ju kanske de moderatorer man inte stött på som är de bästa, i alla fall om man vet att man pushar gränserna för vad som tillåts. Annars kanske det är tvärt om.

Lägger en geografisk röst på @vargeEEEEn som har plats som Lund. Rösta på home-team! Hoppas ju inte detta bara är röstfiske...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Tycker det är enormt hus av moderatorer, knappt ens håller jag själv koll på vilka som har bidragit som bäst.

Oftast är det dom i högre level hos SweClockers som jag brukar uppskatta på forumet.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

den här moden som tog bort min Greta Thunberg tråd han gillar vi inte

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Philip320:

den här moden som tog bort min Greta Thunberg tråd han gillar vi inte

Skickades från m.sweclockers.com

Den tråden stod det "först till kvarn" på (okej, inte bokstavligt, men du fattar), så i sådana fall borde du inte gilla någon av moderatorerna eller oss i redaktionen då alla hade agerat likadant. De och vi i redaktionen arbetar alla efter samma regler och policys.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Den tråden stod det "först till kvarn" på (okej, inte bokstavligt, men du fattar), så i sådana fall borde du inte gilla någon av moderatorerna eller oss i redaktionen då alla hade agerat likadant. De och vi i redaktionen arbetar alla efter samma regler och policys.

Nä det stod vad tycker ni om Greta på den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Jacob:

Den tråden stod det "först till kvarn" på (okej, inte bokstavligt, men du fattar), så i sådana fall borde du inte gilla någon av moderatorerna eller oss i redaktionen då alla hade agerat likadant. De och vi i redaktionen arbetar alla efter samma regler och policys.

Förutom @Andreaz1, han är ändå det svarta fåret i flocken! En riktigt flat-earth-förnekare!

Precis ätit lunch, vad har du ätit @albert?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Philip320:

Nä det stod vad tycker ni om Greta på den

Skickades från m.sweclockers.com

Jag ger dig så mycket som att det är ett kreativt sätt att se på saken.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hedersmedlem

Till er som faktiskt röstar, tänk på att ett högt valdeltagande bara legitimerar denna diktatur! Ropen skalla, moderering för alla!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Aser:

Till er som faktiskt röstar, tänk på att ett högt valdeltagande bara legitimerar denna diktatur! Ropen skalla, moderering för alla!

Skickades från m.sweclockers.com

Hear! Hear!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
99:e percentilen

22 oktober 2019 – dagen då moderatorernas internkommunikation slutligen flyttades ut i forumet för alla och envar att beskåda.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Dizzö:

Vem av er mods var det som bannade mig i en vecka?

Jag vill rösta på dig.

Jag vet inte *host* @NordhNet

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hedersmedlem

Kan detta vara en av de mer moderat-täta trådarna där moderatorernas närvaro inte handlat om moderering.
Liten anekdot, jag kom att på tänka på en gammal tråd där jag har för mig att vi var tre mods som var de tre första att svara i tråden, och nej det var inte för o stänga o banna utan vi var hjälpsamma (tro det eller ej).

Skrivet av Überklass:

Jag känner att hela den här tråden bryter mot:

§1.6

Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

Anmäl er själva nu tack.

Ironiskt nog får jag nog påminna mig själv men även min bäste herre om regel §5 mening nr 3.

Skrivet av trickeh2k:

Jättekonstig utmärkelse, hur ska man kunna ha någon uppfattning om detta? Har väl vid några tillfällen fått något inlägg raderat och ett meddelande om detta. I 99/100 så har väl moderatorn haft rätt och man drar lite på axlarna och ba "ja, okey han har rätt".

Men en moderator håller ju trådar rena och sakliga där det riskerar eller redan har ballat ur. Jag tror ingen av oss ens reflekterar över vem som gjort vad, eller det kanske bara är jag? Avstod röst, visste dessutom inte ens om att att mer än hälften av dessa var moderatorer.

Jag förutsätter att Swec själva har koll på hur och vad de modererar, tror det är svårt att få någon uppfattning själv om man inte varit aktiv i en eller flera trådar som städats friskt av en och samma moderator.

Nu kom jag på en perfekt tävling till festen i 08-land. "Mod eller medlem", ett antal nick tas fram och frågan ställs helt enkelt om det är ett nick på en mod eller vanlig medlem. Frågan är dock om det enbart ska var mods eller red och gamla mods också räknas.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Nu kom jag på en perfekt tävling till festen i 08-land. "Mod eller medlem", ett antal nick tas fram och frågan ställs helt enkelt om det är ett nick på en mod eller vanlig medlem. Frågan är dock om det enbart ska var mods eller red och gamla mods också räknas.

Det hade ju faktiskt varit en riktigt kul tävling, tyvärr så fallerar den väl lite nu när en lista över befintliga presenteras. Iofs så har den väl minimal påverkan för mig med teflonminne

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av trickeh2k:

Det hade ju faktiskt varit en riktigt kul tävling, tyvärr så fallerar den väl lite nu när en lista över befintliga presenteras. Iofs så har den väl minimal påverkan för mig med teflonminne

Jag hade säkert också glömt vissa av de nyare
Men det ger ju en anledning till att ta med gamla mods, redaktörer och annat löst folk i quizen.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Jacob:

Jag vet inte *host* @NordhNet

Det var ”banne” (get it?) mig en kort vecka

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord