Köpa energi drycken Monster Mango Loco så billigt det går

Permalänk
Medlem

Köpa energi drycken Monster Mango Loco så billigt det går

Jag älskar Monster Mango Loco drickat och vill hitta ett ställe man kan köpa på sig flera flak så billigt bara det går. Känner någon till nåt?

Permalänk
Medlem

Kolla med hjälp av prisjakt eller pricerunner kanske?

Hittade https://gottebiten.se/monster-energy-mango-loco-500-ml-x24 via prisjakt, men kan inte säga om det är billigt eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohjay:

Kolla med hjälp av prisjakt eller pricerunner kanske?

Hittade https://gottebiten.se/monster-energy-mango-loco-500-ml-x24 via prisjakt, men kan inte säga om det är billigt eller inte.

Jag har varit inne där och verkar som dom är billigast men hade hoppats på ännu billigare.

Permalänk
Medlem

Gottebiten brukar ligga lägst (köper ultra white därifrån). Ibland kan det finnas billigare på webhallen eller cdon men då handlar det om kortare reor.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Medlem

Brukar köpa Monster för 10 kr per burk på den lokala Coop-butiken där vi bor. Via näthandel är det periodvis reor som gäller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sommarlovet i full gång ser jag

Gottenbiten har ok priset, webhallen är rätt dyra men har ibland bra reor på sin energidryck.

Annars är din bästa chans typ city-gross eller coop. Brukar ibland vara 2 för 20 på dom ställerna.

Förövrigt så kan jag inte ens lukta på monster mango-loco. Drack typ 25-30st under dreamhack winter 2018. Jag var så sjuuukt less på dom så ville bara spy.

Permalänk
Medlem

Rätt val av Monster.

Och vad tycker du är billigt? Ofta är det någon affär som har något veckoerbjudande där de hamnar på kanske 10kr burken. Har sett 2 för 15, men det var nog ett tag sedan nu.

Denna veckan verkar det vara RedBull-erbjudanden. Kanske Monster dyker upp nästa vecka, eller veckan efter. Kolla affärernas erbjudanden i början av veckan så får du se (Ica, Coop, Willys, CityGross, Netto, ÖoB, Hemköp, etc)

Med det sagt, priset på Gottebiten är 11.25kr per burk + pant, du får dem direkt till ditt postombud i en kartong och du slipper gräva efter erbjudanden... Kanske smidigare om du ska köpa mycket
https://gottebiten.se/monster-energy-mango-loco-500-ml-x24

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem

Har kikat överallt och Gottebiten har bäst pris. Det är frakten och panten som drar iväg priset.

Permalänk
Rekordmedlem

Sök hjälp för ditt beroende.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Se om du kan ordna så någon kan handla åt dig på ex.vis Axfood snabbgross el dylikt.
Alternativt byt till annan dryck med samma mängd koffein till billigare pris.
Själv köper jag Celsius för 5:- st, inte för att den är speciellt god men svårslaget pris.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

Se om du kan ordna så någon kan handla åt dig på ex.vis Axfood snabbgross el dylikt.
Alternativt byt till annan dryck med samma mängd koffein till billigare pris.
Själv köper jag Celsius för 5:- st, inte för att den är speciellt god men svårslaget pris.

Om det är koffeinet man vill åt är det såklart billigast att köpa koffeinpulver/tabletter.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Sök hjälp för ditt beroende.

Dags att börja kräva att vi sätter in kaffedrickare på tvångs-avgiftning om vi ska fortsätta på din bana.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av socsoc:

Jag älskar Monster Mango Loco drickat och vill hitta ett ställe man kan köpa på sig flera flak så billigt bara det går. Känner någon till nåt?

Gottebitten är tyvärr billigast om du beställer utan rea , men kolla runt på alla butiker som säljer monster lokalt - Coop , Willys , Ica osv om någon har 2 för 10 eller liknande. Åk o köp på dig ett par plattor då , sen när du nu dricker sockervarianten drick i rimliga mängder annars mår du inte bra inombords

Skrivet av Wasp:

Dags att börja kräva att vi sätter in kaffedrickare på tvångs-avgiftning om vi ska fortsätta på din bana.

