Permalänk
Avstängd
Skrivet av MinscS2:

Tydligen så ska inte bara APES utan även bl.a. GRIND och Dreamstate börja på Gehennas.

Dessa är för den som inte vet, toppguilds från vanilla privatservar, dvs. folk som kan vanilla (och därmed classic) WoW utan och innan, med allt vad det kommer innebära för servern ur ett PvE, PvP och makro(ekonomi)-perspektiv.

Själv hade jag nog sett att Sweclockers slog upp portarna för sina 2 guilds på någon annan server, inte minst pga. att Gehennas lär vara fylld till bristningsgränsen.

Firemaw verkar vara en annan populär server och en del skandinaviska spelare med. Om någon är sugen kan vi göra en alliance SweClockers.com guild där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Lugna ner er nu, detta är bara en upphausad bubbla. Två år för ett megamiljardföretag att "utveckla" ett spel som redan var färdigt 2006? Hahaha, vilket trams.

Med tanke på att spelet inte släpps rakt av som det var då utan i bakgrunden är det ju deras modernare motor, servrar osv och som allt bygger på. Dvs för att återskapa spelet ordentligt behöver vissa buggar och begränsningar som fanns i originalet återskapas tex. Det är inte ett haffsjobb för att få det klart snabbt helt enkelt utan de har testat ordentligt och verkar relativt lyhörda och aktiva på forumen så det återskapas ordentligt.

Sen är det klart att många kommer försvinna efter några veckor eller månader av olika anledningar men det är inget unikt utan händer i alla spel. Garanterar att Blizzard räknar med att 70%+ är väck om några månader. Vissa kommer inte tillbaka alls, vissa går tillbaka till retail och andra övergår till att spela mer sporadiskt osv

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Kommande PvP-servern Razorgore hälsar svenskar välkomna. Ett par större alliance guilds från Stormscale samt ett gäng horde som redan etablerat sig. Ambitionen är ett starkt och framför allt trevligt semi-hardcore (och hardcore) community och från Discord-servern att döma är det på god väg.

Kanske ett alternativ för dem som inte vill ruttna i en kö på launch.

Permalänk

Enligt:
https://www.reddit.com/r/classicwow/comments/cug357/world_of_...

(klicka in er på RAW datat/graferna) så ser kommande PVP servern Mograine ut att få "bäst" fördelning mellan H/A.

Jag kommer nog börja spela där och hoppas att fördelningen håller i sig : )
Spelade horde genom hella vanilla så ska ge Alliance en chans denna gången!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Z97-A Nätagg: Chieftec Super Series 750W PSU
RAM: Corsair Domi. DDR3 1600MHz 8GB CPU:Intel Core i5 4690K 3.5 GHz 6MB
GPU: ASUS GeForce GTX 960 2GB STRIX DC2 -HD: Samsung EVO SSD 250GB
Skärm: Acer 27" Predator XB271HUA G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Norseman86:

Enligt:
https://www.reddit.com/r/classicwow/comments/cug357/world_of_...

(klicka in er på RAW datat/graferna) så ser kommande PVP servern Mograine ut att få "bäst" fördelning mellan H/A.

Jag kommer nog börja spela där och hoppas att fördelningen håller i sig : )
Spelade horde genom hella vanilla så ska ge Alliance en chans denna gången!

Den där datan är ju baserad på att folk har fyllt i formuläret väll? så kanske är fler servrar antagligen som har samma balans men bara att folk inte fyllt i.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Norseman86:

Enligt:
https://www.reddit.com/r/classicwow/comments/cug357/world_of_...

(klicka in er på RAW datat/graferna) så ser kommande PVP servern Mograine ut att få "bäst" fördelning mellan H/A.

Jag kommer nog börja spela där och hoppas att fördelningen håller i sig : )
Spelade horde genom hella vanilla så ska ge Alliance en chans denna gången!

denna poll påbörjades innan en större flock alliance skrev upp sig för razorgore. rekommenderar att istället kolla ungefärlig fördelning på serverdiscords än att gå på reddit polls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phanto:

denna poll påbörjades innan en större flock alliance skrev upp sig för razorgore. rekommenderar att istället kolla ungefärlig fördelning på serverdiscords än att gå på reddit polls.

