Bärbar speldator, går det att få bättre än denna?

Permalänk
Medlem

Hur får man ens dessa 10 % rabatt som ny-registrerande användare? Hur gjorde ni?

Jag reggade mig nyligen och fick inte dessa 10 % Har ni någon direktlänk för det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Hur får man ens dessa 10 % rabatt som ny-registrerande användare? Hur gjorde ni?

Jag reggade mig nyligen och fick inte dessa 10 % Har ni någon direktlänk för det?

För mig ploppade den upp när jag gick in på sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exner:

För mig ploppade den upp när jag gick in på sidan.

Funkar det fortfarande för dig?

Kanske måste jag prova en annan webläsare (jag använder Mozilla FireFox just nu).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Funkar det fortfarande för dig?

Kanske måste jag prova en annan webläsare (jag använder Mozilla FireFox just nu).

Fungerade för 10 minuter sedan, men när jag går in igen kommer den inte upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exner:

Fungerade för 10 minuter sedan, men när jag går in igen kommer den inte upp.

Jättekonstigt för det poppade upp för mig med men det gav mig ingen rabatt även om jag tryckte på "Ja, jag vill ha erbjudandet!"

Rena lurenderi eller så är det nånting som är knasigt med hemsidan...

EDIT: Nu funkar det inte ens att checka ut .... går inte ens att beställa nu hmm..

Permalänk
Skrivet av Asterion:

Jättekonstigt för det poppade upp för mig med men det gav mig ingen rabatt även om jag tryckte på "Ja, jag vill ha erbjudandet!"

Rena lurenderi eller så är det nånting som är knasigt med hemsidan...

EDIT: Nu funkar det inte ens att checka ut .... går inte ens att beställa nu hmm..

Jag byggde ihop en i onsdags och sparade kundkorgen, nu är det borta och det går inte heller längre att bygga ihop längre. Tråkigt

Permalänk
Medlem

Nu tog de bort datorn från hemsidan... Jävla Lenovo!

Sjukt otur att lönen kom in så här sent att man inte har haft råd att köpa tidigare :/

Permalänk

Nu är min Lenovo Legion Y540-17IRH skickad, beräknad att komma fram första oktober. Hoppas verkligen att jag får tillbaka 2000+ kr när jag betalat den.

Permalänk
Medlem

@Bushdoctor: slog själv till på ett annat erbjudande i helgen då jag köpte HPs 17tummare med ny design för 19k istället för 24k. Är en av de kräsnare när det kommer till flyt och fps och jag måste säga att de med sina 6kärniga laptops verkligen har tagit ett steg i rätt riktning. Dessutom går den ganska tyst

9750H
2070RTX
8X2gb 2666 minnen
144hz G-sync

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Lenovo har 10% rabatt på alla datorer idag om man prenumererar på deras nyhetsbrev. Rabattkod: PRENUMERANT

Credit: Roast

Permalänk

Jag fick nyss ett e-postmeddelande från Lenovo att jag kommer att få tillbaka 2342,60 kr, så jag kommer alltså ha betalat exakt 10 000 kr för datorn, det känns bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bushdoctor:

Jag fick nyss ett e-postmeddelande från Lenovo att jag kommer att få tillbaka 2342,60 kr, så jag kommer alltså ha betalat exakt 10 000 kr för datorn, det känns bra!

Varför fick du tillbaka detta? Vad var deras motivering, vet du det?

Kan man fortfarande köra på samma knep i dagsläget om man nu lyckas beställa den?

Permalänk

Den går inte att beställa. Jag hade den i inkorgen och sparad beställning men den försvann. Ringde och pratade med dom och den finns inte ännu på ett tag pga brist på delar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Asterion:

Varför fick du tillbaka detta? Vad var deras motivering, vet du det?

Kan man fortfarande köra på samma knep i dagsläget om man nu lyckas beställa den?

Jag vet inte exakt varför jag får tillbaka pengar. Men jag tror det är på grund av att leveransen blev försenad och/eller att jag inte hann nyttja RTX-kampanjen då man skulle få två spel, se mina tidigare inlägg i tråden.

