AMD Ryzen 3000 "Matisse" – samlingstråd

Permalänk
Medlem

Jag körde på en 3600X, spelar i princip bara på hemmadatorn och det blir en fin uppgradering från 1600. Kör kvar med mitt Asus rog strix B350, lyckas jag köra mina minnen i 3200MHz redan nu så lär det ju inte vara något problem nu heller.

Permalänk
Medlem

Skickades från m.sweclockers.com
AGESA 1.0.0.2 Har alltså fel boost algoritm/buggad, 1.0.0.3A har patch 1 för detta och 1.0.0.3AB har patch1 och 2 för detta.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfs:

@ebackman: Jag bokade i söndags kl 18. Nu står det förväntad leverans 3 september. Märkligt. Var det någon annan som fick gårdagens leverans.

Menar du på produktsidan? Är du inloggad på butiken du beställt ifrån borde du kunna se specifik status för din order på dina sidor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mocka:

Gör det lätt för dig och kör på en bra X470 bräda Stirrat på tester och videos hela dagen igår och idag och ser verkligen ingen anledning att skaffa en X570 bräda. Visst, det finns en viss liten prestandavinst men den är minimal och verkar absolut inte värd det extra priset. Plockade på mig ett MSI X470 Gaming Pro Carbon för i sammanhanget ynka 2100kr då X570 motsvarigheten kostar 3500kr.

Hela denna lansering verkar just handla om många SKUs men små skillnader :/ Köper man en 3800X vill man ju känna att det var värt de extra 750 kronorna över 3700X, samma med 3600 vs 3600X. Frågan är - kommer det vara värt det?

Slutade med MSI MPG X570 Gaming Pro Carbon Wifi, just Bluetooth 5.0, som många av moderkorten X570-baserade moderkorten en bit över 3000kr har, var en viktig punkt vid val av moderkort. Hade föredragit ett passivt moderkort men då MSI iallafall påstår att deras ska kunna köras semipassivt så tog jag chansen.

Hehe jo, bra med flera alternativ i olika prisklasser men blir lätt lite rörigt. Frågan är hur många av dessa som får en icke-X modell framöver likt tidigare serier? Sedan om det kommer fler xx50-modeller framöver. Jag tänker mig en 10-kärnig SKU som kanske skulle heta 3850X som lägger sig mellan 3800X och 3900X där fem kärnor per chiplet är aktiverade. Är väl just om AMDs arkitektur fungerar med udda antal kärnor per chiplet. Någon i tråden har nämnt att det inte fungerar med olika antal kärnor per chiplet, typ 8 kärnor i ena, 4 i andra för att få en 12-kärnig.

Skrivet av CubaCola:

@anders190: Hur gick det? kom dit paket iväg?

Klockan 23 fick jag ett mail om att "Nu har vi packat ditt paket" :/

När jag söker på kolli så står det att postnord inväntar leveransen jättesurt med tanke på att de började plocka varan redan vid 8 på morgonen. Hade lätt avbeställt den nu om jag kunde och tagit bilen till netonnet och köpt en i butik istället.

Antar att de hade fullt upp med att packa grejer igår, och med min tur så skickar de väl fel vara och man får en 3900x istället för en 3600 :/

Samma för mig med min 3900X. Den packades under eftermiddagen, moderkortet efteråt och båda var "inväntar leverans". Men bara moderkortet har rört på sig. Blir att kolla med kundtjänsten om de kan se om paketet lämnade dom igår. Är en del som behöver göras innan jag uppgraderar systemet.

Går ju alltid skicka tillbaks den, om du är iväg till Netonnet och köper en där. Förhoppningsvis märks det under dagen. Tidigare så kunde Postnords uppdateringar lagga efter uppåt 48 timmar (vilket i de flesta fall innebär att leveransen redan är klar). Sedan har jag då och då fått ett kollinummer som är fel, när jag väl får meddelande om att paketet är hämtbart är det ett annat kolli. Nu handlar jag allmänt rätt lite i år så jag är lite osäker på hur Postnord faktiskt fungerar i närtid.

