Diverse HiFi, HTPC, 3D, laptops och annat bös

Permalänk

Diverse HiFi, HTPC, 3D, laptops och annat bös

Som alla andra som inte tycker det är värt att lägga 15kr på en annons i vanliga fall tar jag mig tillfället att lägga ut en lista med bös som ligger i garderob/förråd

-64GB (4x16GB) RDIMM DDR3 ECC. De är kompatibla med både 1,35V eller 1,5V. De är matchade från ett 8x16GB set där jag nog bara tänker använda hälften.
http://www.samsung.com/semiconductor/dram/module/M393B2K70CM0...
Billigaste snarlika minnen kostar 6000kr enligt prisjakt vilket jag tycker kändes mycket, men å andra sidan verkar ju minnen öka i pris. 2500kr?

-Komplett HTPC, eller i delar
Antec Fusion Remote MAX, htpc-chassi med fjärr och display som passar bra in med andra hifi-grejer. Just nu sitter det en komplett htpc i den som jag kört XBMC/Kodi/OpenElec på med bland annat Intel E8400 och ett Geforce 210 helpassiv gpu.
700kr för chassit
500kr för innanmätet (måste kolla att jag inte norpat någon del sedna den blev lagd på hyllan)

-Nvidia 3D Vision Wireless Glasses, 3d-glasögon inklusive mottagare för datorer och spel. Endast provat och allt ligger kvar i originalförpackning med tillbehör. Nypris 1500kr men känns som det blivit ersatt av VR nuförtiden, bortsett från att det har stöd för spel utan VR support.
500kr?

-AKG K240 MkII, riktigt fina referens-hörlurar från AKG. Använd under ca 1v och kommer med originalkartong och tillbehör. Gillar dem men har på tok för många hörlurar, så de har inte kommit till användning och därav säljs de.
https://www.akg.com/Headphones/Professional%20Headphones/K240...
-500kr

-Logitech MX Air. En mus som kan peka på TVn från soffan mm. Nypris 800kr
200kr

-ASUS eeepc, liten knallrosa bärbar dator. Bra för att ta med på semester, eller om man bara behöver surfa, bevisa sin manlighet, skriva mejl och dyl. Klarar alla de nyste titlarna som BFV i typ 0,4fps /s
200kr

-Dell Latitude E5440. 8GB ram, någon Intel i5 men inget att hänga i granen direkt (passar dock väl runt midsommarstång) Klarar väl en del äldre eller ej grafik-intensiva spel. Använd som resedator i sammanhang där jag inte behövde påvisa självsäkerhet och maskulinitet genom att ta med datorn ovan. Höger piltangent går att vicka lite på fram och tillbaka men sitter fast och funkar förträffligt ändå
800kr

Har rätt många tangentbord, typ Ducky YOTD, två(?) boltmoddade IBM Model M, ErgoDOX prototyp osv som jag skulle kunna sälja för rätt bud.

Diverse äldre gpuer, cpuer ddr2 och annat som inte har värde nog för mig att orka lista. Borde tammefan ta mig tiden att slänga det egentligen menmen. Om någon behöver något kan de ju fråga och få för en pizza eller portot typ.

Sådär skriver man en minimum effort annons alltså, jeebus. Att ni orkat läsa hit alltså, kudos. Allt finns i Gbg och bilder kan fås om ni tjatar

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hade varit kul med en bild på dom äldre gpuerna osv.

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk

Kan också lägga till följande till listan:

-Wacom Intuos 2 A4. Rätt stor modell, men en av de äldre. Inte mycket använd, dock har plasten åldrats dåligt och spridda fläckar har uppstått. Inget man känner med handen, pennan eller som påverkar funktionen annat än att den ser lite estetiskt risig ut.
bud?

-Yamaha RX-V667 . 7.2 receiver / hemmabio förstärkare med room calibration och lite annat man kan hitta om den vid snabb googling.
bud?

Permalänk
Medlem

Vilket skick är det på Logitech Air? Hur länge har den använts?
Jag har haft ett par stycken och sensorn ger upp efter ett tag.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Skrivet av Leedow:

Vilket skick är det på Logitech Air? Hur länge har den använts?
Jag har haft ett par stycken och sensorn ger upp efter ett tag.

Fint senast jag använde den. Den användes ärligt inte mycket och har legat i garderob sedan dess. Jag kan plocka upp den och kolla om du vill. Laddaren har UK plug men jag har en adapter till EU på den som följer med såklart. Är det lasersensorn undertill eller själva gesture-gyro-sensorn som brukar strula menar du?