Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Du har möjligen inte någon bild på hur det såg ut?
Min tant måste vara någonstans i 90 graders träsket också. Hörde med farsan och han hade haft nå enorma problem med sina tänder också. Vet dock inte om hans var så vinklade.

Så jag tvivlar lite på 6 fall per år, det låter lite tunt.

Edit: vet dock inte om min tand är i närheten av någon närv.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, jag är osäker på hur sant det var men jag kan inte någon statistik så får väl lita på det dem sade. Kan ju hända att han menade regionen?

https://m.imgur.com/a/FUntTem

Visdomstand nere vänster och uppe höger på bild är borta (Alltså höger nere och vänster uppe för mig).
Krävde 1 käk-kirurg, 1 sköterska? som sög saliv och blod och efter 30 minuter gav han upp och hämtade chefen för käk-kirurgavdelningen då tanden bröts av i mitten och undre halvan satt stenhårt kvar.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Ja, jag är osäker på hur sant det var men jag kan inte någon statistik så får väl lita på det dem sade. Kan ju hända att han menade regionen?

https://m.imgur.com/a/FUntTem

Visdomstand nere vänster och uppe höger på bild är borta (Alltså höger nere och vänster uppe för mig).
Krävde 1 käk-kirurg, 1 sköterska? som sög saliv och blod och efter 30 minuter gav han upp och hämtade chefen för käk-kirurgavdelningen då tanden bröts av i mitten och undre halvan satt stenhårt kvar.

Här har du min skann. Tycker det liknar ganska så mycket, ser fram emot mina eventuellt ingrepp 😂

https://ibb.co/BwfdT3M. (enda tjänsten som vill fungera utan vpn från Kina)

Jo det blir svårt att veta mena vad han menade när man inte är så insatt i området.

Idag så var det 2 personer för mig när vi skulle slipa den ena tanden, men det tror jag nog är standar. En som jobbar och en som assisterar.

Lämnade dom alltså kvar roten av tanden?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Här har du min skann. Tycker det liknar ganska så mycket, ser fram emot mina eventuellt ingrepp 😂

https://ibb.co/BwfdT3M. (enda tjänsten som vill fungera utan vpn från Kina)

Jo det blir svårt att veta mena vad han menade när man inte är så insatt i området.

Idag så var det 2 personer för mig när vi skulle slipa den ena tanden, men det tror jag nog är standar. En som jobbar och en som assisterar.

Lämnade dom alltså kvar roten av tanden?

Skickades från m.sweclockers.com

Haha ja, det är ganska likt. Håller tummarna för ett enkelt ingrepp.

Ja det började ju med 2 stycken i ca 30 minuter. Sen tog dem en 15 minuters paus och sen var de 3 pers och grävde med tång och såg osv. De fick ut allt men det tog rätt lång tid och mycket kraft. (Han tog en tång runt tanden och drog med båda händerna när den var sågad i två.)

Slipa tand skulle ju kunna vara ett alternativ. Men är rädd för ilningar, det kanske inte är så farligt?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Burks:

Här har du min skann. Tycker det liknar ganska så mycket, ser fram emot mina eventuellt ingrepp 😂

https://ibb.co/BwfdT3M. (enda tjänsten som vill fungera utan vpn från Kina)

Jo det blir svårt att veta mena vad han menade när man inte är så insatt i området.

Idag så var det 2 personer för mig när vi skulle slipa den ena tanden, men det tror jag nog är standar. En som jobbar och en som assisterar.

Lämnade dom alltså kvar roten av tanden?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hade också en 90-graders visdomstand på vänster sida. Hade praktikant som plockade ut den hos käkkirurgen (satt vid en nerv). Var rätt enkelt ingrepp, tog väl lite längre tid pga praktikant men fick så mycket bedövning att jag inte kunde gå så det var lugnt.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Haha ja, det är ganska likt. Håller tummarna för ett enkelt ingrepp.

Ja det började ju med 2 stycken i ca 30 minuter. Sen tog dem en 15 minuters paus och sen var de 3 pers och grävde med tång och såg osv. De fick ut allt men det tog rätt lång tid och mycket kraft. (Han tog en tång runt tanden och drog med båda händerna när den var sågad i två.)

