Note, hur använder ni pennan?

Permalänk

Note, hur använder ni pennan?

Jag funderar på att köpa den nya Samsung Note 10 när den kommer i augusti/september eller möjligtvis en Note 9 om priset på Note 10 blir alltför ohemult. Note 9 med 512 Gb finns nu för 8500 kr och borde sjunka lite till när Note 10 introduceras.

Fråga till er som redan har en Note, hur använder ni pennan och hur ofta? till anteckningar, vid fotografering eller annat?
Vilka appar funkar bra med pennan?

Permalänk
Medlem

Nu har ju den mobilen några år på nacken (2013) men fram till för ganska exakt ett år sedan hade jag en Galaxy Note 3.
Pennan var underbar att ha, men jag använde den knappt alls under alla år. Jag köpte mobilen primärt för den, för dåtiden, stora skärm men
Nu sedan ett år har jag en Oneplus 6 även om jag gärna vill ha en note igen så går det inte att motivera priskillnaden enbart för pennan.

Permalänk
Medlem

Hade den första Note som kom ut, och det enda jag använde pennan till var att rita lite noggrannare än vad man gör med bara fingrarna. Som ovan skulle jag säga att den är skön att ha när man väl använder den, men det är absolut ingen dealbreaker.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Det blir nog ett säkert köp av Note 10 om priserna inte springer iväg alltför mycket.
Använde pennan ganska flitigt sist jag hade en Note, vilket dock var Note 2 tror jag?
Edit, nope. Var den allra första från 2011 jag hade
Den användes mest till anteckningar och sånt då, gillar dock funktionerna man implementerat i ex Note 9.
Ska bli kul att återvända!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hade note 1 och 2. Använde pennan till kalendern, mycket lättare att klicka på rutor/skriva (tillsammans med den stora skärmen fungerar kalendern riktigt bra). Hadegärna sett en inbyggd penna på annan android än samsung, tycker de har lite väl med bloatware och okristliga priser jämfört med konkurrenterna.

Visa signatur

c64, u1541-8Gb SD, Tac-2, AR6.0

Permalänk
Medlem

Har Note 9 nu och hade Note 8 dessförinnan. Använder inte pennan till så mycket, med Note 8 blev det bara för sakens skull någon gång. Nu med Note 9 har jag ändå använt den som fjärr till kameran ibland och små anteckningar här och där. Inget jag inte skulle klara mig utan dock.

Skickades från m.sweclockers.com