Permalänk
Medlem

Är det någon som har sett eller hört något mer angående tidschemat för deras olika phases?

Citat:

Phase 1 (Classic Launch)
Molten Core
Onyxia
Maraudon

Phase 2
Dire Maul
Azuregos
Kazzak

Phase 3
Blackwing Lair
Darkmoon Faire
Darkmoon deck drops begin

Phase 4
Zul’Gurub
Green Dragons

Phase 5
Ahn’Qiraj War Effort begins
Ahn’Qiraj raids open when the war effort dictates
Dungeon loot reconfiguration: Tier 0.5 Dungeon gear, Relics, drop rates and location changes

Phase 6
Naxxramas
Scourge Invasion

Visa signatur

NAS: QNAP TS-469L | 4x3TB WD RED - 3GB ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Vi som däremot inte är vana vid översatt innehåll på samma sätt, undrar hur svenskar skulle reagera på svenska realms (med svenskt spelinnehåll)?

Jag tror det hade blivit riktigt dåligt, typ som skämselkudden åker fram då man kollar på tecknad film och den är dubbad på svenska...

Visa signatur

NAS: QNAP TS-469L | 4x3TB WD RED - 3GB ram

Permalänk
Hedersknyffel
Skrivet av zaphio:

Jag tror det hade blivit riktigt dåligt, typ som skämselkudden åker fram då man kollar på tecknad film och den är dubbad på svenska...

Dummaste jag hört!! Vem blir inte överlycklig efter att ha fiskat i Ylande Grottan för att sedan koka ihop "ett packe välsmakande avvikande glädje"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freemax:

Dummaste jag hört!! Vem blir inte överlycklig efter att ha fiskat i Ylande Grottan för att sedan koka ihop "ett packe välsmakande avvikande glädje"?

LOL

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freemax:

Dummaste jag hört!! Vem blir inte överlycklig efter att ha fiskat i Ylande Grottan för att sedan koka ihop "ett packe välsmakande avvikande glädje"?

=D

Visa signatur

NAS: QNAP TS-469L | 4x3TB WD RED - 3GB ram

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Ja, det är väl bara bra, så att de engelska servrarna kan hållas på engelska.
Vi som däremot inte är vana vid översatt innehåll på samma sätt, undrar hur svenskar skulle reagera på svenska realms (med svenskt spelinnehåll)?

Dra till Stormvind och fixa ihop en grupp bestående av en krigare, jägare, präst, skurk och kanske en trollkarl för att sedan bege sig till döda gruvorna låter väl inte så dumt?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Fråga gällande need/greed!

Hur ställer ni er att någon needar på exempelvis en jade?
För mig är de en självklar greed, även om jag behöver den till blacksmithing eller liknande.
Vad anser ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vokk:

Fråga gällande need/greed!

Hur ställer ni er att någon needar på exempelvis en jade?
För mig är de en självklar greed, även om jag behöver den till blacksmithing eller liknande.
Vad anser ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Snackar vi en grupp med random personer nu?

Need = behöver
Greed = sälja på AH

Så behöver du den är det bara att needa. Lättare med uttalade regler än outtalade när det gäller randoms. Rollar du Need på allt och jag hittar den på AH sen i ditt namn kommer du få en verbal örfil och nätforumskam. Om personer i gruppen blir misstänksamma när du needar kan du visa dem vilket profession du har och förklara varför du behöver den.

Folk som behöver en grej, rollar greed, och sen blir sura över att nån annan rollar need bara för "att så gör man" utan att ha kommit överrens om det innan får skylla sig själva.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vet inte om de länkats men kul sida där folk kan registrera vart man spelade i vanilla.Eller bara söka efter andra.

https://www.vanillafriends.com/index.php

Kul att kolla sin gamla realm och känna igen många av personerna / guilderna osv Och om man vill kontakta någon av dom.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

https://www.vanillafriends.com/index.php

Kul att kolla sin gamla realm och känna igen många av personerna / guilderna osv Och om man vill kontakta någon av dom.

Kul initiativ.

Tyvärr fanns det inte så många registrerade på Ragnaros, varken för alliance eller horde, vilket var synd. MoX var ett av de bästa pve/pvp gillena för horde som jag spelade oerhört mycket mot och trots det gått 14 år minns jag fortfarande namnet på många av dem.