"3600'orna är slut så vi skickar en 3900X istället, grattis!" Hade ju inte varit helt fel förstås.

Skrivet av CubaCola:

Läste precis följande att MSI fått ta bort vissa features i sitt bios för b450 för att få plats med uppdateringen för Zen2 agesa 1.0.0.3a , bland annat Sata-raid funktionen försvann på vissa kort, samt även ta bort grafiken i bioset som fanns tidigare.

https://www.techpowerup.com/257201/bios-rom-size-limitations-...

Antar att det är därför bios-uppdatering dröjer till mitt b450

Ouch! Frågan är om det går att hacka in funktionalitet som tagits bort vid behov. BIOS-hackning har jag själv väldigt lite koll på men vet att det förekom en del även på Sweclockers tidigare. Några hackade in stöd för NVMe för system som officiellt inte hade stöd för tekniken.

Jag trodde först att MSI även tog bort stöd för APUers integrerade grafiklösningar men så illa var det inte. Men skapligt kul för den som kör SATA RAID, uppdaterar BIOS utan att se ändringsmeddelandet, om det ens finns med och tokkrashar sina volymer.

Tycker även mig minnas att det diskuterades om storleken på EEPROM när första BIOS-uppdateringarna började dyka upp och vissa tillverkare inledningsvis inte ville uppdatera vissa modeller då det var för tight utrymmesmässigt. Antar att detta moderkort är en av dessa.

Skrivet av Alrik:

Känns surt att inte veta om man får sin processor i paketet dom skickade. Eller om man ska åka snabbt till Netonnet. Tänk om dom tar slut på Netonnet under tiden 😅

Haha jo, blir att kolla för mig. Är en hel del som behöver göras innan jag kan uppgradera systemet och vill helst inte invänta eftermiddag/kvällen för att veta om även CPU levererades. Men får se, inte hela världen om jag får vänta tills imorrn även om jag är brutalt sugen redan nu. Och inte lär jag bli mindre sugen med moderkortet framför mig hehe.

Mitt andra system med en 1700 kommer jag norpa AM4-fästet för Noctua, tills jag skaffat nya så kommer jag återanvända kylaren för 3900X på den. Så blir att flytta runt lite grejer.

Går det att boka en CPU på Netonnet och bara avboka ifall CPUn kommer med posten idag? Jag har ingen Netonnet i närheten så är bara bekant med deras webshop personligen.

Permalänk
Medlem

Ännu en video gällande prestandan i 3600(X) chippen. Sjuka grejer alltså!

Btw, verkar som det PCI-E 4 stödet ligger i processorn och inte i chipsetet för det verkar fungera på X470 korten precis lika bra som på X570?! (Videon ska starta vid 34:41 om inte spola fram då det är där han börjar prata om just detta)

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem
Skrivet av milk^:

Ännu en video gällande prestandan i 3600(X) chippen. Sjuka grejer alltså!

https://www.youtube.com/watch?v=iSmAS9frJoM

Btw, verkar som det PCI-E 4 stödet ligger i processorn och inte i chipsetet för det verkar fungera på X470 korten precis lika bra som på X570?! (Videon ska starta vid 34:41 om inte spola fram då det är där han börjar prata om just detta)

https://www.youtube.com/watch?v=45fQaCl9WlA&feature=youtu.be&...

Nuvarande bios för Crosshair VII(2406) har tom PCIE 4.0 valbart i bios, går man efter uppmätta hastigheter så verkar det ju fungera.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Jag beställde en 3900X från komplett 14:57 i söndags och nu när jag pratade med kundtjänst så sa de att det blivit konstigt med lagerstatusen för att så många beställde. Så det verkar som att de som de skulle fått in igår redan var slut vid 14:57.

