Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Test: Grafikprestanda och ray tracing i Control

Permalänk
Melding Plague

Test: Grafikprestanda och ray tracing i Control

Remedy Entertainments övernaturliga actionpangare Control bjuder på krävande grafik och en generös skopa ray tracing. SweClockers laddar upp testriggen för ett omfattande prestandatest.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag får mer fps i DX12 med mitt 1070.

Jag använder AdaptiveSharpen.fx och FakeHDR.fx i Reshade. Blir enligt mig bättre grafik.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Dags att lägga ner DLSS, hållit på över ett år och resultatet är långt ifrån tillfredställande...synd men ett kul försök

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem

Dags o skaffa ny CPU för mig, har ett 4670 min req är 4690.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

För max ögongodis måste man alltså vänta på Nvidia 7nm, som man har väntat

(om inte GloFo lyckas få en domstol att förbjuda Nvidia att exportera grafikkort)

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Ni kan inte testa att skala spelets egna rendering till samma som dlss och jämföra resultaten, både kvalitet och fps?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Nära på ospelbart i 2160p, trist grafikkorten ligger så efter.
DLSS är ju också utomordentligt uselt på detta spelet.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk

Mitt stackars RTX 2080 Super går på knäna redan vid 1440p och lite ögongodis :(:(
Har märkt att spelet i många fall ser riktigt suddigt ut när det inte borde vara det, framförallt text på skyltar och huvudkaraktären Jesse. Ibland känns det som att högupplösta texturer inte laddas in tillräckligt fort eller något, svårt att sätta fingret på vad det är.
DLSS gör bilden till en grötsmet så det gör ont i själen, usch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KorvMos:

Dags att lägga ner DLSS, hållit på över ett år och resultatet är långt ifrån tillfredställande...synd men ett kul försök

Skickades från m.sweclockers.com

Du menar väl ändå ray tracing? Jag är inte jätteinsatt men som jag förstår det är DLSS ett sätt att öka bilduppdateringsfrekvensen vid användandet av Ray tracing och i de få tester jag har sett har det faktiskt gett betydligt bättre resultat (kan dock inte kommentera inverkan på den visuella upplevelsen).

Jag har inte heller läst hela denna artikel utan bara skummat igenom den och kikat på tabellerna men vad jag kan se är dessa tester utförda med ray tracing men utan DLSS. Eller är det jag som har missuppfattat det hela?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Du menar väl ändå ray tracing? Jag är inte jätteinsatt men som jag förstår det är DLSS ett sätt att öka bilduppdateringsfrekvensen vid användandet av Ray tracing och i de få tester jag har sett har det faktiskt gett betydligt bättre resultat (kan dock inte kommentera inverkan på den visuella upplevelsen).

Jag har inte heller läst hela denna artikel utan bara skummat igenom den och kikat på tabellerna men vad jag kan se är dessa tester utförda med ray tracing men utan DLSS. Eller är det jag som har missuppfattat det hela?

Nix, RT tillför något men vi har inte hårdvaran för det än. DLSS förstör bilden, med andra ord tillför inget. (Detta är såklart min uppfattning).

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Du menar väl ändå ray tracing? Jag är inte jätteinsatt men som jag förstår det är DLSS ett sätt att öka bilduppdateringsfrekvensen vid användandet av Ray tracing och i de få tester jag har sett har det faktiskt gett betydligt bättre resultat (kan dock inte kommentera inverkan på den visuella upplevelsen).

Jag har inte heller läst hela denna artikel utan bara skummat igenom den och kikat på tabellerna men vad jag kan se är dessa tester utförda med ray tracing men utan DLSS. Eller är det jag som har missuppfattat det hela?

DLSS ändrar renderingsupplösningen till en lägre och använder sedan någon form av maskinvaruinlärd algoritm för att skala upp bilden. Detta är extremt gynnsamt med just RT för att RT fungerar genom att skjuta ut strålar från varje pixel (kan vara flera stycken, vet inte om det går att använda färre än en stråle per) så dubblar du upplösningen så fyrdubblar du antalet strålar.

Problemet är väl egentligen att bilden blir tämligen suddig och utsmetad i mitt tycke. Det är trots allt en uppskalningsteknik, om än en ganska high-tech sådan.