Tyvärr försvann dessa hat & kärleksrelationer med motståndarsidan i samma ögonblick som X-BGs introducerades. Har saknat det allt sedan dess och tycker det är synd att Blizzard kommer att ta med X-BGs i Classic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Tyvärr försvann dessa hat & kärleksrelationer med motståndarsidan i samma ögonblick som X-BGs introducerades. Har saknat det allt sedan dess och tycker det är synd att Blizzard kommer att ta med X-BGs i Classic.

Spelade själv på en 80/20 allie/horde server, som horde.
Och innan X-Realm så kunde allies få köa 4+ timmar innan en BG poppade upp för att sedan förlora på 5 minuter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Kul initiativ.

Tyvärr fanns det inte så många registrerade på Ragnaros, varken för alliance eller horde, vilket var synd. MoX var ett av de bästa pve/pvp gillena för horde som jag spelade oerhört mycket mot och trots det gått 14 år minns jag fortfarande namnet på många av dem.

Tyvärr försvann dessa hat & kärleksrelationer med motståndarsidan i samma ögonblick som X-BGs introducerades. Har saknat det allt sedan dess och tycker det är synd att Blizzard kommer att ta med X-BGs i Classic.

Yupp. Minns de flesta guilder och väldigt många spelare på Stormscale.
Och alla rivaliteter i WSG, 5v5 Turneringarna som hölls osv.

Efter x-realm förstördes allt detta helt

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Spelade själv på en 80/20 allie/horde server, som horde.
Och innan X-Realm så kunde allies få köa 4+ timmar innan en BG poppade upp för att sedan förlora på 5 minuter

Hade själv inte det problemet på Ragnaros, men vet att det fanns servers med enorm obalans.

Att introducera X-BGs förbättrade visserligen situationen för dessa servers, men samtidigt dödade Blizzard effektivt grunden i warcraft universumet, dvs alliance vs horde konflikten när de tog bort möjligheten att bygga upp och bevara unika server-communities som skapade legendariska karaktärer på båda sidorna.

Minns fortfarande spelare som Fuujin (1a rank 14 på Ragnaros) som var som en gud på servern och hordes stora mardröm. Eller exempelvis Easylife, legendarisk undead rouge (1a horde rank 14 på Ragnaros) som jag och andra alliance mages blev dödad av otaliga gånger. Och många andra karaktärer på båda sidor som man lärde känna genom PvP. Varav många utvecklades till riktiga rollspelsrelationer där vi hade massor av ceremonier/emotes innan, under och efter striderna.

Allt det försvann som sagt med X-BGs. Inte lika kul att strida mot okända människor. Blizzard borde ha gjort något annat för att hantera server obalansen. Well, det är historia, men ack vad jag saknar de tiderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Hade själv inte det problemet på Ragnaros, men vet att det fanns servers med enorm obalans.

Att introducera X-BGs förbättrade visserligen situationen för dessa servers, men samtidigt dödade Blizzard effektivt grunden i warcraft universumet, dvs alliance vs horde konflikten när de tog bort möjligheten att bygga upp och bevara unika server-communities som skapade legendariska karaktärer på båda sidorna.

Minns fortfarande spelare som Fuujin (1a rank 14 på Ragnaros) som var som en gud på servern och hordes stora mardröm. Eller exempelvis Easylife, legendarisk undead rouge (1a horde rank 14 på Ragnaros) som jag och andra alliance mages blev dödad av otaliga gånger. Och många andra karaktärer på båda sidor som man lärde känna genom PvP. Varav många utvecklades till riktiga rollspelsrelationer där vi hade massor av ceremonier/emotes innan, under och efter striderna.

Allt det försvann som sagt med X-BGs. Inte lika kul att strida mot okända människor. Blizzard borde ha gjort något annat för att hantera server obalansen. Well, det är historia, men ack vad jag saknar de tiderna.

Mjo jag håller med. Minns fortfarande allrahelst Elakjävel eller om det var Elakjavel, tror de förstnämnda dock. På Twilights hammer.
Han kanske finns här på forumet?
Minns att han var ute o gankade folk minst 18h/dygnet. Alltid whine om honom osv.
((EDIT här: Han var alltså då en rank 14 präst, som hade som hobby att bli känd på servern för att ganka folk, mer eller mindre. ))

Sedan slutade det med att jag köpte ett till konto för att kunna köra horde jag med på samma realm. (Mest för att jävlas med polare osv) Slutade med att jag hamnade i samma guild som honom, trots att den var 18+ och jag var då typ 14 eller 15. Anledningen att jag fick komma med var nog att jag pvpade väldigt mycket och tog warlord. Och ptja betedde mig inte heller som en p12a.

