Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Specs till hosting av 10 csgo servrar.

Permalänk

Specs till hosting av 10 csgo servrar.

Hej!
Som rubriken lyder, vilka specs är minimum för att hosta 10 csgo servrar hemifrån?
Servrarna kommer vara 128 tick och vara 5v5 med lite olika plugins.
Jag kommer erbjuda datorn 400/200, räcker det? Jag vill kunna streama och spela via internet så det får inte lagga. (Självklart på en annan dator)

Mvh SveaShoppen

Permalänk
Sötast

Börja med att hyra servrar, se om du gillar att hosta dem (mer än idén om att vilja)
Får du ett fint community, aktiva spelare etc så kan du börja se över om du vill lägga en stor summa pengar

Ingen anledning att sätta upp 10 servrar som första-projekt.
Om du tröttnar/ångrar dig så står du där med hårdvara för 40k

Permalänk

@Allexz: Hej. Redan gjort det och hade endast 2 servrar som var fulla hela tiden. Tänkte köpa begagnat så jag lär ej nå 40k

Permalänk

Glöm inte räkna på kostnad för el om du har gratis server

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Sötast

!

Skrivet av sveashoppen:

@Allexz: Hej. Redan gjort det och hade endast 2 servrar som var fulla hela tiden. Tänkte köpa begagnat så jag lär ej nå 40k

Nice och grattis!

Alltid lika roligt att lyckas få ihop en community!

Kontrollera vad för typ av processor dina nuvarande servrar kör, och vid vilken klockfrekvens (ghz)

Tänk något i följande väg:
En spelserver belastar oftast endast 1 cpukärna, desto högre tickrate + spelare, desto högre belastning.

Om din nuvarande server kör tex 3.4 ghz och och inte toppar kärnan till 100% så bör det vara tillräcklig kräm per kärna.
Köper då då en processor med 10 kärnor i tillräckligt hög klockfrekvens (och minst samma, helst högre generation) så *bör* du kunna köra 1 server per kärna och köra alla servrar på antingen en och samma maskin, eller 10 virtuella servrar, en på varje kärna, på en och samma processor.

Hope it helps!