Permalänk

Massdrop har ett relativt billigt erbjudande för keycaps i DSA profil med stöd för de skandinaviska språken;
"WINMIX RETRO BEIGE DSA DYE-SUBBED".

https://drop.com/buy/winmix-retro-beige-dsa-dye-subbed-keycap...

Permalänk
Medlem

https://www.maxgaming.se/keycaps/pbt-keycaps-nordisk-layout-d...

Så dessa passar till Corsair K70-tangentbord med Cherry MX blue?

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem

@Dave1080: Nja, det följer inte med någon mellanslagstangent som passar Corsairs tangentbord. Allt annat finns, men Corsair har valt att köra en egen storlek på mellanslag.

Permalänk
Medlem

@Khers: Stort tack för att du förvarade mig ett större besvär. Jag skulle nästan chansa. Får väl nöta ut mitt 5 år gamla tangentbord ännu mer, det funkar fortfarande för bra för att köpa ett nytt.

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Skrivet av frong:

Tyvärr/irriterande så ingår det ingen enter vilket gör att du måste köpa ett kit till 😡 och vid det laget så kan man lika gärna köpa alla kit för 180$... =S

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Tyvärr/irriterande så ingår det ingen enter vilket gör att du måste köpa ett kit till 😡 och vid det laget så kan man lika gärna köpa alla kit för 180$... =S

Ja, förbannad layout.

Även frågat säljaren "YIMEIDA Technology" (+ ett par till) på amazon.de om de har nordisk layout. Yimeida svarade "Yes will update in some days", så det kanske kan komma något där.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Skrivet av frong:

Ja, förbannad layout.

Även frågat säljaren "YIMEIDA Technology" (+ ett par till) på amazon.de om de har nordisk layout. Yimeida svarade "Yes will update in some days", så det kanske kan komma något där.

Låter spännande. Själv så har jag keycaps-köpstopp just nu. =P

Permalänk
Medlem

Denna sida har en del
http://www.mechsupply.co.uk/

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk

Finns nu med Nordic ISO fram till den sista maj. Levereras i oktober.
https://drop.com/buy/drop-matt3o-devtty-custom-keycap-set?utm...

Permalänk
Skrivet av StuntmanMike:

...
Finns nu med Nordic ISO fram till den sista maj. Levereras i oktober.
https://drop.com/buy/drop-matt3o-devtty-custom-keycap-set?utm...

Köpte de där capsen vid förra dropen och är sjukt nöjd med dem, riktigt trevlig profil. Jag skippade dock att köpa numpad-kit, något jag ångrat. Så man kanske borde ta och haka på och köpa till det. Bra tips!

Permalänk
Skrivet av Rutger Janåker:

Köpte de där capsen vid förra dropen och är sjukt nöjd med dem, riktigt trevlig profil. Jag skippade dock att köpa numpad-kit, något jag ångrat. Så man kanske borde ta och haka på och köpa till det. Bra tips!

Kan tänka mig det! Det är framför allt profilen jag är intresserad av. 👍

Permalänk
Medlem

Samma här, det är profilen som lockar. Skulle eventuellt kunna tänka mig Triumph varianten då det gråa schemat ser lite dassigt ut IMHO.

Permalänk
Skrivet av Gimbal:

Samma här, det är profilen som lockar. Skulle eventuellt kunna tänka mig Triumph varianten då det gråa schemat ser lite dassigt ut IMHO.

Haha, här är det tvärtom. Känner att jag inte har något som skulle matcha Triumph. Däremot så borde man kunna använda de nordiska capsen tillsammans med serika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Haha, här är det tvärtom. Känner att jag inte har något som skulle matcha Triumph. Däremot så borde man kunna använda de nordiska capsen tillsammans med serika.

Nej dra mig baklänges vilken taktisk fint!

Var sugen på Serika nu när den gick senast men då var det ju utan nordiskt stöd så jag lät den glida mellan fingrarna. Sen finns iofs risken att det skiljer på färgerna när de kommer från olika batcher även om det egentligen ska föreställa samma färg.
Men idén var inte dum, helt klart något att väga in framöver.

Permalänk

@Gimbal: Man kan ju använda alla Alphas från denna till de gula i serrika om det inte är samma. Det va någon här som sålde sitt set men kommer inte ihåg vem.

Permalänk
Inaktiv

För den "snåle": Tai Hao PBT SE/FI på drop(box)

(som vanligt är bilden på något annat set: SE/(/FI) går att beställa, dvs "ett vanligt svenskt set")

Permalänk

Vad trevligt 👍

För den som vill spendera lite extra för välgörenhet finns nu
EPBT Ivory hos https://mykeyboard.eu/catalogue/category/group-buys/epbt-ivor...
All vinst kommer gå till att hjälpa elefanterna nere i Afrika.
Jag kunde inte motstå musmattan men ska fundera till slutet av månaden om jag ska ha keycaps'en också. ❤️🤔

Permalänk

Kommer förhoppningsvis mer i framtiden. Kommentar från Tai-Hao "This time it's more like a trial production and that's why each layout is only limited to 50 sets."

