Red Dead Redemption 2 kommer till PC

Permalänk
Medlem

Kommer bli att köp!
Har det redan på Ps4, men klarar fasen inte av att spela det.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

vilka spec krävs? 2x2080ti OC + 9900k @ 6ghz 720p low garanterat 20 fps? eller är det inte crysis nivå på detta spel?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av JonasT:

Jävlar vad vi ska prestandatesta detta!

Klart du måste köra samma slinga om och om och om igen innan även du får chansen att avnjuta spelet på fritiden!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Kan bli intressant, första delen (på PS3) är ju ett av de bättre spelen någonsin.
Någon gång i framtiden när det blir ny maskin blir det helt klart aktuellt, men beror också på hur det är på PC eller om man ska köra det på nästa gen konsoler.

I videon snackas det om klumpiga kontroller, då undrar man om de har blivit sämre sen första spelet eller är ungefär liknande?
Jag upplevde dem (förra spelet) också som rätt klumpiga i början, inte minst då man är van vid mus+tgb, men efter en tids tillvänjning (många timmar) blev de rätt ok och fullt acceptabla.

Permalänk
Medlem

Blir definitivt ett köp för att testa det i 60(+) fps när det släpps på Steam.
Kan ju vara bra att vänta en månad tills det är på Steam så det hinner komma patchar och drivrutiner m.m.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gender Bender:

Det var väntat, men kul att det äntligen är officiellt. Har lirat igenom det på PS4 och kommer definitivt att skaffa det till PC.

Hur kunde du vänta dig det så snart?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Xyborg:

Testa både processorer och grafikkort! Jag och många med mig sitter på ganska gamla system men med rätt fräscha grafiikort.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag och @Kenneth diskuterade detta på kontoret idag och håller helt med. Vi siktar på att slänga med några olika processorkonfigurationer.

Skrivet av Jacob:

Klart du måste köra samma slinga om och om och om igen innan även du får chansen att avnjuta spelet på fritiden!

Denna gång har jag ju åtminstone spelat igenom spelet en gång!

Skrivet av D.:

I videon snackas det om klumpiga kontroller, då undrar man om de har blivit sämre sen första spelet eller är ungefär liknande?
Jag upplevde dem (förra spelet) också som rätt klumpiga i början, inte minst då man är van vid mus+tgb, men efter en tids tillvänjning (många timmar) blev de rätt ok och fullt acceptabla.

Jag upplevde kontrollerna i RDR2 som märkbart såsigare än första Red Dead (spelade dem back-to-back efter jag klarat tvåan). Men absolut, det är lite av en vanesak och till slut vänjer man sig hyffsat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Bästa versionen av Ettan är just nu på one X Har du en one X så kan du köra spelet i 4k. På vanliga Xbox one är upplösningen samma som på 360 (720) men ska ge lite stabilare FPS.
Video som jämför https://www.youtube.com/watch?v=LPgenPFH_ZI 360 mot one x versionen.

PS3 versionen bör du undvika eftersom den har extra dåligt flyt och ännu lägre upplösning och uppskalat till 720.

nej jag har ett ps4 men inget xbox och har inte riktigt råd att köpa en konsol för ett enda spel heller.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Avstängd

Trist att det inte kommer till Steam får man tycka

Permalänk
Snusfri

Efter att hur 2K behandlat sina kunder så kommer jag aldrig att köpa något spel from dem igen.
Det är sjukt vidrigt att det ens är tillåtet.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

FEMTE NOVEMBER?! Det är ju bara en månad kvar!! Vilken jäkla skräll att det släpps så snart!!

Jag hade nog ändå hoppats på att få spela 1an först men det känns dumt att klaga när en sånhär nyhet dyker upp.

Hur många år till behöver du för att spela 1an med tanke på att den släpptes 100 år sen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.:

Kan bli intressant, första delen (på PS3) är ju ett av de bättre spelen någonsin.
Någon gång i framtiden när det blir ny maskin blir det helt klart aktuellt, men beror också på hur det är på PC eller om man ska köra det på nästa gen konsoler.

I videon snackas det om klumpiga kontroller, då undrar man om de har blivit sämre sen första spelet eller är ungefär liknande?
Jag upplevde dem (förra spelet) också som rätt klumpiga i början, inte minst då man är van vid mus+tgb, men efter en tids tillvänjning (många timmar) blev de rätt ok och fullt acceptabla.