Permalänk

Nu har jag fått datorn och jag är mycket nöjd än så länge, speciellt för priset jag fick den för 9999 kr. Visst den låter en del vid last och CPU tempen går upp till nästan 90 grader. Men det får man räkna med, om jag höjer upp baksidan några cm så låter den mindre och blir inte fullt lika varm.

Har sett att det finns små "fötter" man sätter baktill på bärbar så de kommer upp lite så luften flödar bättre, har någon tips på vart man kan köpa detta eller någon liknande lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bushdoctor:

Nu har jag fått datorn och jag är mycket nöjd än så länge, speciellt för priset jag fick den för 9999 kr. Visst den låter en del vid last och CPU tempen går upp till nästan 90 grader. Men det får man räkna med, om jag höjer upp baksidan några cm så låter den mindre och blir inte fullt lika varm.

Har sett att det finns små "fötter" man sätter baktill på bärbar så de kommer upp lite så luften flödar bättre, har någon tips på vart man kan köpa detta eller någon liknande lösning?

Sök på "Laptop cooler" på antingen prisjakt eller Amazon.co.uk (innan Brexit sker) eller Amazon.de om du vill slippa tull.

Vad sa de nu till dig då?

Du fick det för 9999 sek endast för att de inte skickade ut dessa CoD-spel till dig (rtx2060-kampanj) eller var det pga försening?

Fasiken vilket jävla pris. Kanske mest prisvärda datorn jag nånsin sett har på Sweclockers under alla år jag varit medlem här. Du har mycket mer tur än oss andra. Jag fick inte ens datorn alls pga de producerar inte y—540 17 tummare längre. Eller så ljög de för mig.

Permalänk
Skrivet av Asterion:

Sök på "Laptop cooler" på antingen prisjakt eller Amazon.co.uk (innan Brexit sker) eller Amazon.de om du vill slippa tull.

Vad sa de nu till dig då?

Du fick det för 9999 sek endast för att de inte skickade ut dessa CoD-spel till dig (rtx2060-kampanj) eller var det pga försening?

Fasiken vilket jävla pris. Kanske mest prisvärda datorn jag nånsin sett har på Sweclockers under alla år jag varit medlem här. Du har mycket mer tur än oss andra. Jag fick inte ens datorn alls pga de producerar inte y—540 17 tummare längre. Eller så ljög de för mig.

Beställde denna variant: https://www.dx.com/p/abs-foot-pad-for-laptop-pc-grey-4-pcs-ma...

Finns det bättre varianter?

Jag tror det var på grund av båda som jag fick rabatten, trodde att det var för bra för att vara sant tills jag såg fakturan. Läste på ett annat amerikanskt forum att det var fler som hade fått rabatt på grund av försening ungefär samtidigt som mig, men de hade inte fått lika stor summa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bushdoctor:

Beställde denna variant: https://www.dx.com/p/abs-foot-pad-for-laptop-pc-grey-4-pcs-ma...

Finns det bättre varianter?

Jag tror det var på grund av båda som jag fick rabatten, trodde att det var för bra för att vara sant tills jag såg fakturan. Läste på ett annat amerikanskt forum att det var fler som hade fått rabatt på grund av försening ungefär samtidigt som mig, men de hade inte fått lika stor summa.

Har du köpt en gaming Laptop kan jag tycka att man kan gott investera i kanske några hundra lappar för en ordentlig Laptop cooler med fläktar.

Finns ju en drös med olika varianter att välja på.

Nåt liknande som denna tex:

https://www.amazon.de/KLIM-Wind-Laptop-Leistungsstark-Noteboo...

Betydligt bättre än bara några ben-knoppar som du tagit fram. Viktigast är ju 2 saker:

Upphöjt så det kommer mer luft och att dessa extra fläktar ska kunna hjälpa till att kyla.

Du kan nog få ner processorn extra 5 grader tack vare dessa och 5 grader är rätt mycket om man närmar sig throttle-nivån som är 95C.

Permalänk
Medlem

Nu verkar den finnas uppe igen (för samma pris tror jag), fast utan val för uppgradering av Grafikkort och Processor.
Förra veckan när jag kollade så fanns den inte ens uppe, så det kanske dyker upp snart igen!