Permalänk
Medlem

@Ozzed: Ja, boost frekvenserna är inte på plats. Såg en med CH7 och 3900X, boostar till 4.15-4.25GHz ingame, dock inte så att det inte boostar alls bara lite lågt.

PCIE 4.0 verkar tydligen fungera, vilket är märkligt.

Att köra Bios Flashback vet jag inte riktigt varför, men jag förmodar att det automatiskt blir en Clear Cmos när man kör Bios Flashback medans EZ Flash fuskar lite. Ofta rekommenderas ju en Clear Cmos när ett nytt bios är lite buggat.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Nuvarande bios för Crosshair VII(2406) har tom PCIE 4.0 valbart i bios, går man efter uppmätta hastigheter så verkar det ju fungera.

Ja, såg också det! Det här är jävligt intressant måste jag säga. Vet inte hur/vad AMD samt tillverkarna tänkte när de skulle lansera X570 serien. Än så länge verkar de "features" som de marknadsfört att enbart fungera på X570 korten, inte verkar stämma.

PBO Boost / XFR etc stöds av processorn och verkar gälla alla zen varianter och nu då PCI-e 4 verkar fungera lika bra på de äldre chipset som de nya! Okej, verkar, stryk det, det fungerar vilket gör mig helt förvirrad. Okej de nya moderkorten har en massa uppdaterade anslutningar och WiFi 6 och säkert bra/bättre VRM's (men inte i jämförelse mot alla X470 kort).

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

@Ozzed: Ja, boost frekvenserna är inte på plats. Såg en med CH7 och 3900X, boostar till 4.15-4.25GHz ingame, dock inte så att det inte boostar alls bara lite lågt.

PCIE 4.0 verkar tydligen fungera, vilket är märkligt.

Att köra Bios Flashback vet jag inte riktigt varför, men jag förmodar att det automatiskt blir en Clear Cmos när man kör Bios Flashback medans EZ Flash fuskar lite. Ofta rekommenderas ju en Clear Cmos när ett nytt bios är lite buggat.

Skrivet av milk^:

Ja, såg också det! Det här är jävligt intressant måste jag säga. Vet inte hur/vad AMD samt tillverkarna tänkte när de skulle lansera X570 serien. Än så länge verkar de "features" som de marknadsfört att enbart fungera på X570 korten, inte verkar stämma.

PBO Boost / XFR etc stöds av processorn och verkar gälla alla zen varianter och nu då PCI-e 4 verkar fungera lika bra på de äldre chipset som de nya! Okej, verkar, stryk det, det fungerar vilket gör mig helt förvirrad. Okej de nya moderkorten har en massa uppdaterade anslutningar och WiFi 6 och säkert bra/bättre VRM's (men inte i jämförelse mot alla X470 kort).

Frågan är nu om AMD/moderkortstilvlerkare kommer att patcha stödet för PCIe 4.0 på de äldre brädorna, och i så fall när detta kommer att ske? Vore ju tråkigt man satt där sisådär 6 månader i framtiden med sin fullt fungerande X470-bräda och en patch kommer in som tar bort PCIe 4.0 stödet från dessa brädor när det visat sig fungera hur bra som helst.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimmuxx:

Jag beställde en 3900X från komplett 14:57 i söndags och nu när jag pratade med kundtjänst så sa de att det blivit konstigt med lagerstatusen för att så många beställde. Så det verkar som att de som de skulle fått in igår redan var slut vid 14:57.

Chattade precis med deras kundtjänst och de visste inte om några problem, bara att lagret i Norge hade så många ordrar så de hade inte hunnit med. Dåligt om de inte informerar om det nu är problem med allokeringen..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3rk0:

Går man på ren spelprestanda/pris.

Ryzen 5 3600 är mest för pengarna i detta test.

Men sedan vet vi att moderkort, Bios Agesa kan påverka boostfrekvensen med chipset version.