Men jävligt bakvänt och lite drygt att behöva beställa från Drop och få det skickat från USA.

Permalänk
Skrivet av hopppasdefunkar:

Kommer förhoppningsvis mer i framtiden. Kommentar från Tai-Hao "This time it's more like a trial production and that's why each layout is only limited to 50 sets."

Men jävligt bakvänt och lite drygt att behöva beställa från Drop och få det skickat från USA.

Mycket drygt. Har tre leveranser som ska komma in under året och är redan grinig på tullen.

Har iofs mer att göra med en beställning från samma butik på aliexpress skickade de tre 8dollar paketen var för sig vilket blev ~90kr hos tullen per paket.. =/

Permalänk
Medlem

Tai-Hao har sagt på deras instagram att de kommer till Maxgaming. (Y)

Mykeyboard.eu har Belgiska, Tyska och UK-versionerna. Candy Keys ska också få in men oklart vilka layouter.

Permalänk
Medlem

KAT expl, funderar själv på att köpa dessa.

https://mykeyboard.eu/search/?q=KAT+Explosion

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Skrivet av frong:

KAT expl, funderar själv på att köpa dessa.

https://mykeyboard.eu/search/?q=KAT+Explosion

Mmm, är nyfiken på KAT, men ska vara något riktigt i min smak alternativt BoW.

Men sitter och väntar på KAM Wraith som borde skeppas när som nu om jag har tur. 😬
Känns dem bra så blir det definitivt KAT nästa gång. 😋

Permalänk

Såg nyss att det dykt upp en massa Varmilo-keycaps på Maxgaming.
De finns inte i lager, men förhoppningsvis är de på gång.

Maxgaming keycaps

Permalänk
Skrivet av StuntmanMike:

Mmm, är nyfiken på KAT, men ska vara något riktigt i min smak alternativt BoW.

Men sitter och väntar på KAM Wraith som borde skeppas när som nu om jag har tur. 😬
Känns dem bra så blir det definitivt KAT nästa gång. 😋

Och där kom de! 💸 Kommer köpa alldeles förmånga set känner jag på mig. Men de vita ser ut att bli riktigt fina!

https://geekhack.org/index.php?topic=106725.0

Permalänk
Medlem

Hm, KAT BOW ser ju respektabelt ut.

Vad tycker du om KAT profilen och kvaliteten på det kit du fått?

Permalänk
Skrivet av Gimbal:

Hm, KAT BOW ser ju respektabelt ut.

Vad tycker du om KAT profilen och kvaliteten på det kit du fått?

Ja visst gör det! Tänk dig det på den vita Square X Taeha Types byggde ihop senast. 🤤

Jag har ju inte testat KAT, och KAM Wraith som jag beställt kommer nog vara försenat har jag på känn.
Har ju beställt SA Godspeed också och många som inte är förtjusta i SA verkar ju vara positiva till KAT.
Har även beställt MT3 MATT3O /DEV/Tty så ska bli spännande att se och känna skillnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Jag har ju inte testat KAT, och KAM Wraith som jag beställt kommer nog vara försenat har jag på känn.

Ok, då misstolkade jag din "Och där kom de!" kommentar, trodde det var KAM Wraith som hade anlänt.

Även jag har Godspeed och dev/tty på kö, så det finns lite att se fram emot i höst/vinter.

Permalänk
Skrivet av Gimbal:

Ok, då misstolkade jag din "Och där kom de!" kommentar, trodde det var KAM Wraith som hade anlänt.

Även jag har Godspeed och dev/tty på kö, så det finns lite att se fram emot i höst/vinter.

Haha, nej det var att jag inte skulle köpa några KAM förens det kom något set jag verkligen ville ha. Och så dök detta upp. 😂

Kul att du väntar på samma, jag behöver dock skaffa mig en Bräda eller två till, trodde verkligen Quefrency rev.2 skulle vara tillgänglig vid det här laget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Kul att du väntar på samma, jag behöver dock skaffa mig en Bräda eller två till, trodde verkligen Quefrency rev.2 skulle vara tillgänglig vid det här laget.

Har också lite brädbrist så jag håller på och klurar på lite olika layouter för att eventuellt rita mig en egen baserad på QMK och eget PCB. Men man har ju inte helt fria händer att placera tangenterna som man vill om man vill ha skulpterade tangenter, det gäller att matcha mot befintliga satser. Ex så har jag någon layout där dev/tty fungerar men inte Godspeed. Men inget är spikat än...