Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Varför skulle Mercedes göra sig av med bottas. Han har haft många möjligheter preja Hamilton efter sina lyckade kval men han kör för teamet och vet när han är besegrad. Låter inte egot ge honom dåliga beslut. Han är inte långsam och stabil.

Williams lär nog fortsätta va ett straff att köra.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

@oqvist: håller med om Bottas, låt han sitta kvar nästa år sen byta om det inte funkar till 2021

Visa signatur

Chassi: NZXT H440W Silent Ultra New Edition Fönster Svart/Röd Moderkort: ASUS ROG STRIX Z390-F CPU: i7 9700K CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 Minne: Corsair Vengeance RGB 16GB DDR4 2666Mhz
GPU: MSI GTX 1070 Aero 8 GB Nätagg: Corsair RM750X V2 OS disk: Samsung 750 EVO 256 GB Lagringsdisk: WD 1TBx2

Permalänk
Medlem

@1Pim_pim1: Helt rätt. ocon lär antagligen hamna i Williams om han inte hamnar i Mercedes, Men Russell kan även han få första tjing på den platsen. Kubica är gammal och skadad så han lär väl ryka men då ryker en hel del stora sponsorer som kan hjälpa williams framåt.

Återstår att se däremot. Längtar tills 2020 och ännu mer till 2021.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Bottas bör få långtidskontrakt. Han kommer ju inte bli sämre

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Inte hunnit se loppet föräns idag, och lyckades givetvis se vem som vann innan jag såg det...
Men var spännande ändå, kändes omöjligt att han skulle komma ikapp igen. Tråkigt att det bara handlar om merca och 1 redbull bil dock. Hoppas dom byter ut gasly till nästa säsong. Bottas borde dock sitta säkert, hur stabil som helst?

Visa signatur

3700x - NH-D15 - GTX 1080 - Tomahawk MAX - 16GB 3200Mhz - 1TB M.2 - 500GB SSD - RM750x - Define S - 2X AOC 24G2U

2600k - R7 240 - Z68-UDH-B3 - 16GB 1866Mhz - 250GB SSD - 4TB HDD - Focus+ 750

Permalänk
Medlem

Det är nog mer intressant att se hur länge Hamilton är intresserad av att fortsätta.

En annan förare som jag tror är i riskzonen är Giovinazzi - han har nästan alltid betydligt sämre resultat än Kimi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Det är nog mer intressant att se hur länge Hamilton är intresserad av att fortsätta.

En annan förare som jag tror är i riskzonen är Giovinazzi - han har nästan alltid betydligt sämre resultat än Kimi.

Ja Gio är absolut en av dom som presterat sämst denna säsong, men tror inte har sitter löst. Han såg exakt lika ”dålig” ut innan han fick den platsen men alpha ville ju ha han där ändå, han sitter väl där till stor del för att alpha/Ferrari ville ha en Italiensk förare, så han får säkert sitta där en säsong till.

Gasly och Kubica lär väl sitta rätt löst också, har också underpresterat. Och frågan är också om haas kommer till slut tröttna på hur ojämn grojean är.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Det är nog mer intressant att se hur länge Hamilton är intresserad av att fortsätta.

En annan förare som jag tror är i riskzonen är Giovinazzi - han har nästan alltid betydligt sämre resultat än Kimi.

Hamilton gick ju ut förra veckan och sa att han inte hade några planer på att sluta vad han kan se nu. Och jag tolkar väl det som att han avvaktar 2021, om Merca fortsätter att ligga i toppen så stannar han. Om merca halkar efter och inte är inblandade i WC och WCC så byter han antingen team eller hoppar av.

Det Hamilton är intresserad av är att slå rekord, och han har en del kvar att slå men i princip alla av dom kräver att han är i ett vinnande team.