Fast det lider ju av samma problem. Serverdiscords är bara folk som faktist orkat ta sig in där. det är 45k personer som svarat på denna survey så den är utan tvekan den mest träffsäkra. Men vi kommer garanterat få mycket folk som hoppar servrar så fort de inser att det inte är värt att sitta i kön och hela guilden ramlar efter

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på bästa sättet att få tag på en av craft wandarna tidigt? Ska man plocka upp enchanting för att crafta en lvl 5 / 13 wand eller ska man bara skapa ett bank alt som man löper till AH och köper en så fort man har råd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastaah:

Någon som har koll på bästa sättet att få tag på en av craft wandarna tidigt? Ska man plocka upp enchanting för att crafta en lvl 5 / 13 wand eller ska man bara skapa ett bank alt som man löper till AH och köper en så fort man har råd?

Bra att du nämnde bank alt.
Hade helt glömt bort det Mycket effektivt

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

battle.net är ju så att säga nede. Omöjligt att köpa ett timecard ens. Provat i tre timmar nu. Blir en skaplig re-relle om några timmar kan jag tänka mig.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastaah:

Någon som har koll på bästa sättet att få tag på en av craft wandarna tidigt? Ska man plocka upp enchanting för att crafta en lvl 5 / 13 wand eller ska man bara skapa ett bank alt som man löper till AH och köper en så fort man har råd?

kör du på launch kmr det inte finnas något på AH. Vi har en dedikerad wand-maker i guilde som alla kommer ge linen till så att han så snabbt som möjligt kan få upp tailoring till 30 och börja crafta greens.
Annars kan du bara köra på som vanligt, fungerar ju utan wand. Du kan lotta en grön BOE runt lvl 12, annars kan du köpa en white från vendor som är lvl 15.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastaah:

Någon som har koll på bästa sättet att få tag på en av craft wandarna tidigt? Ska man plocka upp enchanting för att crafta en lvl 5 / 13 wand eller ska man bara skapa ett bank alt som man löper till AH och köper en så fort man har råd?

Du lär inte ha råd att köpa den förens du inte längre behöver det.
Jag kommer ha tailoring och enchanting och ska försöka få den gjord runt level 7.
Kompis kommer att hjälpa med cloth bland annat. Vi har testat få den gjord redan till level 5 men det är omöjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

battle.net är ju så att säga nede. Omöjligt att köpa ett timecard ens. Provat i tre timmar nu. Blir en skaplig re-relle om några timmar kan jag tänka mig.

Tur att man va ute i god tid runt 15.00 idag, misstänkte att de skulle bli strul framöver.

Well inte tillräckligt god tid kanske eftersom några av namnen jag ville ha var tagna.
Men tar hellre det än att slösa bort en halv månads sub endast för ett namn.

Om du har tid så kanske du kan pallra iväg och köpa ett gamecard i någon butik? Fast om b.net är nere så hjälper ju inte det heller direkt iof...

Permalänk
Medlem

Har en online pusher på spel, så det ordnade sig. Hade tur han hade kort på lager. Men så var det med att aktivera också..hehe.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av phanto:

Kommande PvP-servern Razorgore hälsar svenskar välkomna. Ett par större alliance guilds från Stormscale samt ett gäng horde som redan etablerat sig.

Såg att Glamour inte längre var med i Nordic Server Project. Är det dit de drog, och i så fall varför?

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Såg att Glamour inte längre var med i Nordic Server Project. Är det dit de drog, och i så fall varför?

Antagligen för att få spela lite och inte bara sitta i kö.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Funderar när ska man försöka sätta sig kö för att komma in runt midnatt ?

Kan man ställa sig i char screenen redan nu tro ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dynax87:

Funderar när ska man försöka sätta sig kö för att komma in runt midnatt ?

Kan man ställa sig i char screenen redan nu tro ?

Det går fint. "Enter World" går dock inte att trycka på riktigt än.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dynax87:

Funderar när ska man försöka sätta sig kö för att komma in runt midnatt ?

Kan man ställa sig i char screenen redan nu tro ?

Du kan, men se till så att du inte blir DC:ad.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Hej.
Jag har aldrig fastnat för wow, inte min grej alls. Men dom som har kul har ju jättekul.
Men detta är ju gamla wow.. varför är det så spännande? Någon som kan förklara?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Man blir utslängd efter 30 minuter i character select oavsett vad ni gör så det är ingen ide att logga innan i bästa fall 23:31 och hoppas att servrarna går live prick midnatt så man kan hinner hoppa in.