Gamers Nexus sa max 2 procent mellan 1.0.0.3a vs 1.0.0.3ab med nyaste chipset drivers på Gigabyte Aurous X570 modellen dom fått.

Annantech hade tydligen sett betydligt större skillnad på deras moderkort på före och efter.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Slutade med MSI MPG X570 Gaming Pro Carbon Wifi, just Bluetooth 5.0, som många av moderkorten X570-baserade moderkorten en bit över 3000kr har, var en viktig punkt vid val av moderkort. Hade föredragit ett passivt moderkort men då MSI iallafall påstår att deras ska kunna köras semipassivt så tog jag chansen.

Hehe jo, bra med flera alternativ i olika prisklasser men blir lätt lite rörigt. Frågan är hur många av dessa som får en icke-X modell framöver likt tidigare serier? Sedan om det kommer fler xx50-modeller framöver. Jag tänker mig en 10-kärnig SKU som kanske skulle heta 3850X som lägger sig mellan 3800X och 3900X där fem kärnor per chiplet är aktiverade. Är väl just om AMDs arkitektur fungerar med udda antal kärnor per chiplet. Någon i tråden har nämnt att det inte fungerar med olika antal kärnor per chiplet, typ 8 kärnor i ena, 4 i andra för att få en 12-kärnig.

Dyrt men fint kort Hoppas att du blir nöjd. Jag avbeställde precis X570 och kör, för tillfället, på X470 Gaming Pro Carbon (om det inte är så att jag till sist bestämmer mig för att går på rå prestanda och kör Intel).

Antagligen finns det flera små nischar att hoppa in i här och där ja Dock fortfarande tråkigt om det inte ger något prestandamässigt. Köper man ett RTX 2070 eller 2080 blir det ju tydlig skillnad.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Chattade precis med deras kundtjänst och de visste inte om några problem, bara att lagret i Norge hade så många ordrar så de hade inte hunnit med. Dåligt om de inte informerar om det nu är problem med allokeringen..

Skickades från m.sweclockers.com

Den låter ju mer rimligt än att lagerstatusen inte skulle stämma så hoppas jag fick fel information och att du fick rätt då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

När la du din order? La min 14.58 och den har bara status bekräftad än så länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

När la du din order? La min 14.58 och den har bara status bekräftad än så länge.

Skickades från m.sweclockers.com

14:57 och min är också bara bekräftad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bewise:

Aha, du hoppar över 400-korten?

Åhå jag hänger med, fin build! Rtx 2080 FE, är det en så kallad "lövblåsare"? Är det medvetet valt för just det chassit?

Kommer det komma nånting nytt och bättre från Noctua anpassad för nya Ryzen?
Jag tror jag valde dom minsta tophaten men.är inte säker, bra koll jag har! 😄

Vettetusan vad jag har för planer, förmodligen någon ny Ryzen typ 3600 eller 3700x. Grafikkort vet jag inte än.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det finns inget vettigt mITX kort i 400-serien (förutom MSI B450I Pro AC, men den har enbart en enda M.2 slot). ASUS varianterna hade gimpat på VRM:n så maximala strömmen är endast 240A medan deras 300-serien mITX kort kan leverera upp till 300A.

Nej, RTX 2080 FE är faktiskt ingen lövblåsare denna gång! Men dock fortfarande inte lika tyst som 3:e parts tillverkarnas kylare:

Inte hört något nytt från Noctua tyvärr, men det finns ju fina alternativ till NH-L12: Alpenföhn Black Ridge, Cryorig C7 (koppar eller grafen) och även NH-L12S om du har tålamod till att böja kylaren en aning!

Se bara till att grafikkortet du väljer får plats - de nyare varianterna från bl.a. MSI har ganska höga kylare som kanske inte får plats i chassit!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inaktiv

Destiny 2 har problem att fungera med Ryzen 3000-serien. Bungie håller på och felsöker och spelar ingen roll vad för moderkort som används. Reddit har färskare info, länkas dit via artikeln med om någon är nyfiken: https://www.pcgamer.com/bungie-is-investigating-why-destiny-2...