I övrigt så kan jag rekommendera spelet, rolig aktion och intressant värld att springa runt i och utforska.

Visa signatur

Speldator - X570 | 5900X | 32GB 3600 CL16 | 4090 | 2TB 980 Pro | Win 11 Pro
Server - 3700X | 32GB | 7x5TB RAID-Z2 | TrueNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av test0r:

DLSS ändrar renderingsupplösningen till en lägre och använder sedan någon form av maskinvaruinlärd algoritm för att skala upp bilden. Detta är extremt gynnsamt med just RT för att RT fungerar genom att skjuta ut strålar från varje pixel (kan vara flera stycken, vet inte om det går att använda färre än en stråle per) så dubblar du upplösningen så fyrdubblar du antalet strålar.

Problemet är väl egentligen att bilden blir tämligen suddig och utsmetad i mitt tycke. Det är trots allt en uppskalningsteknik, om än en ganska high-tech sådan.

I övrigt så kan jag rekommenda spelet, rolig aktion och intressant värld att springa runt i och utforska.

Jag har som sagt ingen erfarenhet eller vidare koll på tekniken men tyckte bara att det var märkligt hur någon kommenterade DLSS när det inte ens verkar användas i det aktuella testet. Tack för förklaringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag har som sagt ingen erfarenhet eller vidare koll på tekniken men tyckte bara att det var märkligt hur någon kommenterade DLSS när det inte ens verkar användas i det aktuella testet. Tack för förklaringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Dom aktiverar DLSS med RT på sida två av testet mot slutet

Visa signatur

Speldator - X570 | 5900X | 32GB 3600 CL16 | 4090 | 2TB 980 Pro | Win 11 Pro
Server - 3700X | 32GB | 7x5TB RAID-Z2 | TrueNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av test0r:

Dom aktiverar DLSS med RT på sida två av testet mot slutet

Någon missade texten "Nästa"

Händer då o då att folk här missar att läsa allt. Klicka så nästa diagram visas osv.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som börjar bli gammal eller finns det inte någon handling som går att följa?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av test0r:

Dom aktiverar DLSS med RT på sida två av testet mot slutet

Ah, jag skummade som sagt bara igenom testet men pinsamt att man lyckades missa det...
Det ska bli kul att testa både med och utan DLSS, även om många verkar se det som något negativt kanske det inte märks av lika mycket under rörelse som vid stillastående partier?

I bildjämförelsen ser det rätt illa ut men så är det väl med de flesta jämförelser, att en stillbild där man kan zooma in/ut, granska detaljer osv. ser betydligt värre ut än om man ser ett rörligt klipp.

Skrivet av SCORPIUS:

Någon missade texten "Nästa"

Händer då o då att folk här missar att läsa allt. Klicka så nästa diagram visas osv.

Hehe, det är väl bara att erkänna fadäsen.
Till mitt försvar kan jag tycka att det är lite förvirrande att det inte finns en "nästa-knapp" som här i forumet utan man måste manuellt välja sida för att kunna gå vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Ah, jag skummade som sagt bara igenom testet men pinsamt att man lyckades missa det...
Det ska bli kul att testa både med och utan DLSS, även om många verkar se det som något negativt kanske det inte märks av lika mycket under rörelse som vid stillastående partier?

I bildjämförelsen ser det rätt illa ut men så är det väl med de flesta jämförelser, att en stillbild där man kan zooma in/ut, granska detaljer osv. ser betydligt värre ut än om man ser ett rörligt klipp.
Hehe, det är väl bara att erkänna fadäsen.
Till mitt försvar kan jag tycka att det är lite förvirrande att det inte finns en "nästa-knapp" som här i forumet utan man måste manuellt välja sida för att kunna gå vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu känner jag mig nästan lite elak men...

Kanske missade en kop kaffe idag?

Men för att kommentera lite mer på spelet. DLSS kändes inte behagligt om man som jag sitter vid en 27" skärm. Bilden blev suddig och grynig, speciellt skuggorna fastän det inte är på grund av DLSS. Kändes inte som en trevlig spelupplevelse med tanke på att om man aktiverar det så gör man det för att kunna använda RT och jag vet inte om det personligen är värt prestandatappet än. Ljussättningen blir riktigt (riktigt!) bra med RT på high men även på medium så kostar det att använda sig av. Tror jag håller mig till 1440p och vanlig ljussättning för tillfället.

