Begagnat ASUS 1080 Ti, trasigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

@Blixa_Bargeld @Aka_The_Barf @DerpMcDerp @Ister
vilken tur du hade med ditt problem att det löste sig så bra. Önskar jag stod i dina skor
Jag själv har precis själv köpt ett helt begagnat system för 5 veckor sedan där båda 2 styckna 1080 ti COLORFUL Vulkan Ad, har gått sönder, vramen brunnit på den ena, det kan man se med ögonen, den andra syns inget fysiskt, dock är den help precis lika död som den första. det tog nästan 3 veckor att felsöka o hitta problemet, som började ganska omgående, med mycket konstiga beetenden. och då det satt vattenblock på dem o det var min första vattenloop ficka jag lära mig själv , med lite hjälp här på forumet, och från några medlemmar som jag fått råd av. att till slut plocka isär allting o felsöka med hjälp av polares dator..för att testa komponenter 1 och 1... Men nu djäklar kan jag lite om LOOPS i alla fall.

hur som helst, för att hålla mig till Topic, det jag vill berätta är att kvitto finns på det ena kortet bara, det är köpt via en återsäljare "Gear Best" och som det står säljarens namn på, betalt via paypal med kort.

DEt är inköpt i mars i år 2019, inte ens 6 månader gammalt. Jag skrev härom dagen till Colorful o kollade med dem hur jag skulle gå till väga för att göra en RMA och detta är svaret jag fick av dem

"Dear Stefan,

we would be glad to assist you in this matter with your already purchased item iGame GTX 1080 Ti Vulcan AD, but our hands are tied. Because you did not purchase VGA cards through our commercial sales channels / distributors.

Many dubious "black sheep" or traders try e.g. We can not and are not allowed to continue to support any kind of merchandiser via AliExpress.com and GearBest.com online platforms who is avoiding the legal VAT, and we can not continue to support those scammers who resort to such scams. Because they are all doing illegal and unlawful business, and dramatically ruining our business by dumping our prices on us, as well as our commercial and reputable sales channels, thereby enriching ourselves at the expense of others.

Unfortunately, this time we are not authorized to help you further.

In the future, you will only be able to procure your ordered goods via reputable sales channels and, in the event of a problem, you will also be able to receive full customer support from your experienced specialist trade partners.

Please kindly note that the eshops from China are not official Channel for the European market which we Colorful agreed. That is the grey market and against our official distribution channels. We will not do any support for the goods, which are sold by the eshops from China. Sorry !

Best regards,"

Så nu håller jag på o försöker lösa det med min "drulle" Allriskförsäkring, för o se om dem kan vara behjälpliga, det går sakta frammåt, och jag vet inte ännu hur det går, men det hela känns i alla fall lite surt att ha 2 kort som ballar ur precis samtidigt.

Men det visar väl bara hur bra vi har det med garantier och butiker i Sverige, och att man kanske inte någonsin skall köpa saker från Kina, om man vill vara säker på att garantin gäller. Nu var det ju inte jag som köpte därifrån, men jag har lärt mig en DYR läxa lik väl...

Köper alltid nytt men funderar ibland på beggat MEN så poppar det upp nån stackare som dig vilket gör att man finner sig i sitt öde att alltid köpa nytt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.