God of War kan spelas på PC - PS Now sänks till halva priset

Permalänk
Medlem

Det här spelet blev jag sugen på. Kul.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är upplösningen fortfarande låst till 720p på alla spel? Samt, vilket ljud stöds? Stereo??

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Jag spelade igenom det på en PS4 Pro i performance-läget och störde mig rejält på svängningarna i bildfrekvens. Sen beror det givetvis i slutändan på hur känslig man är för frekvensdippar. Jag har nog blivit skadad av "för mycket" PC-spelande på sistone.

Jag har spelat igenom GoW4 (två ggr) men har kört 4k läget. Jag tycker faktiskt att det är helt klart spelbar fps, jag har inte märkt av några tydliga dippar. Testa? Dessutom är det mycket snyggare!

PS: Sparka din kollega på smalbenet och säg åt honom att prova årtiondets bästa spel.

Permalänk
Medlem

Har de fixat kvaliten till PC?, eller är det fortfarande super låg 720p birthrate till PC?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Antar att det inte finns något alternativ för att streama i HDR? Håller på att spela det "på riktigt" just nu och det ser fantastiskt bra ut i HDR på PS4 Pro. Stor skillnad speciellt i de ljusa, snöiga bergen som är extremt tillplattade i SDR.

Vad gäller själva spelet är det väldigt bra, det första God of War som jag verkligen gillat. Det mesta som världen, kartorna, pusslena, striderna, fienderna med mera känns väldesignat och framförallt välpolerat - som om de träffat precis rätt på de flesta plan. Extremt spelbart metroidvania helt enkelt, och roliga disembodied sidekicks är alltid ett plus.

Permalänk
Medlem

Äntligen alltså!! Har skit kul med det nu (kör 7 dagars test period) känner inte av nå input-lag överhuvudtaget!! Helt sjukt! Längtar till horizon zero dawn, red dead 2 och spiderman bland annat!

Permalänk
Medlem

Streaming är framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Testpilot
Skrivet av JonasT:

När du ändå väntat så länge så kan du nästan lika gärna vänta på en remaster till PS5. God of War är sjukt bra, men bildfrekvensen är fan rätt sunkig på PS4 Pro.

Köpte en PS4 Pro God of War Edition när den kom, har knappt spelat mer än 30min lär jag tyvärr erkänna... Hoppas innerligt på att PS5 blir bakåtkompatibelt med PS4 spelen och att något "turboläge" går att slå på för i alla fall låst 30fps@4K eller kanske t.o.m. 60fps@1080-1440p om det kommer "unlocked patches" till dom större spelen.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Boredbynoobs: jag tycker tvärtom att det var exakt vad serien behövde. Jag älskar Gow 1-3, första spelet var som sagt en av de största anledningarna till att jag köpte en PS2, och tvåan håller jag med om som den bästa i serien. Men redan med trean började konceptet kännas lite väl bekant, och Ascension kändes direkt ljummet. Lite som att Santa Monica inte riktigt visste hur de skulle föra serien vidare.

Att flytta kameran närmare Kratos och göra striderna mer intima och ge dem mer tyngd kändes helt rätt för min del, och de lyckades oväntat bra med att skapa en välfylld semi-öppen spelvärld som inte kändes livlös och stor för sakens skull. Det fanns intressanta saker att göra där, och jag hade inte alls tråkigt under de cirka 30 timmarna med spelet. Älskar första spelet, men skulle inte vilja ha en ny del som använder samma struktur. Det är gjort ett flertal gånger, och jag ser gärna att GoW 2018 ligger mall för nästa del i serien.

Jag förstår att GoW 2018 tog en annan riktning, men jag gillar inte den här riktningen. Den känns själlös och om du tar bort Kratos från spelet så är det egentligen inget märkvärdigt spel utan liknar random action-spel från ubisoft. Bosserna var nästan pinsamma. Om jag kommer ihåg rätt så var typ 85% av "bossarna" recyclade" giants, budgeten för spelet tog slut eller något. Jag gillade heller inte det nya stridssystemet i kombination med overleveled/underleved enemies.

Det är inget fel med att ett GoW-spel inför fler rpg-elements och "loot" men här tycker jag inte att det gjordes på ett bra sätt vilket även ledde till konstiga difficulty spikes (jag spelade på hard).

Semi-openwordsystemet var också inte alls välgjort. Vissa intressanta områden som inte ingick i huvudstoryn kunde kanske gjorts bättre och blivit en del av huvudstoryn. Jag tror att dem blev "cuttade" från huvudspelet också va just den anledningen natt dem själva märkte att det inte höll måttet. För att inte tala om det området där man konstant förlorar health av att göra ingenting så lamt system som bara leder till frustration.

Vi verkar iaf vara överens att GoW2 är bästa i serien

Permalänk
Medlem

Ahh, Nice

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Jag spelade igenom det på en PS4 Pro i performance-läget och störde mig rejält på svängningarna i bildfrekvens. Sen beror det givetvis i slutändan på hur känslig man är för frekvensdippar. Jag har nog blivit skadad av "för mycket" PC-spelande på sistone.

Skrivet av loevet:

@JonasT @Mocka det är helt klart så. Jag spelade också igenom det på PS4 Pro, och jag störde mig inte alls på svajig bildfrekvens. Jag spelar till 97 procent på konsol, så omvänd situation för mig jämfört med Jonas Men med det sagt, med en strömmande speltjänst kommer latensen endast förstärka känslan av stökig respons.

Skrivet av Chibariku:

Prestandan hade en hel del att önska, jag körde på high resolution. Kör hellre med stabilare 30 FPS än när det hoppar mellan 45-60 https://youtu.be/0HlwTz5x_18

Måste erkänna att jag föredrog "4K" läget och håller med DFs video att man oftast tittade på 45fps, samtidigt är det mer än 30 och det märks (som PC spelare ). 4K läget låg ju ändå mestadels stabilt på 30fps (enligt videon) men erkänner att jag inte märkte av de dippar som nämndes.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Streaming är framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

@serverfel: oavsett man vill eller inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av xdrive:

@serverfel: oavsett man vill eller inte

Jepp. Men det kommer bli bra. Inte i början men på sikt. Och om inte, så blir det inte framtiden. Marknaden bestämmer i det långa loppet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli