IKEA Smart belysning - Flera LEDDrivare samt Rörelsesensorer

Permalänk
Medlem

IKEA Smart belysning - Flera LEDDrivare samt Rörelsesensorer

Hej!

Tänker jag delar med mig av ett projekt som jag hart haft i tanke att genomföra under en tid.

Min tanke har varit att montera IKEA smart belysning i min trappa, för att få trappen att bli belyst när man går upp och ned, efter en del tänkande och trixande med deras sortiment så har jag nu fått det att fungera i ett litet test..

Länkar till min Youtube video som jag snabbt spelade in där jag förklarar och demonstrerar vad jag menar. du kan kika på denna Här!
(Vet ej varför kvalitén blev så kass, kanske blir bättre om ett tag..)

Jag har även full funktion i Google Home, vilket betyder att jag även kan tända trappen med rösten om jag vill ha igång den längre än de 3 minuter som är fast satta på IKEA's nya rörelsesensorer.

IKEA's egna support har nekat att det inte går att koppla samman flera drivare samt rörelsesensorer eller knappar med varandra och att få dem att fungera i samma rum, men jag har alltså lyckats med detta.

Vad jag har använt i mitt egna projekt:

2x 603.426.56
14x 803.322.51
2x 704.299.13
1x 303.946.99
1x 503.946.98

Notera att IKEA supporterar inte detta, och jag är inte ansvarig för vad du gör med dina grejer eller pengar

Good luck!

Visa signatur

- Chassi: NZXT 510 Elite, CPU: INTEL I7 6950X @ 4Ghz RAM: 64 GB DDR4 3000 mhz, MB: ASUS X99 DELUX II , GPU: RTX 3090 HOF Nätagg: 1200 watt plat, CPU Kylare: NZXT X53 , HDD: 2 x 2 TB 7200 RPM, 512 Gb SSD, 1 Tb Samsung 970 EVO M2 OS: Win10 Pro 64-Bit.

Permalänk
Medlem

Snyggt! Blir en resa till Ikea snart