Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Avstängd

Sista kollen på dator under 12k!

Tjena!

Då min gamla dator börjat gett sig efter många års tjänande så är det dax för ny.

Har inte varit med i svängarna men undrar om denna ser bra och kompatibel ut? Allt fanns i lager därför valde jag vissa saker över andra.

Jag har ett EVGA Supernova 750w som är rätt nytt så kan ju använda det, Kan webhallen bygga ihop den utan köp av nätagg tror ni? Och sen om dom kan fixa så processorn funkar med moderkortet om det nu inte gör det för läste nått om att det måste flashas om BIOS på vissa.

Tack på förhand

EDIT: Eller Funderar på att skita grafikkortet och köpa SAPPHIRE PULSE Radeon RX Vega56 från NetonNet för 3090kr i stället, för jag vill gärna ha semipassiv kylning och det kortet verkar prisvärt, Vad tycker ni? Fast såg nu att det inte fanns i lager längre, damn, Eller edit igen, hitta GIGABYTE Radeon RX VEGA 56 GAMING OC för samma pris typ på annan sida, funkar kanske lika bra?

Permalänk
Medlem

Grafikkortet låter som en bra idé, 5700 och 5700 XT är inte acceptabla idag. Behöver du så mycket lagring förövrigt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Muumin:

Grafikkortet låter som en bra idé, 5700 och 5700 XT är inte acceptabla idag. Behöver du så mycket lagring förövrigt?

tack för svar, ja det blir nog på att köra på ett vega 56 i stället, Sen med lagringen vill jag gärna ha det för vill överge mekaniska helt nu när jag skaffar nytt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackss:

tack för svar, ja det blir nog på att köra på ett vega 56 i stället, Sen med lagringen vill jag gärna ha det för vill överge mekaniska helt nu när jag skaffar nytt

Jo fattar det men du kan du börja med 1 SSD och lägga det du sparar in på ett 2060 Super exempelvis. En SSD är ju väldigt enkelt att lägga till längre fram.

Permalänk
Medlem

Vad tror du om detta? Skulle personligen kört på något sånt. Chassit kan ju alltid ändras efter smak men detta är prisvärt.

Grafikkortet och kylaren är "påväg", resten finns i lager.

Permalänk
Medlem

hur är det med intel 660p ?
om jag förstår linus rätt så blir cachen full efter
man fyllt halva disken och går sedan extremt långsamt.
https://youtu.be/OffzVc7ZB-o?t=353

folk värkar ju vara nöjda med dom och hans slutsats är inte att det är skräp så är lite kluven.

Visa signatur

||ASUS Z390-Formula||9900K@5.0Ghz||360(60MM)+280+120mm EKWB Custom loop (9Fans)||32GB corsair dominator 3000mhz cl15||X2 RTX 2080TI EKWB||asus hyper m.2 x16||X2 970 EVO 1TB||960 EVO 500GB||Corsair ax1600i||Corsair 500D RGB||
Monitor: ACER X27 4K 144HZ

Permalänk
Medlem

NZXT har släppt en uppdatering av H500, nämligen H510. Den är i stort sett likadant förutom att det numera är en USB-C Gen2 i fronten och en ny sidopanel av härdat glas som installeras med en tumskruv istället för fyra. Jag tycker personligen om uppdateringen till USB-C.

https://www.webhallen.com/se/product/302810-NZXT-H510-Mattsva...

Permalänk
Skrivet av andr9as:

NZXT har släppt en uppdatering av H500, nämligen H510. Den är i stort sett likadant förutom att det numera är en USB-C Gen2 i fronten och en ny sidopanel av härdat glas som installeras med en tumskruv istället för fyra. Jag tycker personligen om uppdateringen till USB-C.

https://www.webhallen.com/se/product/302810-NZXT-H510-Mattsva...

Det är bara en tumskruv på H500 också, inte fyra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@trikomannen: Okej, jag uppfattade enligt Inet beskrivning att det var 4 förut. https://www.inet.se/produkt/6903605/nzxt-h510-vit-svart

Permalänk
Avstängd

@Muumin: Tack för inputen, det vart ett 2060 super men hade det typ som jag hade innan så spräckte budget lite, men så blir det ju nästan alltid haha

Och ni som sa att det fanns en ny version av chassit tack där med.

Blir att bygga ihop den själv för beställde från lite olika ställen så förhoppningsvis får jag det innan helgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackss:

@Muumin: Tack för inputen, det vart ett 2060 super men hade det typ som jag hade innan så spräckte budget lite, men så blir det ju nästan alltid haha

Och ni som sa att det fanns en ny version av chassit tack där med.

Blir att bygga ihop den själv för beställde från lite olika ställen så förhoppningsvis får jag det innan helgen

Bra val, lycka till! Skicka ett PM om du undrar något med byggandet och installationen.