Permalänk
Medlem

Finns ingen chans man kan få billiga WoW subscriptions ifrån? Känns surt att betala 150kr i månaden för spel som är över 10 år gammalt.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

Man blir utslängd efter 30 minuter i character select oavsett vad ni gör så det är ingen ide att logga innan i bästa fall 23:31 och hoppas att servrarna går live prick midnatt så man kan hinner hoppa in.

Jag fick för mig jag läst 23:30 på ett annat ställe med, tack för infon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Finns ingen chans man kan få billiga WoW subscriptions ifrån? Känns surt att betala 150kr i månaden för spel som är över 10 år gammalt.

Förstår ärligt talat inte denna inställning, många verka ha den.

Servrarna kostar ju fortfarande, GMs ska ha sin lön osv osv.

Sedan eftersom det är mer eller mindre remake, så kan man ju inte heller direkt säga att det är ett 10-15 år gammalt spel. Visst det är gammalt på ett sätt, men ändå inte.

Själv har jag längtat efter en ordentlig server att spela på. Mycket drama omkring pservrar + att server hoppar var 6-12e månad så man måste börja om och om igen hela tiden. Visst många gillar det, men det är också lite segt.
Nu har man i.a.f kvar sina gubbar så länge blizz håller servrarna uppe. Och för att kunna göra det så behöver ju blizz få in pengar eller hur?

Sedan på tal om inget, när man inte kan bestämma sig....

Fick i.a.f några namn jag är nöjd med. Lustigt nog så fick jag alla namn jag ville ha på shazz men inte dom andra sevrarna. Måste ju nästan tala för att många har övergett shazz nu p.g.a den är övertagen av spanjorerna / italienarna. Ingen vill spela med dom eftersom de vägrar att prata engelska. T.o.m på blizz forumet så är det några som bråkar om det nu.

"Varför ska vi lära oss engelska bara för att kunna spela ett spel?" Snacka om sniken inställning.

Edit: Samt att nicka sleezy i wow verka va poppis.. i alla andra spel brukar jag få det nicket. Men här i wow så var det taget på alla utom 2 servrar...
Om det nu inte är något här på swec som vill göra sig lustig förstås.

Permalänk
Medlem

@SleeZy: Oro por favor!

Permalänk
Medlem

@SleeZy:

Jaa jo förstår att de fortfarande kostar, bara mer en personlig grej att betala det känns surt. Men det var jo iofs väldigt kul. Vi får se. Tack ändå!

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Hej.
Jag har aldrig fastnat för wow, inte min grej alls. Men dom som har kul har ju jättekul.
Men detta är ju gamla wow.. varför är det så spännande? Någon som kan förklara?

Svårt att förklara för någon som aldrig riktigt fastnat för det, men grovt förenklat: Gamla WoW hade en charm och "svårighet" som retail-WoW inte har haft på väldigt många år. WoW idag är mer eller mindre ett helt annat spel än vad det var en gång i tiden. Många saknar WoW som det var en gång i tiden, och gillar inte vad det har blivit.

Lägg sen till en stor nypa nostalgi så har du nog ditt svar.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Svårt att förklara för någon som aldrig riktigt fastnat för det, men grovt förenklat: Gamla WoW hade en charm och "svårighet" som retail-WoW inte har haft på väldigt många år. WoW idag är mer eller mindre ett helt annat spel än vad det var en gång i tiden. Många saknar WoW som det var en gång i tiden, och gillar inte vad det har blivit.

Lägg sen till en stor nypa nostalgi så har du nog ditt svar.

Då förstår jag bättre. Men grafiken, den är väl "ny"?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Ahh kan inte köpa Subscription. Shoppen ligger nere. xD
Hinner inte spela förrän imorgonkväll ändå.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

@SleeZy:

Jaa jo förstår att de fortfarande kostar, bara mer en personlig grej att betala det känns surt. Men det var jo iofs väldigt kul. Vi får se. Tack ändå!

Jag är ärligt nyfiken nu - vad tycker du det borde kosta?

Skrivet av SCORPIUS:

Då förstår jag bättre. Men grafiken, den är väl "ny"?

Vad jag förstått har de inte grävt fram en gammal hårddisk med 1.12 koden från massa år tillbaka. Istället har de tittat på patchen och gjort en version av WoW i den nuvarande motorn. Grafiken är väl ny på sina ställen men alla moderna features är inte med (DX12 tex).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9