Slipa tand skulle ju kunna vara ett alternativ. Men är rädd för ilningar, det kanske inte är så farligt?

Fyfan, det låter ju hämskt hehe, får hoppas jag klarar mig från några sånna metoder.

Slipningen av tanden var minimalt, det var enbart för att få bort en skarp kant, han nämnde inget om ilningar så det borde inte vara några problem. Jag kan inte ens känna skillnaden på tanden nu efter.

Skrivet av CCWarlock:

Jag hade också en 90-graders visdomstand på vänster sida. Hade praktikant som plockade ut den hos käkkirurgen (satt vid en nerv). Var rätt enkelt ingrepp, tog väl lite längre tid pga praktikant men fick så mycket bedövning att jag inte kunde gå så det var lugnt.

Nu låter det mer lovande

Var dina tänder synliga?
Jag kan bara se en visdomstand i munnen och då är den inte helt ute ännu, så det blir isåfall att skära i gommen också..

Jaja, får man bedövning så går det väl bra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Här har du min skann. Tycker det liknar ganska så mycket, ser fram emot mina eventuellt ingrepp 😂

https://ibb.co/BwfdT3M. (enda tjänsten som vill fungera utan vpn från Kina)

Jo det blir svårt att veta mena vad han menade när man inte är så insatt i området.

Idag så var det 2 personer för mig när vi skulle slipa den ena tanden, men det tror jag nog är standar. En som jobbar och en som assisterar.

Lämnade dom alltså kvar roten av tanden?

Skickades från m.sweclockers.com

Så där såg det ut för mig också,

Opererade bort båda två samtidigt. Dem "skar"? upp tanden i två delar så att de lättare skulle gå att rycka ut den. Sedan sydde dem ihop hålen och allt var väl klart på 20-30min kanske.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Burks:

Fyfan, det låter ju hämskt hehe, får hoppas jag klarar mig från några sånna metoder.

Slipningen av tanden var minimalt, det var enbart för att få bort en skarp kant, han nämnde inget om ilningar så det borde inte vara några problem. Jag kan inte ens känna skillnaden på tanden nu efter.

Nu låter det mer lovande

Var dina tänder synliga?
Jag kan bara se en visdomstand i munnen och då är den inte helt ute ännu, så det blir isåfall att skära i gommen också..

Jaja, får man bedövning så går det väl bra

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, hade tokmycket mat som fastnade där.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Undrar om tandtråd.
Finns det ens något att göra om man har väldigt trångt mellan tänderna.

Har köpt alla tandtrådar och petare som varit de absolut minsta, men inget går mellan vissa tänderna (framförallt i mitten på underkäken)
När jag var yngre ville de dra ut tänder och sätta tandställning, något jag sa nej till då man precis hamnat i ett förhållande och ville inte få sådant skit i munnen (Något som nog hade varit bra i efterhand )

Jag har som tur är bra tandflora eller vad nu någon kallade det.
Varit hos tandläkaren ca 4 gånger senaste 12 åren och inte haft något hål. Däremot tandsten som de tagit dessa 4 gångerna.

Jag sköter mig extremt dåligt med tänderna, borstar nästan aldrig på morgonen (tar typ munskölj efter frukost) och borstar på kvällen.
Försöker få in morgon borstning också nu dock.

Jag har samma som dig, väldigt bra saliv, tandstenen är mitt största problem. jag har ojämna tänder, vissa är jätte trånga med tandtråd där andra har ett par mm glipa. min tandläkare sa att tänder med glipa alltid klarar sig bäst.
hade ett stort hål efter 20 år utan tandläkare men blev ingen rot fyllning(tandläkarskräck som blivit mycket bättre). sen har jag haft ett litet hål och min tandförsäkring är läskigt billig för mina tänder alltid är i fint skick.
enda orosmolnet jag har på horisonten är en visdomstand(har bara 1) som ligger ned, ja den växer helt på sidan liggandes men den verkar "sova" och har gjort det i ett antal år. blir jobbigt när den "vaknar". blir nog operation på den då eftersom den dessutom ligger djupt.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

En annan fråga, hur mycket fick ni lägga ut för att ta bort visdomständerna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

En annan fråga, hur mycket fick ni lägga ut för att ta bort visdomständerna?