Just kontrollen var en av få saker som jag störde mig på i RDR2 så att lira det en gång till med mus/t-bord kommer bli en fröjd !
Grafiken på PS4:orna var ganska oskarpt emellanåt beroende på vilket väder och ljus det var i spelet. Stundtals magiskt vackert men ibland svårt att se ordentligt så PC release blir najs !

Permalänk
Medlem

Yes! Kört det redan men input lag och seghet i kontrollen tog ju halva nöjet. Blir ett köp!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Bästa nyheterna på länge! 😀
Hoppas man kan få igång det på mina gamla pc... 😁

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T @ 4,1 Ghz: Asus Sabertooth 990FX R2.0: 32Gb ram@1800 Mhz: MSI Radeon RX 6750 XT MECH 2X OC: Samsung 970 EVO plus 500 Gb: Windows 11

Permalänk

Nu skall här skjutas, ett givet köp

Visa signatur

Intel Core i9 7900X | Asus Prime X299 Deluxe | Corsair 128GB DDR4 3200Mhz | Gigabyte RTX 4090 | Acer X32FP 4K 160Hz | NVMe/SSD 15TB | Corsair AX1200i | Corsair Graphite 760T White | OS Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Är högst skeptisk till att styrningen med mus+tgb är bättre än det joxiga handkontroll-systemet på konsollerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

nej jag har ett ps4 men inget xbox och har inte riktigt råd att köpa en konsol för ett enda spel heller.

Kolla på PS Now kanske? Verkar finnas där.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Är högst skeptisk till att styrningen med mus+tgb är bättre än det joxiga handkontroll-systemet på konsollerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Man får hoppas dom löser det på ett bra sätt. GTA spelen var iaf betydligt bättre på PC med mus/tbord tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pianonist:

Trist att det inte kommer till Steam får man tycka

Köpbojkott alltså. För man kan inte ha ytterligare en launcher och Rockstars launcher är skräp och saknar alla viktiga funktioner. Har något kollat att några kineser inte sitter på en massa Take-Two Interactive aktier?

/s

Permalänk
Medlem

@Filbunke: Kommer ju till steam i december?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Jävlar vad vi ska prestandatesta detta!

Om möjligt, kan man få med ett snabbtest av bärbara grafikkort? Så sällan vi ser det medans fler o fler går över till gaming laptops.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av pianonist:

Trist att det inte kommer till Steam får man tycka

Fast kommer ju till Steam i december så du kan ju bara vänta tills dess.

(Även om jag aldrig personligen skulle köpa spel på Steam som finns på andra launchers, som developer tycker jag att Steam rev-cut är sinnesjukt hög och supportar helst företag direkt.)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aki04:

Hur många år till behöver du för att spela 1an med tanke på att den släpptes 100 år sen?

Skickades från m.sweclockers.com

Han kanske inte har en konsol utan hoppades på PC-release för 1'an först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaltrip:

(Även om jag aldrig personligen skulle köpa spel på Steam som finns på andra launchers, som developer tycker jag att Steam rev-cut är sinnesjukt hög och supportar helst företag direkt.)

Ja stackars lilla multi-biljon företaget take two. Nu kommer dem klara sig tack vare dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnollten:

@Filbunke: Kommer ju till steam i december?

Då blir det en kort bojkott alltså!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av headphoneninja:

Ja stackars lilla multi-biljon företaget take two. Nu kommer dem klara sig tack vare dig!

Inte för att vara den, men jag tror du menar "miljard", inte biljon

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Ja stackars lilla multi-biljon företaget take two. Nu kommer dem klara sig tack vare dig!

Det är problematiskt när en aktör sitter på någonstans mellan 70 och 95% av den digital spelmarknaden.

Permalänk
Medlem

Atmosfär och western i all ära men enligt en del så tycks det vara ett väldigt segt och tråkigt spel. Så jag vet inte om det blir något köp för min del.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

"Quake 4 Life" (!)

Visa signatur

: MSI Z690 A-PRO, i7 12700K@snabb, EKWB 280mm, 32GB RAM, RTX2070S
: Asus Prime Z270, i7 7700K@5.0GHz, Corsair H115i, 16GB RAM, 1070Ti
: Asus Sabertooth Z77, i5 3570K@4,9, Corsair H70, 16GB RAM, 660 Ti x2
: Debian Linux@AMD X2 2,6GHz, 4GB RAM, Asus G210, 10TB WD Green(RAID1)
: Xp-m 2400@4100+, Duron 600@1GHz, K6-2 300@375MHz, P75MHz, sHg 8000, Acer 5930G (all R.I.P).