Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Jag köper enbart digitalt och fick ta ut mitt 256GB och byta ut mot 400GB pga av utrymmesskäl.

Så länge man kan köpa fysiskt så sparar man 5-16GB lagring beroende på spel rent generellt.

Sälj ditt 256 kort till mig!

Permalänk
Medlem

@tuffodum:
Ja, kommer bara spela handhållet så hade gärna köpt en lite men ville inte vänta en månad till.
Leverans datum 24/8 så får se om den dyker upp på lördag

@iller:
Tackar, får väl sikta på ett 400 kort när det här tar slut

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av mikgus:

@tuffodum:
Ja, kommer bara spela handhållet så hade gärna köpt en lite men ville inte vänta en månad till.
Leverans datum 24/8 så får se om den dyker upp på lördag

@iller:
Tackar, får väl sikta på ett 400 kort när det här tar slut

Tror han menar den modellen med bättre batteritid

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Tror han menar den modellen med bättre batteritid

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, precis. Finns en hel del att läsa här:
https://feber.se/spel/nintendo-kommer-inte-ha-nagot-byteserbj...

Sålde t om min "gamla" för att köpa den "nya" modellen med bättre batteritid då jag 98% spelar bärbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Tror han menar den modellen med bättre batteritid

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av tuffodum:

Ja, precis. Finns en hel del att läsa här:
https://feber.se/spel/nintendo-kommer-inte-ha-nagot-byteserbj...

Sålde t om min "gamla" för att köpa den "nya" modellen med bättre batteritid då jag 98% spelar bärbart.

Ja det är 2019 modellen, det var därför jag började den förra posten med Ja

Nu har Inet ändrat leveransdatum till "Förväntas på måndag" så chansen att få den innan helgen känns minimal nu.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Inaktiv

Nu köper jag sällan nya spel överlag detta år, Game Pass har förändrat min spelkonsumption rätt rejält och har så pass mycket spel att spela redan så nya köp blir väldigt sällsynta. Ligger nog på mindre än ett spel per månad för i år, och då har jag alla aktuella spelplattformar idag till och med.

Men 128GB som minneskort kan snabbt bli riktigt tight. Redan förra året gick jag från att kunna ha allt installerat till att börja behöva köra lagringstetris, vilket är något jag hatar. Men för snål för att köpa större minneskort. Sedan känner jag mig själv ganska väl, ju fler spel jag har att välja på att spela, ju svårare blir det att välja något.

Minneskort är lätta att byta så att börja med 64GB eller 128GB, som ofta går att få tag i rätt billigt och då även från bättre märken, känns klokt. Ju fler spel man vill ha installerade samtidigt, ju större minneskort blir då rimligt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mikgus:

Ja det är 2019 modellen, det var därför jag började den förra posten med Ja

Nu har Inet ändrat leveransdatum till "Förväntas på måndag" så chansen att få den innan helgen känns minimal nu.

Jag, och säkert många andra, ser fram emot lite intryck av den.

Som 99% portabeltspelande med min Switch så hade den uppdaterade nog varit perfekt. Men blir att invänta nästa generations Switch bara.

Permalänk
Medlem

@anon5930: Kan försöka skriva ner nått när jag fått den men eftersom det blir första switchen för mig så har jag ju inget att jämföra mot.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mikgus:

@anders190: Kan försöka skriva ner nått när jag fått den men eftersom det blir första switchen för mig så har jag ju inget att jämföra mot.

Oj! Såg att jag blandade ihop ditt och @tuffodum inlägg, intryck från er båda är intressanta förstås men framförallt från någon med erfarenhet av den gamla modellen.

Hoppas du som ny användare får kul med din Switch med! Lätt ett av mina bästa spelrelaterade köp på senare år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikgus:

Ja det är 2019 modellen, det var därför jag började den förra posten med Ja

Nu har Inet ändrat leveransdatum till "Förväntas på måndag" så chansen att få den innan helgen känns minimal nu.

30/8 ser ut att vara det datumet dom flesta handlarna som datum. Så du/vi ser ut att få vänta ett litet tag till. Du ser också att den är 400:- billigare på Power?

Permalänk
Inaktiv

Digital Foundrys Richard Leadbetter klämmer på nya Switchen:

Permalänk
Medlem

Ingen större rea, men amazon.co.uk kör med köp 2 switch spel och betala halva priset på andra spelet. Blir ungefär 410kr/st(betala i pund, blir lite dyrare om man betalar i SEK.) med frakt beroende på vad man väljer.
Finns nyare spel som Mario Maker 2 och Marvel Ultimate Alliance 3.
Amazon.uk

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 | Moderkort: Asus Z97-A | Processor: Intel i7 4790k @ 4.0GHz | RAM: Crucial Ballistix Sport 2x4GB DDR3 1600mhz | Grafikkort: MSI GTX 970 Gaming 4GB | SSD: Crucial MX100 256GB | Nätagg: EVGA SuperNOVA 750 G2 | Kylning: CoolerMaster Hyper 212 Evo

Permalänk
Medlem

Nu verkar iaf Webhallen och Dustin ha nya varianten i lager, medan flera andra leverantörer har ankomst i lager 30/8...spännande. Någon som varit i InfraCity och plockat en?

