Dell Ultrasharp U4919DW – ultrabred 49‑tummare med IPS-panel

Ingen G-Sync, nej tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av PlogarN97:

Tolkar jag det rätt att det motsvarar två 24 skärmsr på 16:9?

Nej. De är ett snäpp större: två 27"-skärmar på 16:9.

Nu väntar vi på en recension på Samsung 49" CRG9!

Skrivet av Laxpudding:

Den enda skärm jag känner till som svarar mot de önskemålen är LG 34WK95U-W som kör 5120x2160, 21:9-format

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4752761

Ungefär samma pris, så ett ganska intressant alternativ.

Skrivet av Söderbäck:

Hmm. Vad är det som efterfågas här? Vill ni ha kvar samma aspect ratio men fler pixlar på höjden? Alltså att pixlarna inte längre är kvadratiska utan utplattade och rektangulära? Det... hade jag inte rekommenderat ;). Är säkert inte det som efterfrågas men det innebär en annan aspect ratio om ni vill ha fler pixlar enkom på höjden.

Alternativet är då 21:9-skärmarna. De De har fler pixlar på höjden i förhållande till mängden pixlar på bredden men skärmarna är fortfartande bredare än det vanligare 16:9-formatet. Låter som att det är dessa ni efterfrågar. Och de finns! Woohooo!

Här är ett exempel:
https://www.inet.se/produkt/2214249/lg-34-34wk95u-21-9-thunde...

Väldigt intressant, måste erkänna att jag inte lagt så mycket tid på skärminköp 2019, verkar precis ha missat den där.
Exakt vad jag är ute efter, nu ska jag nörda ner mig i reviews.

Tror du den kan bli aktuell för review hos er @Laxpudding? Är ju ändå en frisk fläkt på skärmområdet pga den speciella upplösningen..

@BasseBaba: Ska fiska runt. LG 34WK95U-W har funnits ute ett tag och har funnit i butik i 1 år. Så den ses som gammal vid det här laget och då brukar tillverkarna inte vilja eller ibland inte ens kunna skicka exemplar för test.

Skrivet av Itasha:

Nu väntar vi på en recension på Samsung 49" CRG9!

Det är inte alls omöjligt, men först till hösten.

@Laxpudding: Förstår att den inte är för gaming men det är ju lite "varför denna istället för 2st 27:or" , samtidigt så är ju frågan om du själv testat samsung 49:a? https://www.inet.se/produkt/2215030/samsung-49-c49rg90-curved... - jag själv har testat denna 49:a , den funkar men jag själv gillade inte orginalfärgerna. Sen får ju vi alltid evalueringsexemplar som kan vara batch 1 beta i princip.

Bra recension om än lite tråkig för oss privatpersoner, men jag försöker övertala chefen o ge mig en sån här istället för 2st 27:or men det är svårt ibland

Detta är för dyrt...

När denna ultra breda finns med nano ips 120 Hz och 2160 pixlar på höjden för detta pris så köper jag direkt

Jag kör en SHG90 under två U2711 skärmar. SHG90 har lite tråkig upplösning (1080), verkar ju vara lite bättre i Dells panel.

Det här med inbyggd kvm borde vara standard för alla skärmar riktade ens en aning mot arbete!

Skickades från m.sweclockers.com

@andra94: Fördelarna med 1 skärm vs. 2 separata är de uppenbara. Du har en sladd till skärmen, vilket kanske enda möjliga med exempelvis en laptop. En sladd – en skärm underlättar också ifall du har flera datorer du vill koppla in. Ingen balk mitt i bilden ifall du söker att arbeta med just breda fönster. Samt konsekvent färgåtergivning och ljus över en skärm vilket man inte får på enkelt sätt över två separata skärmar.

Samsungs C49RG90 är på väg för test mot september till, så den är planerad

@Laxpudding: Ah tyckte inte det lös fram tillräckligt mycket i recension , kanske något o lägga till under fördelar?

Ser fram emot recensionen och hoppas ni inte får ett måndagsexemplar

@andra94: Inte så mycket en fördel/nackdel hos Dell U4919DW. Mer en allmän diskussion om fördelar/nackdelar med olika typer av skärmlösningar, vad som är lämpligt för olika situationer, don efter person etc.