Permalänk
Skrivet av Mordekai:

@CyrusRNetWork: Det är extremt osannolikt att chassit är fel, troligen har du kopplat fel eller blandat ihop reset med power.

Det finns bara en och det är Power SW

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Jag har fått problemet att den inte startar när negativ och Positiv är kopplade fel en gång

Skickades från m.sweclockers.com

Nej det är inte möjligt. Du kanske hade kopplat fel och förskjutit någon men att byta + och - på pwer switch har ingen betydelse, du kanske menade power led? Där har det definitivt betydelse.

Permalänk
Medlem

@CyrusRNetWork: Foto närbild på när den är inkopplad.

Permalänk

Nu när jag försöker igen med skruvmejsel så startar inte den varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyrusRNetWork:

Nu när jag försöker igen med skruvmejsel så startar inte den varför?

Antagligen kortslutning plocka ur datorn ur chassit och prova igen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av sifri:

Antagligen kortslutning plocka ur datorn ur chassit och prova igen

Skickades från m.sweclockers.com

Så ska jag ta ut hela moderkortet bara sen sätta in det igen och se om det fungerar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyrusRNetWork:

Så ska jag ta ut hela moderkortet bara sen sätta in det igen och se om det fungerar?

Plocka ur allt ur chassit koppla in strömmen i moderkortet och försök starta med skruvmejsel.

Se denna
https://youtu.be/BmvFHEJLylg
I princip plocka ur och starta utan chassit du kan skita i att testa nätaggregat med gem som de gör

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inte så att du råkat koppla in 8-pinskabeln för GPU i 8 pinnarn för CPU? (Ska ju inte gå, men vissa nätagg tillåter det)

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Inte så att du råkat koppla in 8-pinskabeln för GPU i 8 pinnarn för CPU? (Ska ju inte gå, men vissa nätagg tillåter det)

Han fick igång datorn en gång medans han tests med skruvmejsel start så antagligen inte det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyrusRNetWork:

Jag byggde ihop en dator och kopplat in all el och även kollat så de får ström och ja de får ström men datorn startar inte. Vad kan felet vara? Power knappen från chassit är i moderkortet också.

"en bild säger mer än tusen ord" 😉

Permalänk
Medlem

Såg att du redan fått frågan! Men du gav inget svar vad jag kunde se!!
Har du distanser mellan moderkort och chassi? Om inte, så får du troligen kortslutning i moderkortet!

Visa signatur

AMD 955BE @ 3,6ghz. MSI 790FX GD70. 6gb OCZ platinum. OS OCZ-VERTEX ATA Device SSD. 500gb WD black. Zalman 750w. R9 390 Vapor x.

I7 6700K. Noctua NH-U9B SE2. Gigabyte Z170 Gaming K3. Samsung Evo 500gb. Seagate Desktop SSHD 2TB 7200rpm 64MB. Kingston HyperX 32GB. Corsair RM750x. Vega 64 Nitro.

Ryzen 7 5800X. PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate, Phanteks Revolt. Pro 1000W. Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB. be quiet! Pure Rock 2.Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX. Win 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av jisten:

Såg att du redan fått frågan! Men du gav inget svar vad jag kunde se!!
Har du distanser mellan moderkort och chassi? Om inte, så får du troligen kortslutning i moderkortet!

Tänker samma.
Ta gärna bilder på hur allt sitter ihop med så slipper man gissa.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

Alltså, ärligt talat.

Kolla på en datorbyggarguide där de går igenom alla stegen och följ.

Aldrig sett en så stor skara människor som vill hjälpa till utan att vederbörande skickar en enda bild som förklaring trots många frågor om just detta.

Följ denna, försäkra dig om alla steg sedan återkom:

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |