Eaton ups och email-notifikationer med Gmail?

Permalänk
Inaktiv

Eaton ups och email-notifikationer med Gmail?

Någon som har en eaton ups och använder sig utav email-notifikationer med hjälp av gmailkonto och deras smtp-server?

Hur har du isåfall fått igång det?

Jag har testat allt (som jag vet) och ingenting fungerar.
Får bara mail test failed error när jag försöker göra ett test. Och det är allt som loggen säger.

Permalänk
Vila i frid

Du utelämnar hur din nuvarande provade setup ser ut. Jag misstänker att din ISP blockerar port 25 (smtp) - för det gör i princip alla privatkunders ISP'er.

För att använda GMAIL måste avsändaren vara ditt GMAILt-konto's. Port 465 SSL/587 TLS mot smtp.gmail.com. https://support.google.com/a/answer/176600?hl=en

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hasenfrasen:

Du utelämnar hur din nuvarande provade setup ser ut. Jag misstänker att din ISP blockerar port 25 (smtp) - för det gör i princip alla privatkunders ISP'er.

För att använda GMAIL måste avsändaren vara ditt GMAILt-konto's. Port 465 SSL/587 TLS mot smtp.gmail.com. https://support.google.com/a/answer/176600?hl=en

Som jag skrev så har jag provat allt jag vet och kan testa.
Och det innefattar faktiskt exakt den länk du postade.

Men jag misstänker att du inte har en eaton ups ihop med Google mail. I så fall hade du inte svarat som du gjorde. (Det går tex inte att välja ssl)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej!

Vad har du för isp? Jag använder min isp smtp server för utgående epost och det funkar kanon.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon170706:

Någon som har en eaton ups och använder sig utav email-notifikationer med hjälp av gmailkonto och deras smtp-server?

Hur har du isåfall fått igång det?

Jag har testat allt (som jag vet) och ingenting fungerar.
Får bara mail test failed error när jag försöker göra ett test. Och det är allt som loggen säger.

Vad har du för operativsystem, vad har du för UPS-mjukvara och fungerar det att skicka mail från operativet i övrigt mha Gmail?

Och innan du kommer med syrliga kommentarer så ja, jag har en Eaton UPS och kan skicka mail från min server mha Gmail.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zarkov:

Vad har du för operativsystem, vad har du för UPS-mjukvara och fungerar det att skicka mail från operativet i övrigt mha Gmail?

Och innan du kommer med syrliga kommentarer så ja, jag har en Eaton UPS och kan skicka mail från min server mha Gmail.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag ska skicka notifikationer från eaton ups. Inte från någon av mina windows server datorer eller workstation.

Eaton ups kör ett network ms card.

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av anon170706:

Men jag misstänker att du inte har en eaton ups ihop med Google mail. I så fall hade du inte svarat som du gjorde. (Det går tex inte att välja ssl)

Jag har en Eaton UPS. Jag har kört Gmail men använder just mot one.com. Jag har löst det genom att sätta upp en Xeams som VM som reläar lokal smtp på port 25 till TLS 587.

Permalänk
Inaktiv

Efter samtal med Eatons support i Sverige så fick jag förklarat för mig att det inte gick att köra med google genom det nätverkskort som sitter i min UPS. behövde uppdatera (köpa) en nyare variant som klarar av SSL helt enkelt.

men de gav mig tipset att installera IPM på en server och konfigurera denna programvara att skicka mail istället. Så det gjorde jag och det fungerar fint.