För att utöka lite kring att skugorna blir gryniga, det syns ganska tydligt på skuggorna som landar på din karaktär att de har varit ganska restriktiva med hur många strålar de kör med. Det tar ett tag innan skuggorna kommer ifatt efter att man slutat röra på sig.

Visa signatur

Speldator - X570 | 5900X | 32GB 3600 CL16 | 4090 | 2TB 980 Pro | Win 11 Pro
Server - 3700X | 32GB | 7x5TB RAID-Z2 | TrueNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av test0r:

Nu känner jag mig nästan lite elak men...
https://i.imgur.com/0X4WzBo.png
Kanske missade en kop kaffe idag?

Ytterligare en funktion som saknas på mobilen.

Tråkigt att höra att DLSS levererar en kass spelupplevelse. Har du något annat spel att jämföra med? Är implementeringen av tekniken ovanligt dålig i Control eller är detta vad man har att vänta sig?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Ytterligare en funktion som saknas på mobilen.

https://i.postimg.cc/cL4BzZyZ/next.jpg

Tråkigt att höra att DLSS levererar en kass spelupplevelse. Har du något annat spel att jämföra med? Är implementeringen av tekniken ovanligt dålig i Control eller är detta vad man har att vänta sig?

Skickades från m.sweclockers.com

Jaha, där ser man. Använder nästan aldrig mobilen för att läsa Sweclockers. Då kan jag sympatisera med dig att det kan vara svårt att se att det finns en ny sida när man bara skummar.

DLSS är en OK uppskalare, inte mycket mer. Det är definitivt ett plåster på det djupa såret som är prestandan med RT i normala upplösningar.
Har testat det i BF5, Metro Exodus, Shadow of the Tomb Raider och nu Control och Control är nog det spel där effekter förutom den uppskalade bilden var mest märkbara. Då pratar jag endast om DLSS + RT. DLSS utan RT är fullständigt meningslöst om du frågar mig.

Och kan vara värt att nämna att jag prövade DLSS i Anthem i typ 10 minuter och det såg suddigt ut och jag fattade inte riktigt poängen. Sänker hellre en inställning eller två för en skarp bild med bra prestanda.

Möjligtvis att det ser bättre ut vid längre avstånd om man sitter och spelar med datorn kopplad till en TV? Då kanske inte suddigheten är så uppenbar och man får mer ut av högre inställningar, idk.

Visa signatur

Speldator - X570 | 5900X | 32GB 3600 CL16 | 4090 | 2TB 980 Pro | Win 11 Pro
Server - 3700X | 32GB | 7x5TB RAID-Z2 | TrueNAS

Permalänk

Bra artikel, älskar spelet, jävla snyggt och kul. Men även måste jag säga, att jag tycker DLSS "inte är så hemsk i bild kvalite", och kör man i 4k skärm upplösning, och sätter på DLSS, så får man DLSS i 1080P... vilket är en superb inställning...

Visa signatur

My Hardware:Ryzen7 1700//Asus Prime X370-Pro//16GB Corsair DDR4 3000mhz//Asus Geforce RTX 2070 Dual EVO

Permalänk
Medlem

Vad kör ni, DX11 eller DX12?
Vilken ger er mest fps på likadana inställningar och vad har ni för grafikkort?

Det går inte att göra separata inställningar för DX11 och DX12 i NVCP
Det ser ut som två olika val att göra. Men ändrar du i en så ändras det i den andra med.

Och är det bara jag som provat med Reshade i detta spelet? Prova och använd AdaptiveSharpen eller Lumasharpen.

https://www.techspot.com/review/1884-amd-ris-vs-nvidia-freest...

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Det går inte att göra separata inställningar för DX11 och DX12 i NVCP
Det ser ut som två olika val att göra. Men ändrar du i en så ändras det i den andra med.