Många fina minnen från den tiden.

Permalänk
Medlem

Håller helt klart med. Mina bästa (och sämsta) minnen med vanilla var när man blev jagad av Farq the orc genom silithus och såklart hade man inte råd med epic mount så det var inte så lång jakt... Han hade tillochmed en hemsida där han poserade med sina gankade offer. Rank 13 warrior med Sulfuras...

Visa signatur

CPU : Intel Core i9 9900K Moderkort : Asus ROG MAXIMUS XI HERO Grafikkort : Asus GeForce GTX 1070 Ti ROG Strix Gaming Edition Minne : G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 4000MHz CL17 Trident Z RGB Kylning: Corsair H100i PRO RGB Chassi : Fractal Design Define r5 Nätdel : Corsair AX860 OS disk : Samsung 970 EVO PLUS 1 TB Övriga diskar : Samsung 860 500 GB SSD Skärm : HP Omen 27 G-SYNC 165hz

Permalänk
Skrivet av hornfalk:

Han hade tillochmed en hemsida där han poserade med sina gankade offer.

Haha, det var en kille som tog det jäkligt seriöst.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Vet inte om de länkats men kul sida där folk kan registrera vart man spelade i vanilla.Eller bara söka efter andra.

https://www.vanillafriends.com/index.php

Kul att kolla sin gamla realm och känna igen många av personerna / guilderna osv Och om man vill kontakta någon av dom.

Riktigt kul där, kände igen i alla fall 5 namn jag raidat med där inklusive min gamla GM

Ska bli riktigt intressant att se om det funkar att lira på min laptop från 2012 med någon Ivy bridge i7a och ett nVidia GT 650m, för vore gött att kunna lira lite på kvällarna när man sover på hotell..

Permalänk
Medlem

Vet någon om det finns någon svensk guild som planerar att lira classic? Eller kanske en sweclockers guild?

Permalänk

Blir nog till att återvända med polarna. Vet dock inte någon guild ännu. Swecklockers guild hade varit najs.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Finns ett par guilder som startar, men dem flesta har redan sina rooster taget från retail.... Blir väl något när man får server listan så man kan välja vart man hamnar med sin egen fraktion i communityn...

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Skrivet av Scribblz:

Vet någon om det finns någon svensk guild som planerar att lira classic?

Jag vet åtminstone ett par större svenska spelgemenskaper som funderar på att finnas i Classic. Men eftersom de är aktiva i BfA och det kommer att fortsätta vara deras primära spel, är inget spikat ännu.

För egen del kommer vi att starta ett gille i Classic med vänner och bekanta för lite casual spelande, och skulle du inte hitta något större gille är du välkommen att ansluta dig till oss.

Permalänk
Medlem

Nästan alla som kommer spela är med i en community eller kör med sin vän grupp, kommer själv köra med båda delarna på samma serv, sen får vi se hur guilden tar sig på 60 för raiding

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk

För er som inte spelat Classic beta rekommenderar jag denna sammanfattning av TipsOut kring hur det varit och spelets status generellt. Klart värt att 30 minuters uppmärksamhet.

https://www.youtube.com/watch?v=A2_-Fg3p0b0

Permalänk

Självklart tagit semester launch-veckan (: Åååh kan inte tiden gå lite fortare </3

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

För er som inte spelat Classic beta rekommenderar jag denna sammanfattning av TipsOut kring hur det varit och spelets status generellt. Klart värt att 30 minuters uppmärksamhet.

https://www.youtube.com/watch?v=A2_-Fg3p0b0

Riktigt bra! Känns som dem tagit det på allvar och det kommer bli väl genomarbetat Håller tummarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

För er som inte spelat Classic beta rekommenderar jag denna sammanfattning av TipsOut kring hur det varit och spelets status generellt. Klart värt att 30 minuters uppmärksamhet.

https://www.youtube.com/watch?v=A2_-Fg3p0b0

Taggad! Siktar på att vara helledig från launch och några veckor framåt. Skulle vara grymt kul om det blir något gille här som man kan haka på och levla genom dungeons med sammansvetsade team. Verkar väl som den gamla levling-metan med questing kan ändras beroende på hur layering slutligen kommer funka och att instanser är lättare (snabbare) än p-servrar.

