SweClockers Meet & Geek i Göteborg den 13 september

Ha en trevlig kväll nu!

Skickades från m.sweclockers.com

Svar till diskussion kring mitt bord om mega man:
The memory sections listed are, in order: internal RAM (2048 bytes) and ROM (262144 bytes).

Det var nog RAM jag tänkte på och inte ROM size. Sjukt lite ändå

På hemväg nu! Väldigt trevligt!
Ett axplock ur kvällens samtalsämnen vid vårt bord:
- binära prefix
- semesterdagar för statligt anställda
- ficklampor
- segelskutor förr och nu

Tack för ikväll!

Väldigt trevligt att få träffa alla. Riktigt synd att jag inte kan följa med på 20 års firandet min ekonomi tillåter mig inte att åka till Stockholm när som helst. Men om ett Meet & Geek dyker upp i närheten igen så kommer jag komma igen helt klart.

Tack för en riktigt trevlig kväll!

Detta var inte alls dumt! Nu har jag landat hemma och klockat av. Riktigt trevlig kväll med ett gäng trevliga clockers! Vi ses nästa gång.

Senast redigerat 2019-09-14 03:18

Tack för den stund jag kunde vara med, typiskt att man skulle bli sjuk just nu

Känns som att män är överrepresenterade på detta möte.

Skrivet av talonmas:

Tror man ska titta på det lite annorlunda:
Datorintresserade - 100%
Trevliga - 100%
Andra(94) - 0%

Tack för en trevlig kväll!

Gooooood morgon!

Vi har precis satt oss på tåget från Stockholm och tänkte allihopa sova på vägen hem.Tack för igår allesammans, fan vad bra uppslutning det blev till slut!

Skrivet av talonmas:

Vet inte riktigt hur det är ett problem? Vi är väl där för prata om datorer och spel inte könsskillnader ?

Tack för igår, speciellt till de som tog sig långväga. Riktigt trevligt!

Skrivet av Jacob:

Gooooood morgon!

Vi har precis satt oss på tåget från Stockholm och tänkte allihopa sova på vägen hem.Tack för igår allesammans, fan vad bra uppslutning det blev till slut!

Fortfarande full?

Kul grej. Gubbarna på mitt bord var trevliga, men mitt namnminne är 0/10 så minns inte riktigt vad ni nickar.

Skrivet av frong:

Kul grej. Gubbarna på mitt bord var trevliga, men mitt namnminne är 0/10 så minns inte riktigt vad ni nickar.

Mitt namnminne är också uselt, väger upp det med ett lika dåligt ansiktsminne.
Men det är trevligt för då träffar man alltid nya personer

Alltid lika kul att träffa folk IRL som man dittills bara känt till nick och avatar. Tack för igår allihop, och hoppas M&G snart kommer tillbaka till framsidan igen!

För er som inte var där, så kan jag meddela att quizzet var skitsvårt!

Skrivet av frong:

Fortfarande full?

Vad fan, till Stockholm så klart! Jag har sovit 2,5 timme, okej? Sitter nu på tåg från Stockholm till Gävle, så snart kan jag också pusta ut efter nattens bravader.

Skrivet av cyklonen:

För er som inte var där, så kan jag meddela att quizzet var skitsvårt!

Har du hört om paret som skrev på skilsmässopappren och gick därifrån med varsitt ex?

Skrivet av Cameltotem:

Vet inte riktigt hur det är ett problem? Vi är väl där för prata om datorer och spel inte könsskillnader ?

Hur får du det till att det är ett problem? Det var ett konstaterande.
Men tycker det är synd att inte fler kvinnor har datorer som intresse. Eller ännu värre; De som har det, varför vågar de inte visa det och vara med på forum och tillställningar som dessa? För jag vägrar att tro att 0% av dem har datorer som huvudintresse!

Kul tillställning!

Hoppas att ni snart hittar tillbaka till framsidan

Jag har en bokad plats, men jag måste tyvärr lämna återbud. ska man kontakta någon annan?

Skrivet av er_nilsson:

Jag har en bokad plats, men jag måste tyvärr lämna återbud. ska man kontakta någon annan?

Det är nog lugnt.

Skrivet av er_nilsson:

Träffen var igår. Men vi 49 andra som kom hade trevligt i alla fall!

Var väldigt roligt och en klockren träff fram tills att jag kände att det var dags att ta en taxi hem vid tolvtiden. För mycket alkohol kan vara både en bra och en dålig sak...

Vad annorlunda det var att se er i verkligheten i jämförelse med på bild. Mycket trevlig kväll igår!

Skrivet av er_nilsson:

Någon har kollat på Curb ja...

https://youtu.be/wubgGq9Mio4

Det blir 0/5 i betyg på antalet bilder i den här tråden. 👎

Skrivet av emilakered:

Det blir 0/5 i betyg på antalet bilder i den här tråden. 👎

Haha, jag ser @Alpock. Dåligaste! <3