Min iPhone 8 Plus startar inte

Permalänk

Min iPhone 8 Plus startar inte

Hej!

Bakgrund: Har en iPhone 8 Plus som är helt utslagen, dvs den startar inte.

Detta har hänt en gång innan och då startade den efter cirka två dygn.

Det mönster jag sett är följande: de gånger mobilen dött så här har den legat på min MacBook Pro. Kan det vara så att batteriet eller mobilen slås ut av strömmen/statisk ström eller att det uppkommer någon forn av friktion på detta sätt?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad -> Mobiltelefoner*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Prova en reset med hemknappen och startknappen så kan den hoppa igång igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Maximus VII | Intel 4770 3.2GHz | 16GB Kingston 2133MHz | Asus GTX770 2GB SLI | Corsair H70 | Intel PCI Express 256GB SSD | Seagate 2TB HDD

Permalänk
Medlem

Håll inne volym ner + hemknappen i 10 sek, sedan släpp volym ner.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

Iphone 8 plus har väl vol upp -> vol ner och sen hålla in powerknappen for soft reset?

Jag tänker mer överhettning om den legat på annan elektronisk utrustning.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk

@modaset:

Har testat... Funkar ej

Permalänk

@Nagelfar:

Provat det med. Funkar ej

Permalänk
Skrivet av Nagelfar:

Iphone 8 plus har väl vol upp -> vol ner och sen hålla in powerknappen for soft reset?

Jag tänker mer överhettning om den legat på annan elektronisk utrustning.

Nu kom mobilen plötligt igång... 48 timmar senare... Vad kan det bero på?

Skickades från m.sweclockers.com