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinnn:

Nu verkar iaf Webhallen och Dustin ha nya varianten i lager, medan flera andra leverantörer har ankomst i lager 30/8...spännande. Någon som varit i InfraCity och plockat en?

Tackar.
Tog bort min inet beställning och beställde från dustin istället.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk

Finns det några amiibo samlare på det här forumet?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CrazyBlueberry:

Finns det några amiibo samlare på det här forumet?

Nu har jag egentligen aldrig direkt samlat men har nog totalt 40-50st. Senaste köpta var Bayonettorna, eller Solaire från Dark Souls. Problemen att få tag i Amiibos har dödat allt eventuellt intresse för mig att köpa några nya.

Cloud Strife är nog den enda jag direkt kan säga att jag saknar.

Hur många har du i din samling?

Permalänk
Medlem

Ej kört Dragon quest XI innan men lirar demot nu. Det är bra, riktigt bra.
Blir ett givet köp om ~1 månad.
Grymt generöst demo också(~10h enligt Nintendo) samt att man kan föra över sin save till fulla spelet sen.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Någon som bokat ett switch från power?

Permalänk
Medlem

@j0mppie: Jag har gjort det. Det är fortfarande inte skickat :/

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Ej kört Dragon quest XI innan men lirar demot nu. Det är bra, riktigt bra.
Blir ett givet köp om ~1 månad.
Grymt generöst demo också(~10h enligt Nintendo) samt att man kan föra över sin save till fulla spelet sen.

Ehhhh! 10 timmar (give or take)?!
Ska spela direkt efter att jag fixat middag, och skiter i plugget (för ikväll)!
Bästa tipset!

Permalänk
Medlem

@Hal0: okej, jag tänkte beställa ikväll eller imorgon. Har du köpt något spel också? jag har lite svårt att välja men funderar på att köpa super smash som första spelet.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Nu har jag egentligen aldrig direkt samlat men har nog totalt 40-50st. Senaste köpta var Bayonettorna, eller Solaire från Dark Souls. Problemen att få tag i Amiibos har dödat allt eventuellt intresse för mig att köpa några nya.

Cloud Strife är nog den enda jag direkt kan säga att jag saknar.

Hur många har du i din samling?

Ah, det är ändå en hel del. Öppnar du upp de eller behåller du de i sin förpackning?

Lustigt att du nämnde Strife, den fattades för mig också några dagar sedan när jag lyckades hitta europeiska versionen för ett okej pris på eBay.

Jag tror att det ligger runt 120 stycken även fast jag inte samlar på mig allihop. Det vore kul om man träffade på andra "samlare" och kanske kunde byta med varandra haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0mppie:

@Hal0: okej, jag tänkte beställa ikväll eller imorgon. Har du köpt något spel också? jag har lite svårt att välja men funderar på att köpa super smash som första spelet.

Jag beställde även Zelda, New Super Mario Bros. U - Deluxe och Crash Team Racing

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Fick min 2019 switch i tisdags efter tipset från @martinnn Har mest suttit med mario maker 2. "Bara en bana till". Hade samma röda kartong som dom amerikanska.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hal0:

@j0mppie: Jag har gjort det. Det är fortfarande inte skickat :/

Samma här! Nu så är den slut i lager hos dom också...
Funderar på om det är värt de 400 man sparar på att köpa därifrån, men jag har väl inte så bråttom egentligen! Bara lite störigt!

När jag beställde stod det förväntat datum i lager 1/9 på bekräftelsen och 30/8 på hemsidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinnn:

Samma här! Nu så är den slut i lager hos dom också...
Funderar på om det är värt de 400 man sparar på att köpa därifrån, men jag har väl inte så bråttom egentligen! Bara lite störigt!

När jag beställde stod det förväntat datum i lager 1/9 på bekräftelsen och 30/8 på hemsidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker inte det är värt att betala mera. Så jag väntar tills det kommer tillbaka i lager

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinnn:

Samma här! Nu så är den slut i lager hos dom också...
Funderar på om det är värt de 400 man sparar på att köpa därifrån, men jag har väl inte så bråttom egentligen! Bara lite störigt!

När jag beställde stod det förväntat datum i lager 1/9 på bekräftelsen och 30/8 på hemsidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av j0mppie:

Jag tycker inte det är värt att betala mera. Så jag väntar tills det kommer tillbaka i lager

Jag var i kontakt med kundtjänst tidigare idag, och de kommer att skickas ut på måndag till de som förbokat.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på Fuze 4 Switch. Den ska visst lanseras idag. Vill gärna programmera på Switchen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hal0:

Jag var i kontakt med kundtjänst tidigare idag, och de kommer att skickas ut på måndag till de som förbokat.

Strålande! Tack för info! Får hålla mig till efter helgen då! Mario Odyssey och Zelda BOTW var billigast där också så det kan jag leva med!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Noterat att den "gamla" modellen är slut i många butiker, var i 3-4 butiker i helgen och inga Switch enheter inne..