Permalänk
Medlem

@Tuulikk: Ja, jag loggade in och kollade på min sida.

Permalänk
Medlem

@Dimmuxx: är så sjukt trött på dem nu. De vägrar att berätta när de ska skicka och de tänker inte hedra prisgarantin pga att den inte finns i lager. Det blir bara Inet i fortsättningen för min del.

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Destiny 2 har problem att fungera med Ryzen 3000-serien. Bungie håller på och felsöker och spelar ingen roll vad för moderkort som används. Reddit har färskare info, länkas dit via artikeln med om någon är nyfiken: https://www.pcgamer.com/bungie-is-investigating-why-destiny-2...

Faktiskt sådant man är rädd för - att det ska bli massa problem med Ryzen 3000 Men det har väl gått bra med 2000-serien så förhoppningsvis är det bara barnsjukdomar

Sen hoppas jag innerligt att AMD inte gimpar 3000-supporten på X470 eller lägre nu bara för att man bestämde sig för en sådan bräda

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/caube3/apparently_the_3...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockos:

@Dimmuxx: är så sjukt trött på dem nu. De vägrar att berätta när de ska skicka och de tänker inte hedra prisgarantin pga att den inte finns i lager. Det blir bara Inet i fortsättningen för min del.

Ja, de har inte skött det här särskilt bra känns det som. Får väl hoppas de bara har mycket att göra så de skickar den idag iaf.

Permalänk
Medlem

Det var det jag trodde! Ingen papperslansering av 3800X

Får nu hoppas på att Amazon DE skickar iväg dessa snart!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Det var det jag trodde! Ingen papperslansering av 3800X

Får nu hoppas på att Amazon DE skickar iväg dessa snart!

Har du också beställt Ryzen 7 3800X antar jag.

När beräknas din skickas enligt Amazon Germany ?

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Beställde ett 3700x från Inet kl 1800 i söndags. Snackade med kundtjänst idag och där sa dom att kön på just den CPUn är 680 man lång haha... Dom förväntas få in ett ”enormt” lass den sista juli. Dock lär inte ens det täcka upp den enorma efterfrågan känns det som. Får bli en sommar utomhus!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sintrai:

Beställde ett 3700x från Inet kl 1800 i söndags. Snackade med kundtjänst idag och där sa dom att kön på just den CPUn är 680 man lång haha... Dom förväntas få in ett ”enormt” lass den sista juli. Dock lär inte ens det täcka upp den enorma efterfrågan känns det som. Får bli en sommar utomhus!

Skickades från m.sweclockers.com

Ja alla som har en beställning borde avbryta den och återgå till den "härliga" sommaren utomhus.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Har du också beställt Ryzen 7 3800X antar jag.

När beräknas din skickas enligt Amazon Germany ?

Japp, beställningen på denna exakt 15:10 i söndags när det fortfarande gick att beställa. Var svårt att motså 3800X för ca €400, står dock fortfarande följande info så inte alls säker när de kommer skicka den:

"Delivery estimate: We need a little more time to provide you with a good estimate. We'll notify you via e-mail as soon as we have an estimated delivery date."

Antar att ditt exemplar redan skickats från mindfactory.de ? Kommer nog att beställa Gigabyte mITX kortet därifrån inatt

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Mocka: Fram till idag så har fler människor sett UFO:n än vad de har sett 3800x ute i det vilda Skönt att den äntligen dök upp i allafall.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Inaktiv

Jag har chattat med Inets kundtjänst, de ska kolla med lagret om Postnord hämtade alla paket igår. Återkommer när jag får svar, om ingen annan hinner få svar innan då.

Moderkortet gick förbi Örebro inatt så den har jag idag iallafall. Men CPUn är en större fråga. Såvida de nu inte båda skickades i samma paket då, den som faktiskt rör sig.