Permalänk
Medlem

Antilion Modmic Wireless.

Så Antilion har släppt en wireless utgåva av sin modmic.
Har fått riktigt bra reviews, och ljudet verkar riktigt riktigt bra.
Nu är det dessutom både omnidirectional, och unidirectional i samma mic, och man kan skifta mellan dom med en knapp bara.
Någon som har koll på när den dyker upp i Sverige tro?
@inet @webhallen
https://antlionaudio.com/products/modmic-wireless

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Även om den dyker upp i Sverige, kommer den vara mycket dyrare än tex på Amazon.
Köpte den sista modmicen på amazon i USA för 400 när den fortfarande kostade runt 900 här i Sverige.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Även om den dyker upp i Sverige, kommer den vara mycket dyrare än tex på Amazon.
Köpte den sista modmicen på amazon i USA för 400 när den fortfarande kostade runt 900 här i Sverige.

Mjo men från USA, så är det frakt + avgifter, så man landar rätt nära svenskt pris då ändå.
Så, så mycket tjänar man inte på att beställa den från USA istället.

Ja, men frakten är en rätt stor slant också från amazon tyvärr :/
Så om den dyker upp snart. så kan man ju vänta känns det som.

Även om den säg landar på 1700kr här i sverige, så är den extra hundringen värd det, för att kunna få garantier osv lite lättare.
Men det är ju ren spekulatikon på vad den landar på. Men frakt från Amazon så landar den på nästan 1600kr.

Eller 131$ med frakt från Antilions hemsida. Men har dålig koll på vad det blir med avgifter i sverige? Någon som har bra koll på det?
Gissar att det blir ungefär samma som från amazon.de, med 25% moms och deklarations avgift. Tullen slipper man ju under 1500kr.
Men det landar nog rätt nära amazon ändå.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Inet
Skrivet av zOlid:

Så Antilion har släppt en wireless utgåva av sin modmic.
Har fått riktigt bra reviews, och ljudet verkar riktigt riktigt bra.
Nu är det dessutom både omnidirectional, och unidirectional i samma mic, och man kan skifta mellan dom med en knapp bara.
Någon som har koll på när den dyker upp i Sverige tro?
@inet @webhallen
https://antlionaudio.com/products/modmic-wireless
https://www.youtube.com/watch?v=lRImG1rT_1g

Hej zOlid,

Vi la nyligen upp denna på vår hemsida, du hittar den på länken nedan. Beräknat leveransdatum till vårt lager är 2019-01-20.
https://www.inet.se/produkt/6600825/antlion-modmic-wireless

Mvh
Inet Kundservice

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hej zOlid,

Vi la nyligen upp denna på vår hemsida, du hittar den på länken nedan. Beräknat leveransdatum till vårt lager är 2019-01-20.
https://www.inet.se/produkt/6600825/antlion-modmic-wireless

Mvh
Inet Kundservice

Klockrent!!!

@zeleni @henkiii blev ju samma pris som US trots allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Köpte glad i hågen den här till mina 990 Pro men blev besviken ärligt talat.

Min röst laggar intermittent i Discord för mig tyvärr, i båda miclägena. Hör även hur rösten klipper/laggar när jag spelat in med Geforce Exp. Har testat att tweaka voice sens i Discord men samma skit tyvärr. Dessutom började usb-dongeln para av sig med micen ett par gånger ikväll, stabilt! Anslutningen borde det inte vara några problem med då mottagaren ligger precis bredvid tangentbordet. Körde Arctis 7 tidigare utan några problem så att en mic för 1200 spänn krånglar är jag besviken på.

Tar gärna emot lite tips på vad man kan tweaka på om nån har nåt på lager.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av dibban:

Köpte glad i hågen den här till mina 990 Pro men blev besviken ärligt talat.

Min röst laggar intermittent i Discord för mig tyvärr, i båda miclägena. Hör även hur rösten klipper/laggar när jag spelat in med Geforce Exp. Har testat att tweaka voice sens i Discord men samma skit tyvärr. Dessutom började usb-dongeln para av sig med micen ett par gånger ikväll, stabilt! Anslutningen borde det inte vara några problem med då mottagaren ligger precis bredvid tangentbordet. Körde Arctis 7 tidigare utan några problem så att en mic för 1200 spänn krånglar är jag besviken på.

Tar gärna emot lite tips på vad man kan tweaka på om nån har nåt på lager.

Skickades från m.sweclockers.com

Fortsatte den att krångla, eller löste det sig?