Skickades från m.sweclockers.com

Nedre käke vart 300kr för båda på försäkring då jag fick vänta 1 år på att få tid och hann fylla 20. De ville först ha 3600..

De två i övre käke betalade jag 1800 per tand för att rycka ut dem hos tandläkaren för ca 3-4 år sedan tror jag.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

En annan fråga, hur mycket fick ni lägga ut för att ta bort visdomständerna?

Skickades från m.sweclockers.com

Kommer inte ihåg... bara förskräckelsen... min tandläkarskräck blev inte bättre efteråt direkt.. :/

Permalänk
Avstängd

Tror inte TS är aktiv här längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Så där såg det ut för mig också,

Opererade bort båda två samtidigt. Dem "skar"? upp tanden i två delar så att de lättare skulle gå att rycka ut den. Sedan sydde dem ihop hålen och allt var väl klart på 20-30min kanske.

Vart och tagit ut tanden nu, allt gick relativt smärt fritt, tog max 20 minuter.

Först så var han dock tvungen att ta bort en del av tande likt du skrev över.

Allt gick på 660 kroner omräknat från rmb.

Skrivet av CCWarlock:

Ja, hade tokmycket mat som fastnade där.

Får se hur det går, än så länge har jag inte haft nå problem med maten efter slipningen

Skrivet av Swennis:

Kommer inte ihåg... bara förskräckelsen... min tandläkarskräck blev inte bättre efteråt direkt.. :/

Varför blev det så illa? Jag tyckte det var helt ok, den ända skräcken jag hade var att någon berättade att det kunde finnas närver som kan göra skada 😅

Skrivet av Zippeer:

Nedre käke vart 300kr för båda på försäkring då jag fick vänta 1 år på att få tid och hann fylla 20. De ville först ha 3600..

De två i övre käke betalade jag 1800 per tand för att rycka ut dem hos tandläkaren för ca 3-4 år sedan tror jag.

660 kr för 1 tand för mig, men då slapp jag åtminstone att vänta

Tack för informationen gällande de andra tänderna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är kolsyrat vatten skadligt för tänderna? Som gammal läskfantast har jag sedan några år slutat med de mesta sockrade och syrliga dryckerna till fördel för kolsyrat vatten (jag överkonsumerar dock inte detta). Men jag har hört att även kolsyra kan påverkar tänderna. Stämmer det?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

Är kolsyrat vatten skadligt för tänderna? Som gammal läskfantast har jag sedan några år slutat med de mesta sockrade och syrliga dryckerna till fördel för kolsyrat vatten (jag överkonsumerar dock inte detta). Men jag har hört att även kolsyra kan påverkar tänderna. Stämmer det?

Efter att de kunniga verkar ha lämnat tråden så svarar jag vad jag hört.
Skadorna är försumbara, det är något surt vatten men eftersom det inte finns några näringsämnen i vattnet kommer inte munnens egna bakterier börja producera syror, hence syraangreppet är tämligen kortvarigt.

Ta detta som information skrivet av en lastbilschaufför.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Efter att de kunniga verkar ha lämnat tråden så svarar jag vad jag hört.
Skadorna är försumbara, det är något surt vatten men eftersom det inte finns några näringsämnen i vattnet kommer inte munnens egna bakterier börja producera syror, hence syraangreppet är tämligen kortvarigt.

Ta detta som information skrivet av en lastbilschaufför.

Tackar och bockar

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Skrivet av zeleni:

@phiphler

Brukar tugga Flux tuggummi efter måltider och snacks. Är det verkligen så att det hjälper mot syre som skadar tänder?

Är Duraphat tandkräm verkligen att rekommendera för "average Joe"? Den är dyr, men billigare än tandläkarbesök

Svarar i egenskap av tandläkarstudent eftersom du inte verkar få några andra svar.

Ja. Sockerfria tuggummin neutraliserar syror. Själva tuggandet stimulerar salivproduktionen vilket framförallt leder till högre pH i munnen.
Flux tuggummin innehåller dessutom fluroid, som stärker emaljen och motverkar karies.