Det låter sjukt men jag tror att om inte Merca ligger i topp och Hamilton kan stanna kvar där efter 2021 så kommer han inte få plats i något toppteam. Red Bull kan jag inte se vara intresserade av Hamilton, Ferrari har inte den frihet som Hamilton kommer kräva. Mclaren skulle ev kunna vara något som båda parter är lite nyfikna på pga deras historik, men vilken förare släpper Mclaren? Sainz är på väg att slå en Red Bull förare med sämre bil, Norris har en bra högsta nivå men är fortfarande oerfaren inom F1 så han överkör bilen ibland, men jag tror att Mclaren ser stor potential i Norris.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Red Bull tar in Alex Albon och Gasly flyttar till Toro Rosso.
https://redbullracing.redbull.com/article/alex-joins-team

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Fulci:

Red Bull tar in Alex Albon och Gasly flyttar till Toro Rosso.
https://redbullracing.redbull.com/article/alex-joins-team

Inte oväntat att Gasly får flytta på sig, men kan vara farligt att flytta upp Albon så tidigt.
Hoppas dock att han gör bra ifrån sig i RB

Permalänk

@Kenneth: Håller med om flytten att det är farligt med att flytta upp han, tycker han har levererat. Men tror han kommer leverera aningen bättre än Gasly och kommer hjälpa RB att ta poäng så de tar Ferrari i konstruktörs mästerskapet

Visa signatur

Chassi: NZXT H440W Silent Ultra New Edition Fönster Svart/Röd Moderkort: ASUS ROG STRIX Z390-F CPU: i7 9700K CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 Minne: Corsair Vengeance RGB 16GB DDR4 2666Mhz
GPU: MSI GTX 1070 Aero 8 GB Nätagg: Corsair RM750X V2 OS disk: Samsung 750 EVO 256 GB Lagringsdisk: WD 1TBx2

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av 1Pim_pim1:

@Kenneth: Håller med om flytten att det är farligt med att flytta upp han, tycker han har levererat. Men tror han kommer leverera aningen bättre än Gasly och kommer hjälpa RB att ta poäng så de tar Ferrari i konstruktörs mästerskapet

Troligen är bilen så pass anpassas för Max att Gasly inte kunde få ut något av den då båda har väldigt olika körstilar. Ingen aning om Albon är närmare där, eller om han kan ändra sig själv för att maximera bilen.

Eller så pallade Gasly inte trycket i RB. Ska bli intressant att se Belgiens GP iaf. Längtar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Hamilton gick ju ut förra veckan och sa att han inte hade några planer på att sluta vad han kan se nu. Och jag tolkar väl det som att han avvaktar 2021, om Merca fortsätter att ligga i toppen så stannar han. Om merca halkar efter och inte är inblandade i WC och WCC så byter han antingen team eller hoppar av.

Det Hamilton är intresserad av är att slå rekord, och han har en del kvar att slå men i princip alla av dom kräver att han är i ett vinnande team.

Det låter sjukt men jag tror att om inte Merca ligger i topp och Hamilton kan stanna kvar där efter 2021 så kommer han inte få plats i något toppteam. Red Bull kan jag inte se vara intresserade av Hamilton, Ferrari har inte den frihet som Hamilton kommer kräva. Mclaren skulle ev kunna vara något som båda parter är lite nyfikna på pga deras historik, men vilken förare släpper Mclaren? Sainz är på väg att slå en Red Bull förare med sämre bil, Norris har en bra högsta nivå men är fortfarande oerfaren inom F1 så han överkör bilen ibland, men jag tror att Mclaren ser stor potential i Norris.

Håller med där.
Svårt för gamla världsmästare att få plats i toppteam om dom inte byter team när dom är på topp.
Och merca verkar ju redan få se lite motstånd, men troligen inte tillräckligt =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Red Bull tar in Alex Albon och Gasly flyttar till Toro Rosso.
https://redbullracing.redbull.com/article/alex-joins-team

Gissar på att Gasly kommer att prestera skitbra i TR lol.

Permalänk
Medlem

Tror inte det är något vidare smart drag av Redbull. De verkar inte tänka längre än näsan räcker.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag tror att det blir tufft för både Gas och Alb att prestera bra i alla fall denna säsong med ny bil och stall
Man borde låta Gas köra säsongen ut för nu tappar dom väll hans poäng ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Jag tror att det blir tufft för både Gas och Alb att prestera bra i alla fall denna säsong med ny bil och stall
Man borde låta Gas köra säsongen ut för nu tappar dom väll hans poäng ?

