Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

980TI till 2080 Super?

Är det värt att uppgradera från ett 980Ti nu, eller bör man kanske vänta till nästa generation?
Är det någon skillnad att tala om?

Har bytt allt annat i datorn till Ryzen 9.

Permalänk

Jadu laggar det för dig?

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av depeo:

Är det värt att uppgradera från ett 980Ti nu, eller bör man kanske vänta till nästa generation?
Är det någon skillnad att tala om?

Har bytt allt annat i datorn till Ryzen 9.

Det lär absolut bli skillnad då ett 1080Ti är bra mkt snabbare än 980Ti och ett vanligt 2080 är snäppet snabbare än ett 2080Ti så ett Super är absolut snabbare, sen är nog mer frågan om det är värt pengarna att göra uppgraderingen, men det kan nog bara du svara på.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Beror på ändamålet lite och kravet
Jag bytte från 980ti sli till singel 1080ti och räknade med att prestandan skulle vara densamme (vilket den är) men bytte för 1.få ner temps i min loop och 2. Microstutters. Slutligen 3. Bättre prestanda för spel som ej skalade bra i SLI

så, ett 1080ti begagnat är nog ej så dumt

Permalänk
Medlem

Ah, då går 980ti SLI bort då, funderade på det ett tag.

980ti orkar ju inte 4k alls, är mest därför jag vill byta, får nog bli ett 2080 super eller ett vanligt 2080 om dom eventuellt reas ut nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

ochg ett vanligt 2080 är snäppet snabbare än ett 2080Ti

Vände du inte på det där?
Eller något jag missat när jag inte följt med i diskussionerna kring grafikkort senaste halvåret?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rodex:

Vände du inte på det där?
Eller något jag missat när jag inte följt med i diskussionerna kring grafikkort senaste halvåret?

Jadu jag vet inte vad som hände här i min hjärna, det slog nog slint på en lite högre nivå. Tackar för att du uppmärksammade det

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Det beror på vad du värdesätter. Nu när AMD sätter lite press på marknaden kan det vara så att man kan utnyttja ett större value ifall du väntar. Price-cuts etc.

Största frågan är väl varför du vill uppgradera? Om du laggar så hade jag gjort det. Om det är för du "känner" du behöver nytt så kan det vara värt att tänka på varför.

Permalänk
Medlem

Köpte ett 2080ti till slut😊

Hmm varför har jag ett rött hjärta bredvid mitt namn?🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av depeo:

Ah, då går 980ti SLI bort då, funderade på det ett tag.

980ti orkar ju inte 4k alls, är mest därför jag vill byta, får nog bli ett 2080 super eller ett vanligt 2080 om dom eventuellt reas ut nu.

Om du ska köra 4K så är det dessvärre 2080TI som gäller om du skall få en bra upplevelse.
Då har jag haft 1080TI, 2080, Radeon VII och 2080TI. Enda som levererar acceptabel fps i 4K är 2080 TI och även det är på gränsen.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av depeo:

Hmm varför har jag ett rött hjärta bredvid mitt namn?🤔

Skickades från m.sweclockers.com

För att du kör inte med adblocker.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av depeo:

Köpte ett 2080ti till slut😊

Hmm varför har jag ett rött hjärta bredvid mitt namn?🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Du hålla muspekaren ovanpå hjärtat och se detta själv....

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)