Permalänk
Medlem

Reservdel till moderkort

Flytta om den ligger fel då jag inte vet vart tråden ska ligga
Jag sökerr en 8-pin kontakt som syns på bilden nedan. Min har smält lite och det är svårt att ta bort resterna i kontakten. Någon som vet var man kan köpa en?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av AMD-FX:

Flytta om den ligger fel då jag inte vet vart tråden ska ligga
Jag sökerr en 8-pin kontakt som syns på bilden nedan. Min har smält lite och det är svårt att ta bort resterna i kontakten. Någon som vet var man kan köpa en?

http://www.mediafire.com/convkey/fc92/huzyd2ek27lwr7uzg.jpg

Kontakten finn nog på Ebay nånstans om man letar elerl så tar man en från ett trasigt moderkort men den kräver ju att du kan löda, det går nog också att löda dit en kabel direkt om man inte hittar en moderkortskontakt, hursomhelst så är det nog inte helt lätt att löda dit den utan det lär kräva en riktig lödstation för moderkorten brukar kräva hög effekt och tempkontroll.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Kontakten finn nog på Ebay nånstans om man letar elerl så tar man en från ett trasigt moderkort men den kräver ju att du kan löda, det går nog också att löda dit en kabel direkt om man inte hittar en moderkortskontakt, hursomhelst så är det nog inte helt lätt att löda dit den utan det lär kräva en riktig lödstation för moderkorten brukar kräva hög effekt och tempkontroll.

Få dit den är nog inget problem, men ta bort den blir kanske svårare då min lödstation är vidrigt dålig. Jag har ett till moderkort men som är helt fast klart sämre än Crosshair V Formula-Z kortet är. Frågan om jag ska offra Gigabyte kortet eller inte?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Sök på "8-pin PSU extension cable", den har ju en hona du kan använda om du lyckas löda fast kablarna i andra änden.

Fast jag hade nog försökt skippa lödning och behålla så mycket av kontakten som möjligt efter att ha tagit bort smält plast och kanske fixerat det med smältlim när du fått det på plats.

Permalänk
Medlem

Det är en Molex Mini-Fit Jr.-kontakt, men att hitta rätt i Molex sortiment är inte helt lätt. Elfa har denna kontakt som ser ut att vara rätt, men jag vågar inte svära på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Det är en Molex Mini-Fit Jr.-kontakt, men att hitta rätt i Molex sortiment är inte helt lätt. Elfa har denna kontakt som ser ut att vara rätt, men jag vågar inte svära på det.

Är det ingen standard på dessa? Den ser rätt ut i alla fall

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Tycker det låter dumt att offra ett fungerande moderkort, köp ett defekt på Ebay istället eller Tradera. Ser en del defekta produkter där ibland.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Apex FPS Boost Configs | Killing Floor 2 Configs
CPU: R7 5800X Cooler: H110i Mobo: X570 Aorus Master RAM: 4x8Gb 3600mhz CL14-14-14-28 Videocard: RTX2080S Strix AD PSU: HX1000i Case: Evolv Flow Edition Monitor: Acer XB270HU 165hz Gsync TN-panel