Har du provat om det går med nvinspector?

edit: Detta gäller alla spel med dx11 och dx12 eller 32/64 bits versioner i samma spel, om filerna inte har samma namn, och ligger i mappar som win32 och win64 som warthunder, då dessa heter Control_w7 och Control_w10 eller nåt sånt, så borde det gå skapa ett eget "spel inställningar" i nvinspector för dx11 och dx12 separat?

Visa signatur

My Hardware:Ryzen7 1700//Asus Prime X370-Pro//16GB Corsair DDR4 3000mhz//Asus Geforce RTX 2070 Dual EVO

Permalänk
Inaktiv

Bra test, och bra spel hittills. Lite för galen story för mig dock. Hade varit roligare om Remedy fått göra ett spel om Ironman. Hade varit perfekt för spelmekaniken Tycker också att det är suddigt ibland men tyckte samma sak om Quantum Break på PC. Remedy använder väl någon teknik i sin motor för att sänka och höja upplösningen medan man spelar har jag för mig.

Permalänk
Skrivet av anon193054:

Bra test, och bra spel hittills. Lite för galen story för mig dock. Hade varit roligare om Remedy fått göra ett spel om Ironman. Hade varit perfekt för spelmekaniken Tycker också att det är suddigt ibland men tyckte samma sak om Quantum Break på PC. Remedy använder väl någon teknik i sin motor för att sänka och höja upplösningen medan man spelar har jag för mig.

Jag tror Quantum Break såg så grå dassig och blek ut i färgpaletten, pga att det var anpassat till UWP formatet, jag kan ha fel, men tycker alla spel som är gjorda för UWP, som Windows Store versionen av Dead Rising 4 ser mycket sämre ut än "Steam" versionen?

Visa signatur

My Hardware:Ryzen7 1700//Asus Prime X370-Pro//16GB Corsair DDR4 3000mhz//Asus Geforce RTX 2070 Dual EVO

Permalänk
Medlem

Så tragiskt att man sitter med 2080 ti sli och kan inte använda det i Control. Det är nödvändigt för att kunna ha nån chans att få spelbar fps utan att använda sig av skräpet DLSS.

Rätta mig om jag har fel, det enda spelet som stödjer sli i DX12 med Ray tracing teknik är shadow of tomb raider och quake 2.

Det var natt och dag skillnad på prestanda vinsten i shadow of tomb raider. Flyter som en dröm med allting aktiverad på högsta inställning + ray tracing i 3840×2160 utan DLSS.

Körde control på min Dell 8K skärm i dx12 med upplösningen 7680×4320 med allting på högsta inställning + dxr. 0-1 fps, slide show som ser jävligt bra ut. Spelet stödjer inte upplösningen officellt utan man måste patcha nån fil i installations mappen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Mitt 1080 Ti gråter. Där kom plötsligt spelet som jag både a) vill spela och b) jag inte kan driva på höga grafikinställningar med tillfredställande bildfrekvens...
När kommer RTX 3080 Ti?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Mitt 1080 Ti gråter. Där kom plötsligt spelet som jag både a) vill spela och b) jag inte kan driva på höga grafikinställningar med tillfredställande bildfrekvens...
När kommer RTX 3080 Ti?

Skickades från m.sweclockers.com

Men skala ned upplösningen utan DLSS och använd AdaptiveSharpen eller Lumasharpen i Reshade.

Vad är dina krav egentligen "tillfredställande bildfrekvens... "??

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xyborg:

Mitt 1080 Ti gråter. Där kom plötsligt spelet som jag både a) vill spela och b) jag inte kan driva på höga grafikinställningar med tillfredställande bildfrekvens...
När kommer RTX 3080 Ti?

Skickades från m.sweclockers.com

Skumt, jag kör på ett Titan Xp på High i 1440p och tycker det flyter på riktigt trevligt. Har visserligen stängt av MSI Afterburner just för att jag kollade mer på datan än jag spelade spelet

Permalänk
Medlem

Borde inte köpt spelet nu utan väntat tills att det släpps bättre grafikkort som kan driva det utan problem. Just nu känns det nästan ospelbart även med ett 2080Ti på högra upplösningar och RTX är bara att glömma

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Man får vänta tills man skaffat ett 4080 Ti eller liknande då och plocka fram det här spelet igen för att spela det med flyt i 4K maxat med raytracing....

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]