Ska jag ha g-sync eller freesync på min nya skärm?

Permalänk
Medlem

Ska jag ha g-sync eller freesync på min nya skärm?

Hej jag skulle behöva hjälp med en skärm som jag tänkte köpa den heter asus mg248qr med 144hz 1ms och är på rea just nu och den har freesync
Det jag vill veta är om jag ska ha g sync eller freesync till min gpu, jag har en gigabyte 2060
Så det jag vill veta är om jag ska ha g sync eller freesync

Rubrik /Mod
Permalänk
Medlem

G-Sync ska fungera 100% på Nvidia-kort, och FreeSync ska fungera 100% på AMD-kort.

I vissa fall så kan Nvidia-kort köra FreeSync men det beror på vilken skärm det är.
Enligt denna listan så ska den skärmen klara av det, men det är möjligt att det inte kommer fungera till 100%.

Du kan dock fortfarande använda skärmen som vanligt (utan FreeSync) med ditt grafikkort om FreeSync inte skulle fungera som det ska. Så det beror på om du måste ha adaptiv bildsynkronisering eller inte, och vad det är du spelar. Om du t.ex bara spelar CS:GO så är Free/G-Sync onödigt.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Medlem

Tack men vad menar du med att denna lista så kommer den att klara av det tack för tipset

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isac0sju:

Tack men vad menar du med att denna lista så kommer den att klara av det tack för tipset

Enligt andra som har testat så ska den klara FreeSync med ett Nvidia-kort.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14