Permalänk
Medlem

Snabb fråga innan Ubiquiti köp

Tjena, tänkte mest bara försäkra mig om att det inte blir fel. Har tänkt att nästa gång köra Ubiquiti, men nu bestämde sig min nuvarande Netgear router att begå seppuku igår och då blir det abstinens och snabbköp.

Tänkte klicka hem:
Ubiquiti UniFi Security Gateway
Och
Ubiquiti UAP-AC-PRO Accesspunkt

Det lär väl funka fint? Anledningen till pro ap:en är hastigheten.

Försökt att snabbt läsa på lite om Telia IP TV, skulle gärna bli av med deras tjänstefördelare om jag kan. Måste jag köra på en EdgeRouter då, kan jag lösa det med en switch senare eller rent av med Unify Gatewayen?

Som alltid tack på förhand.

Permalänk
Medlem

@danzle: Nej, du behöver inte köpa någon edgerouter utan det räcker med en (managerad) switch. Jag har hittills inte sett någon som lyckats plocka ut IPTV ur en USG.

Prylarna kommer fungera utmärkt tillsammans men du behöver en switch om du vill koppla in något mer än bara en AP.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

@danzle: Nej, du behöver inte köpa någon edgerouter utan det räcker med en (managerad) switch. Jag har hittills inte sett någon som lyckats plocka ut IPTV ur en USG.

Prylarna kommer fungera utmärkt tillsammans men du behöver en switch om du vill koppla in något mer än bara en AP.

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Jag har hittills inte sett någon som lyckats plocka ut IPTV ur en USG.

Riktigt dålig mjukvara om nu så är fallet, tveksam att det inte skulle gå, men har ingen USG själv så kan inte verifiera eller avfräda det.