Permalänk
Medlem

Pihole och Sweclockers

Vitlistat swecklockers men ändå blockeras reklamen. Pihole-docker i en OMV-server. Någon som kanske vet hur man löser detta?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Har för mig att Sweclockers inte hostar reklamen själva utan enbart hämtar den från t.ex. adserver.adtech.de så det är den man behöver vitlista.

Permalänk
Medlem

Eftersom du blockerar i DNS och inte i webbläsaren behöver du vitlista de domäner som annonserna hämtas från (snarare än hemsidan som läser in annonserna som man gör med webbläsartillägg), vilket i SweClockers fall inte är samma domän som själva hemsidan hostas på. Använd utvecklarverktygen i webbläsaren för att se varifrån olika saker hämtas för en viss hemsida.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

https://i.imgur.com/ZAkhekA.png

Vitlistat swecklockers men ändå blockeras reklamen. Pihole-docker i en OMV-server. Någon som kanske vet hur man löser detta?

Reklamen kommer inte från domänen (iaf inte alla) *.sweclockers.com utan ifrån andra källor. Så du kommer behöva vitlista flera källor och därmed kommer du få reklam på alla andra sidor som tar reklamen ifrån samma källa, vilket man inte vill. Prova lägga till *.sweclockers.com som vitlistning.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

@fragwolf: *.sweclockers.com is not a valid domain
fick jag som felmeddelande tyvärr.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

@fragwolf: *.sweclockers.com is not a valid domain
fick jag som felmeddelande tyvärr.

Okej, hade för mig det gick att skriva så. Annars fanns det något inbyggt verktyg för samma effekt, wildcard, heter det. Men de hjläper troligen inte då sc använder 3e part för reklamen.

Visa signatur

.