Är ganska sugen på en trådlös modmic

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag köpte den i via antlions hemsida i början av december, med icke-express frakt tog det ca 1månad och jag fick pröjsa tull. Tror det landade på 1500-1600:- totalt.

Trådlösa lurar+mic är grymt
Polarna sa att de inte hörde någon skillnad från min tidigare AT2020
och den låter utmärkt i mina egna tester också, så jag är helnöjd.

Visa signatur

|CPU: Intel i9-13900k |GPU: Gigabyte RTX 4080 OC |MB: Gigabyte Aorus Pro |RAM: 32GB |Chassi: Fractal Design Torrent |PSU: Seasonic PU Titanium 1000W|
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Medlem

Blev lite sugen att köpa. Hade tänkt att byta till Rode podcaster och stativ för att slippa extra kabeln och kunna slippa ha micen på när man inte är på discord. Det här är en hög men ändå humanare prislapp
Drawbacks jag ser är klen batteritid, micro-usb (2019, hallå usb-c?) och lite obeprövat med tillhaxxad aptx ll.
Avvaktar för lite fler omdömen och recensioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Fortsatte den att krångla, eller löste det sig?

Är ganska sugen på en trådlös modmic

Fortsatte att böka så jag skickade tillbaks den helt enkelt, kanske är lättlöst, vad vet jag. Men 1200 kr för en mic som fungerar sämre än Arctis7 som jag köpte för 1100 känns sådär kul. Kanske köper den igen om jag hittar den billigare nån gång, tanken bakom är ju genial.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem
Skrivet av dibban:

Fortsatte att böka så jag skickade tillbaks den helt enkelt, kanske är lättlöst, vad vet jag. Men 1200 kr för en mic som fungerar sämre än Arctis7 som jag köpte för 1100 känns sådär kul. Kanske köper den igen om jag hittar den billigare nån gång, tanken bakom är ju genial.

Skickades från m.sweclockers.com

usb2 port istället för usb3 brukar kunna lösa såna problem.

Permalänk
Medlem

Äsch jag slog till och köpte en ändå, blev för nyfiken.
Ljudet är bra. Låter bättre än Modmic 5 som jag också har. Enkel att använda. Skön frihet att slippa den extra kabeln utöver hörlurskabeln.
Rejält kraftig magnet för de som undrar hur bra den sitter fast.
När man inte sitter och snackar med folk på discord eller liknande så snäpper man bara loss mikrofonen och pluggar in den för laddning, klockrent.

Permalänk
Master of Overkill

Grymt nöjd!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Är "spaken" som ni skiftar mellan uni- och omnidirection lite lös för er andra som har mikrofonen? Dvs om ni skakar den lite så hör man hur det låter lite från spaken/knappen ?

Permalänk
Medlem

https://soundcloud.com/philip-err-str-mberg/modmic-wireless-m...

Det låter såhär när jag skakar den eller vrider snabbt på huvudet fram och tillbaka :/

Permalänk
Medlem

Ja det småskramlar lite lätt i min om jag skakar den.
Inget jag märkt eller reagerat över om du inte skrivit det här och fått mig att testa.
Lyssnade på mikrofonen och ja, jag lyckades få den att plocka upp ljud likadant som din.
Lyckligtvis slänger jag inte med huvudet på det viset så tvivlar att det någonsin hänt mig när jag pratat i mikrofonen.

Permalänk
Medlem

Recension är på G!

Permalänk
Medlem

Har problem med min Modmic Wireless, hoppas någon kan hjälpa mig här.

Micen spelar bara in missljud, en horribel blandning av buzz, hiss och brummande. Låter elektriskt Man hör alltså ingen röst öht, bara noise. Testat alla inställningar i windows, Discord och andra program, samma överallt.

Testat olika USB ingångar men ingen skillnad. Finns inga uppdaterade drivrutiner att hitta. Ingen annan som har problemet på nätet.

*Uppdatering!*

Testade på den bärbara datorn och där funkar det, men enbart på USB 2.0 porten. Samma skit på den bärbara datorns USB 3 portar. Detta är en 7 år gammal bärbar och min stationära är ny. Tyvärr finns inga 2.0 portar på min moderna dator så det får bli att skicka tillbaka skiten.

*Uppdatering igen!*

Efter att ha pratat med Antlions support så misstänker de elfel med batteriet eller något. Att den läcker el till kretsarna när man kopplar till USB3 som är mer strömstarkt. Därför funkade USB2. För jag märkte att batteriet laddade ur från 100% till gul lampa på 2 timmar, och det är inte normalt.

Hittat fel
Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4