Visa signatur

5800x3d, 32 GB G.SKILL Trident Z RGB @ 3800 MHz CL16, X570i Strix, RX 6900 XT Waterforce, Samsung 990 2TB, CM V850w, EK Magnitude CPU block, 240+120 PE rad, 2x240 PE extern radiator, stadig ström av kaffe (till mig, inte datorn...)

Permalänk
Avstängd

För nån som faktiskt spelade "Classic" när det var "Vanilla" så lockar detta föga, charmen med Vanilla var att allting var nytt, nya bekantskaper, ny spelform för många, nya quests, raids, ny pvp erfarenhet när det kom till spel generellt.

Att tro att man ska få "återuppleva" Vanilla känslan i Classic när många många "been there done that" är ganska naivt.

Sista spiken i kistan som fick mig att ta beslutet att inte spela Classic var när de tog beslutet att inte använda de gamla servernamnen, hade de haft de gamla servernamnen så hade det funnits en poäng med det hela, då hade gamla vänner och fiender man lärde känna under Vanilla åren kunnat mötas igen helt naturligt...

Stor miss i min mening som nog får väldigt många att tänka, wtf är poängen då med det hela?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

För nån som faktiskt spelade "Classic" när det var "Vanilla" så lockar detta föga, charmen med Vanilla var att allting var nytt, nya bekantskaper, ny spelform för många, nya quests, raids, ny pvp erfarenhet när det kom till spel generellt.

Att tro att man ska få "återuppleva" Vanilla känslan i Classic när många många "been there done that" är ganska naivt.

Sista spiken i kistan som fick mig att ta beslutet att inte spela Classic var när de tog beslutet att inte använda de gamla servernamnen, hade de haft de gamla servernamnen så hade det funnits en poäng med det hela, då hade gamla vänner och fiender man lärde känna under Vanilla åren kunnat mötas igen helt naturligt...

Stor miss i min mening som nog får väldigt många att tänka, wtf är poängen då med det hela?

Må så vara med servernamnen men håller inte med om att "charmen med Vanilla var att allting var nytt" - charmen var att det var en genuin upplevelse rätt igenom vilket de verkar kunna återskapa. Det där är ju som att säga "you think you want it but you don't" vilket motbevisats av communityt sen dess.

Visa signatur

5800x3d, 32 GB G.SKILL Trident Z RGB @ 3800 MHz CL16, X570i Strix, RX 6900 XT Waterforce, Samsung 990 2TB, CM V850w, EK Magnitude CPU block, 240+120 PE rad, 2x240 PE extern radiator, stadig ström av kaffe (till mig, inte datorn...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

För nån som faktiskt spelade "Classic" när det var "Vanilla" så lockar detta föga, charmen med Vanilla var att allting var nytt, nya bekantskaper, ny spelform för många, nya quests, raids, ny pvp erfarenhet när det kom till spel generellt.

Att tro att man ska få "återuppleva" Vanilla känslan i Classic när många många "been there done that" är ganska naivt.

Sista spiken i kistan som fick mig att ta beslutet att inte spela Classic var när de tog beslutet att inte använda de gamla servernamnen, hade de haft de gamla servernamnen så hade det funnits en poäng med det hela, då hade gamla vänner och fiender man lärde känna under Vanilla åren kunnat mötas igen helt naturligt...

Stor miss i min mening som nog får väldigt många att tänka, wtf är poängen då med det hela?

Varför är Old School Runescape populärare än Runescape 3?

För mig var vanilla roligast då det kändes balanserat. Spelet var svårt, dv.s. om du pullar en mob 2 levels högre än dig så kunde du dö.
Du tvingades prata med andra människor på din server. Du har inte möjlighet att stå afk i en stad och bara köa för instancer hela dagen.
Tror att många vill återuppleva hur det var då man spelade när man var ung, sen kanske inte göra samma dumma misstag som man gjorde då heller, eller testa upplevelsen med en ny klass.

Det finns en sida -> https://www.vanillafriends.com/ där du kan söka efter spelare från dina gamla servrar, kanske hittar du något gammalt guild och spelare du spelade med för 13-14 år sedan?

Visst är det så att man upplevt allt, gjort alla raids etc. Men charmen med 40-manna raids och world pvp, utan dungeon finder och cross-realm shenanigans, så kommer man att lära känna spelarna på sin server på helt annat sätt. På samma vis som man gjorde, och bör göra i ett MMO.

Jag själv kommer dock inte spela det, hade min livssituation sett annorlunda ut hade jag varit all over that. Men jag känner mig själv för bra och vet att jag inte kommer att kunna spela casual om jag väl börjar.