Behöver bra bredband obegränsat - nya lägenheten saknar bredbandsoperatör

Permalänk
Medlem

Behöver bra bredband obegränsat - nya lägenheten saknar bredbandsoperatör

Hej!

Någon som bra tips på detta? Kan inte ha comhem/telia osv i det nya boendet. Finns t.ex net1 som har mobilt bredband med router för 349 kr/månaden, men hur bra kommer det vara?

Någon som har tips eller jobbar med bredband och kan ge bra rabatt?

//Sebbe

Permalänk
Rekordmedlem

Saknar fastigheten fysiska anslutning eller vad är grundproblemet som gör att du frågar om mobil uppkoppling ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe:

Hej!

Söker jag efter adressen så får jag bara mobila bredband. Finns liksom inte comhem i huset. Menar du att man kan få på andra vis?

//Sebbe

Permalänk
Medlem

Jag kör med tre.se obegränsat hemma då bolaget som skulle dra fram fiber "ångrade" sig ....
Får mellan 30 och 70Mbit ner då närmaste masten inte har fiber fram till sig heller utan kör med trådlös länk.

Permalänk
Medlem

Sitter i liknande sits. Väntar på fiber och inga andra alternativ finns.

Net1 - kolla vad obegränsad är, vet att det rådet olika tolkningar om det.

Jag har telias (framtidens nät) av den enkla anledningen att täckningen är bäst där jag bor. 499kr/mån obegränsat. Kanske dyrt, men jag har inga val iaf. Fungerar väldigt bra dock även för mig som gamer! har dock två relativt stora takantenner.

Visa signatur

Intel Core i7 13700K | ASUS PRIME Z790-P | 32gb DDR5 5600mhz | Asus Strix RTX3080 10gb | CORSAIR 850W Gold | Samsung m2x2 | NZXT H5 Flow Matte Black | Logitech G Pro X Superlight | Razer Huntsman v2 TKL | LG 27'' UltraGear QHD Nano IPS 180 Hz + 2x27" 1440p | Corsair iCUE H115i ELITE CAPELLIX

Permalänk
Medlem

Ring telia och kolla deras "framtidens nät" då kopparledningen är borta (gissar jag) så bör det fungera för dig att få in.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thademan:

@mrqaffe:

Hej!

Söker jag efter adressen så får jag bara mobila bredband. Finns liksom inte comhem i huset. Menar du att man kan få på andra vis?

//Sebbe

Ring och kolla med lite leverantörer. En del har hopplöst dåliga listningar på sina hemsidor. Min adress kan inte heller få bredband enligt hemsida, men ringer jag så är det inga problem.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Thademan:

@mrqaffe:

Hej!

Söker jag efter adressen så får jag bara mobila bredband. Finns liksom inte comhem i huset. Menar du att man kan få på andra vis?

//Sebbe

Du borde fråga hyresvärden om det finns nån anslutning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.