Skickades från m.sweclockers.com

Rätt säker på att teamet (konstruktören) behåller konstruktörspoängen och föraren behåller förarpoängen i fallet att en förare flyttar till ett annat team (eller slutar, för den delen).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Jag tror att det blir tufft för både Gas och Alb att prestera bra i alla fall denna säsong med ny bil och stall
Man borde låta Gas köra säsongen ut för nu tappar dom väll hans poäng ?

Skickades från m.sweclockers.com

Eller så bryr de sig mer om nästa säsong, nu kan dom ”prova” han utan att förlora så mycket på det. Max gör ju sin grej, och gasly har ju vart så pass mycket långsammare att det inte kan bli så mycket sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Rätt säker på att teamet (konstruktören) behåller konstruktörspoängen och föraren behåller förarpoängen i fallet att en förare flyttar till ett annat team (eller slutar, för den delen).

Det är precis som du säger, stallet behåller sina poäng och föraren sina.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av sKRUVARN:

Eller så bryr de sig mer om nästa säsong, nu kan dom ”prova” han utan att förlora så mycket på det. Max gör ju sin grej, och gasly har ju vart så pass mycket långsammare att det inte kan bli så mycket sämre.

Håller med. Dom kommer inte förlora sin plats i konstruktörsmästerskapet, men om det löser sig med Albon kanske dom kan ta Ferrari och då hålla kvar Albon nästa år. Lyckades det inte och dom inte vågar chansa på Kvyat igen så finns det många förare som vill ha platsen och som kan prestera.

Permalänk
Medlem

Kommentatorerna har sagt en viktig grej; om Max ska utmana om titeln 2020 så måste han ha en bra lagkamrat som placerar sig högt för att "putta ner" konkurrenterna en placering och ge de lägre poäng.

Om din lagkamrat är näst bäst knuffar alla en placering nedåt. Det ger en stor poängskillnad över säsongen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Kommentatorerna har sagt en viktig grej; om Max ska utmana om titeln 2020 så måste han ha en bra lagkamrat som placerar sig högt för att "putta ner" konkurrenterna en placering och ge de lägre poäng.

Om din lagkamrat är näst bäst knuffar alla en placering nedåt. Det ger en stor poängskillnad över säsongen.

Absolut, det ger ju dubbel effekt, både mer poäng till det egna teamet (bra för jakten på konstruktörstiteln) och mindre poäng till alla andra (bra för både konstruktörstiteln och Max, om vi nu förutsätter scenariot du är inne på).

Och även om den andra bilen inte är näst bäst men är med i matchen så kan den ju hjälpa till genom att både samla bättre poäng till teamet men också begränsa konkurrenternas strategier lite. Det kanske inte blir något "gratisstopp" då, t.ex.

Sen om det är värt att göra som de gör mitt under säsongen, det är ju frågan...
Vi får väl se, om Albon klarar av det så kan det ju absolut vara det. Risken är väl just om det inte funkar och riskerar att bli riktigt dåligt för både Gasly och Albon.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Mycket snack om att Renault har signat Ocon som är från Frankrike och att Hulkenberg inte förlängs.

Permalänk
Skrivet av Fulci:

Mycket snack om att Renault har signat Ocon som är från Frankrike och att Hulkenberg inte förlängs.

Jag hade hellre sett Ocon i en mer kapabel bil, Mercedes hade varit roligare. Vi får se hur alla rykten stämmer överens med verkligheten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk

Snart dags för race igen, ska bli intressant att se hur Alexander Albon presterar i Red Bull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Så hulken i en Merca nästa år då.
På tiden att han får sig en chans i en bra bil!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Så hulken i en Merca nästa år då.
På tiden att han får sig en chans i en bra bil!

Hulken får hoppas på Haas isf, Bottas har förlängt sitt kontrakt.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem

Bottas påminner en del om Hulken. Inte jättebra men får jobbet gjort.

Permalänk
Medlem

Rätt kul kval, även om det inte var så spännande.