Duraphat innehåller mycket mer fluroid än vanlig tandkräm, 5000 ppm gentemot 1450 ppm. Den rekommenderas inte till medelsvensson, utan till personer med förhöjd kariesrisk. Om du tror att du behöver duraphat, prata med din tandläkare/hygienist om det.

Skrivet av saturday_sun:

Är kolsyrat vatten skadligt för tänderna? Som gammal läskfantast har jag sedan några år slutat med de mesta sockrade och syrliga dryckerna till fördel för kolsyrat vatten (jag överkonsumerar dock inte detta). Men jag har hört att även kolsyra kan påverkar tänderna. Stämmer det?

Ja. Kolsyrat vatten har pH på ca 3,5. Allt under pH 5,5 är dåligt för emaljen. Som jämförelse så har cola pH på ca 2,5, så kolsyrat vatten är bättre än cola. Men sämre än öl som snittar 4,0 - 4,5 i pH! Dock så innehåller kolsyrat vatten ingen näring för karies, så syrattacken blir precis som Litenskit är inne på mer kortvarig än för sockerdricka.

Visa signatur

i7-6700K 4,8 GHz @ 1,350 V | ASUS Maximus VIII Ranger | Corsair LPX 4x8GB | Gigabyte 3070 Eagle | P2 850 W | Silverstone FT02 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wololofen:

Ja. Kolsyrat vatten har pH på ca 3,5. Allt under pH 5,5 är dåligt för emaljen. Som jämförelse så har cola pH på ca 2,5, så kolsyrat vatten är bättre än cola. Men sämre än öl som snittar 4,0 - 4,5 i pH! Dock så innehåller kolsyrat vatten ingen näring för karies, så syrattacken blir precis som Litenskit är inne på mer kortvarig än för sockerdricka.

Jag ska nog sluta med kolsyrat vatten också.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

Jag ska nog sluta med kolsyrat vatten också.

Nu talar jag bara från egen erfarenhet men om man vill leva nyttigt och hälsosamt, desto mer av sakerna man utesluter desto svårare är det att hålla ut i längden. Då kan det vara lätt att falla tillbaka till gamla vanor, som ditt fall exempelvis; du ersätter läsk med kolsyrat vatten, vilket är en förbättring men du är inte nöjd med det utan det kolsyrade vattnet ska oxå bort. Det funkar ett tag men sen en dag när du är trött och less medan du handlar på ica så blir du sugen på läsk och så är du tillbaka i det träsket igen. Då hade det varit bättre att fortsätta med det kolsyrade vattnet.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Nu talar jag bara från egen erfarenhet men om man vill leva nyttigt och hälsosamt, desto mer av sakerna man utesluter desto svårare är det att hålla ut i längden. Då kan det vara lätt att falla tillbaka till gamla vanor, som ditt fall exempelvis; du ersätter läsk med kolsyrat vatten, vilket är en förbättring men du är inte nöjd med det utan det kolsyrade vattnet ska oxå bort. Det funkar ett tag men sen en dag när du är trött och less medan du handlar på ica så blir du sugen på läsk och så är du tillbaka i det träsket igen. Då hade det varit bättre att fortsätta med det kolsyrade vattnet.

Nja, jag är så jätteförtjust i läsk längre så det är jag inte så rädd för att komma tillbaka till. Men du har helt rätt i ditt resonemang, det är bättre att ersätta en dålig vana med en mindre dålig och hålla fast vid den.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Skrivet av saturday_sun:

Jag ska nog sluta med kolsyrat vatten också.

Hur mycket syran faktiskt skadar tänderna beror på hur ofta och mycket du dricker också. Din saliv neatruliserar syror, så om du dricker ett glas kolsyrat vatten så blir pH:t på tandytan inte samma som pH:t i vattnet.
Sen så kan din tandläkare enkelt se om du har frätskador på tänderna, och om du inte har det så är din konsumtion av kolsyrat vatten något problem.

