Köpråd 3.5mm hane-hane (4-polig?)

Permalänk
Medlem

Köpråd 3.5mm hane-hane (4-polig?)

Kort bakgrund: Jag var inne igår på en butik med fyra bokstäver och köpte ett par "Plantronics RIG 500 Pro" headset, självklart var det ett redigt glapp i ljudkontrollen som sitter mitt på kabeln.
Nästan alla headset jag har ägt har haft problem med ljudkontrollen men problemet med denna är att den är helgjuten i plast/gummi så jag kan inte laga den själv.
Som "tur" är så har detta headset "lurar-hane-(ljudkontroll)-hane-Y=mic+ljud" så den är alltså inte fastmonterad i headsetet.

Då tänkte jag att istället för att gå och byta skiten så köper jag en ny kabel (hane-hane) och slipper problem med ljudkontroll i framtiden, för den nya kommer utan tvekan gå sönder efter ett tag ändå.

Jag hittade en "liknande" tråd daterad 18 månader sedan och enligt mina beräkningar så skall jag köpa en 4-polig 3.5mm hane-hane kabel för att den skall ha stöd för mic?
Jag lägger gärna lite extra på kvalite så om ni har något att rekomendera välkomnas det.
Fysisk butik är att föredra för jag är inte sugen på att beställa en liten kabel.

stavfel
Permalänk
Rekordmedlem

Jag är skeptisk till billiga headset i allmänhet men bortsett från det så finns det kablar på Kjell.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Jag håller med, men tyvärr var jag tvungen att avliva mina gamla "dyra" Logitech lurar, dom drog sitt sista andetag igår och jag hade 30min kvar innan butiken stängde.
Och så himla billiga är dom inte, ligger på en tusenlapp originalpris
När jag håller stenhårt i kontrollen (måste för att den inte skall glappa) så får jag ljud i båda lurarna och det är bra ljud, därför ville jag försöka hitta en ny kabel, om det ens går att byta kabel, jag har ingen aning.

Vet du om denna kommer att funka bra?
https://www.kjell.com/se/produkter/ljud-bild/kablar-adaptrar/...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av twallden:

@mrqaffe: Jag håller med, men tyvärr var jag tvungen att avliva mina gamla "dyra" Logitech lurar, dom drog sitt sista andetag igår och jag hade 30min kvar innan butiken stängde.
Och så himla billiga är dom inte, ligger på en tusenlapp originalpris
När jag håller stenhårt i kontrollen (måste för att den inte skall glappa) så får jag ljud i båda lurarna och det är bra ljud, därför ville jag försöka hitta en ny kabel, om det ens går att byta kabel, jag har ingen aning.

Vet du om denna kommer att funka bra?
https://www.kjell.com/se/produkter/ljud-bild/kablar-adaptrar/...

Det ska den göra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Perfekt, tackar!