Fönster förflyttas under viloläge

Permalänk
Medlem

Fönster förflyttas under viloläge

Jag kör med dubbla skärmar, och efter nästan varje natt så har samtliga fönster (webbläsare, epost-program, Word, Spotify osv.) som legat på bildskärm #2 förflyttats till #1 och jag måste dra över och maximera den igen.

Vad kan jag göra för att förhindra detta?

Jag stänger alltså av bildskärmarna varje kväll när jag går och lägger mig.
Bildskärm #2 är den äldre, och den tar lite längre tid på sig att vakna dagen efter, och det känns(!) som att det är då datorn får för sig att det bara finns en bildskärm och allt landar på bildskärm #1. Med det sagt, kan dock inte se när eller varför det händer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Werzion:

Tror inte du kan påverka det så mycket, det är förmodligen relaterat hur drivrutiner osv läses in vid återgång från viloläge.
Varför stänger du inte bara av datorn istället för viloläge? Med dagens PCs med SSD osv handlar det bara om några ynka sekunder och PCn får vila på riktigt (samt tömma onödig cache osv).

Visa signatur

net user username /domain | findstr /i password

Permalänk
Medlem

@Mjuuu: Alright, a D'oh it is

Gammal rutin/ryggradsreflex att bara låta datorn vila, enda ursäkten jag har är att diverse flikar i webbläsaren/webbläsarna och flera program är igång. Men borde nog "skärpa till mig" och köra autostart på programmen och nyttja "Öppna senaste flikar" i webbläsaren, och stänga av datorn oftare.