Visa signatur

i7-6700K 4,8 GHz @ 1,350 V | ASUS Maximus VIII Ranger | Corsair LPX 4x8GB | Gigabyte 3070 Eagle | P2 850 W | Silverstone FT02 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Jag har samma som dig, väldigt bra saliv, tandstenen är mitt största problem. jag har ojämna tänder, vissa är jätte trånga med tandtråd där andra har ett par mm glipa. min tandläkare sa att tänder med glipa alltid klarar sig bäst.
hade ett stort hål efter 20 år utan tandläkare men blev ingen rot fyllning(tandläkarskräck som blivit mycket bättre). sen har jag haft ett litet hål och min tandförsäkring är läskigt billig för mina tänder alltid är i fint skick.
enda orosmolnet jag har på horisonten är en visdomstand(har bara 1) som ligger ned, ja den växer helt på sidan liggandes men den verkar "sova" och har gjort det i ett antal år. blir jobbigt när den "vaknar". blir nog operation på den då eftersom den dessutom ligger djupt.

Så länge du inte har besvär av den och så länge den inte leder till vävnadsskada så kommer den få ligga vilandes i käkbenet. Man skall aldrig ta bort visdomständer i förebyggande syfte.
mvh Tandläkarn

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av janaydin:

Så länge du inte har besvär av den och så länge den inte leder till vävnadsskada så kommer den få ligga vilandes i käkbenet. Man skall aldrig ta bort visdomständer i förebyggande syfte.
mvh Tandläkarn

Skickades från m.sweclockers.com

Intressant då alla mina har dragits ut i förebyggande syfte

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av janaydin:

Så länge du inte har besvär av den och så länge den inte leder till vävnadsskada så kommer den få ligga vilandes i käkbenet. Man skall aldrig ta bort visdomständer i förebyggande syfte.
mvh Tandläkarn

Skickades från m.sweclockers.com

Börjar den växa kommer den pressa sönder de andra tändernas rötter. Trodde alla visdomständer togs bort innan dom orsakar problem, alltså i förebyggande syfte om man ser vart det är på väg?
Hoppas min sover tills vi skiljs åt för alltid.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Börjar den växa kommer den pressa sönder de andra tändernas rötter. Trodde alla visdomständer togs bort innan dom orsakar problem, alltså i förebyggande syfte om man ser vart det är på väg?
Hoppas min sover tills vi skiljs åt för alltid.

Om man har stark misstanke om att den kommer påverka framförvarande tand, då måste man ju ha följt tanden vid undersökningar. Men aldrig rent förebyggande

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av saturday_sun:

Jag ska nog sluta med kolsyrat vatten också.

I Sverige har vi ett av världens bästa vatten direkt ur kranen för ca 20kr/m2 så varför envisas man med att köpa hem samma vatten med små bubblor i för 5kr/0,5l plus en plastflaska. Lite bättre blir det om man bubblar själv men fortfarande helt onödigt.
Dricker själv kolsyrat vatten ett par gånger i månaden men anser att det oftast är godare med ett glas vatten från kranen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

I Sverige har vi ett av världens bästa vatten direkt ur kranen för ca 20kr/m2 så varför envisas man med att köpa hem samma vatten med små bubblor i för 5kr/0,5l plus en plastflaska. Lite bättre blir det om man bubblar själv men fortfarande helt onödigt.
Dricker själv kolsyrat vatten ett par gånger i månaden men anser att det oftast är godare med ett glas vatten från kranen.

Jag kolsyrar kranvatten.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av saturday_sun:

Jag kolsyrar kranvatten.

Bättre men fortfarande inte perfekt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Bättre men fortfarande inte perfekt.

Vad ger dig rätt att döma andra?
Allt går inte att mäta i kronor och ören.
Vad är bäst av att inte dricka tillräckligt med vatten eller dricka kolsyrat vatten?
För väldigt väldigt många dricker för lite och många upplever det som enklare att dricka vatten med bubblor.
Så lägg ner, ditt sätt är inte det enda sättet och framförallt inte det rätta...

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Bättre men fortfarande inte perfekt.

Man kan väl säga att andelen "stilla" kranvatten jag dricker är 97% och möjligtvis 3% är kolsyrat.
Sen händer det väl att jag vid lunchtid köper en Loka eller Ramlösa när vi är ute och lunchar.

Även solen har sina fläckar...:D

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.