Permalänk
Medlem

Problem Fortnite

Nu skriver jag här för blir snart tokig,

Fortnite har alltid fungerat perfekt på datorn fram till ominstallation av windows.
Datorn är just nu helt REN, bara installerat alla drivrutiner. Men fortnite laggar något fruktansvärt.

Fps hoppar imellan 120 till 10, Känns nästan som HDD lagg.

Spec 8700k 5ghz. 32gb ram, gtx 1080ti, Spelet ligger på en riktigt snabb hdd med över 200gb ledigt.

Förstår inte vad som är fel

Dock funkar spelet på min gamle 4770k med gtx 970 utan problem.

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk

Ett problem kan vara när windows 10 installerar egen drivrutin till GPU och sedan installerar du den senaste drivrutinen till din gpu manuellt. Detta har skapat problem för mig när jag spelar Apex Legends. Jag brukar alltid köra clean install där man går in i felsäkert läge och avinstallerar drivrutinerna och sedan installera de senaste.

-Stäng av DVR funktionen och gamebar
-Ge fortnite administratör behörighet och kör i kompatibilitetsläge (windows 7).
-Ominstallera drivrutin med clean install metod (googla)

Jag installerade fortnite för att testa senaste mappen...kunde inte komma över 50fps medans förut har jag legat på 100-130 fps. Så jag tror att nya mappen är inte optimerad än och en uppdatering lär komma inom snar framtid för att lösa dessa problem.

Lycka till

Permalänk
Medlem

plockade ur grafikkortet och satte i grabbens för att utesluta fel på grafikkortet, där funkade det perfekt, monterade sedan tillbaka det i min igen och nu funkar det perfekt här med, skumt

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk

Skönt, kul att det löst sig ! happy fragging

Permalänk
Medlem

Tips, även om det löst sig för dig:
Sätt ljudkvalitén på låg. Spelet flyter mycket bättre då (sen chapter 2 släpptes gäller detta)

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Tips, även om det löst sig för dig:
Sätt ljudkvalitén på låg. Spelet flyter mycket bättre då (sen chapter 2 släpptes gäller detta)

Kom en patch för det problemet idag.

Skickades från m.sweclockers.com