Du suger är det enda vi kan säga hue hue , men ja kaffedrickande tas till en jävla nivå ibland....

@mrqaffe beroende? Är du hög eller? Han dricker antagligen normala mängder men att köpa för 10:- styck istället för 20:- styck hjälper väldigt mycket.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Sök hjälp för ditt beroende.

Är det osunt att vilja handla billigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Är det osunt att vilja handla billigt?

Kan inte se att dricka flera flak av drycken kan vara särskilt sunt.

Samma sak gäller även överkonsumption av många andra saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Kan inte se att dricka flera flak av drycken kan vara särskilt sunt.

Samma sak gäller även överkonsumption av många andra saker.

Att äta flera ton med mat är ju helt osunt! Speciellt över en hel livstid!

Ingenstans står det att herrn dricker ett flak om dagen eller vad det nu är du antar. 5st/månad kan han likagärna supa i sig för allt vi vet. Betyder ju inte att han ska handla monster på cirkleK för 35kr/burken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Kan inte se att dricka flera flak av drycken kan vara särskilt sunt.

Samma sak gäller även överkonsumption av många andra saker.

Finner det tämligen intressant att ingen nämner någon liknande kommentar när man införskaffar några plattor öl.

Permalänk
Medlem

Ny vecka, nya matvaruhus-erbjudanden.
Såg dåligt ut med Monster dock, bara en av butikerna i närheten av mig hade erbjudande, Netto (reklambladet, sid 14).

Med Netto kan man väl aldrig lova något, men när jag var i min lokala Netto-butik i förra veckan, fanns nästan bara Mango Loco. Kan vara värt ett besök.

Skrivet av socsoc:

Har kikat överallt och Gottebiten har bäst pris. Det är frakten och panten som drar iväg priset.

Fast, panten betalar du i butik också.

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

Jag älskar Monster Mango Loco drickat och vill hitta ett ställe man kan köpa på sig flera flak så billigt bara det går. Känner någon till nåt?

Har inte bra koll på priset för monster, men såg mango loco på amazon prime days och kom ihåg den här tråden:
https://www.amazon.de/Monster-Energy-Mango-tropischen-Mangosa...

Du kan ju kika om det är något att ha.

Permalänk
Medlem

Blir säkert billigare att köpa från någon närbelägen grossist istället för att härja på internet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Dags att börja kräva att vi sätter in kaffedrickare på tvångs-avgiftning om vi ska fortsätta på din bana.

Det är inte nyttigt att dricka för mycket koffien. En monster med +200 ml koffein i motsvarar 4-5 kaffekoppar (sett en del monster med 280 ml koffien). 2 st monster på en dag +400 ml motsvarar 8-10 koppar kaffe, om inte mer, det är inte många som dricker dessa mängder kaffe. Oftast vuxna i så fall, kan ju ha fel men TS känns inte som en vuxen person. På nivåer uppåt 500 ml/dag är "farligt". Speciellt om man är ungdom/barn.

Skrivet av frong:

Om det är koffeinet man vill åt är det såklart billigast att köpa koffeinpulver/tabletter.

Tror det är åldersgräns på koffeinpiller nu för tiden på ex apotek, just pga mängden koffien du kan få i dig på kort tid.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Det är inte nyttigt att dricka för mycket koffien. En monster med +200 ml koffein i motsvarar 4-5 kaffekoppar (sett en del monster med 280 ml koffien). 2 st monster på en dag +400 ml motsvarar 8-10 koppar kaffe, om inte mer, det är inte många som dricker dessa mängder kaffe. Oftast vuxna i så fall, kan ju ha fel men TS känns inte som en vuxen person. På nivåer uppåt 500 ml/dag är "farligt". Speciellt om man är ungdom/barn.

Tror det är åldersgräns på koffeinpiller nu för tiden på ex apotek, just pga mängden koffien du kan få i dig på kort tid.

Du kan köpa piller samt pulver utan problem. Jag avråder dock folk från att köpa pulver då det är lättare att överdosa om man inte är försiktig. Koffeinöverdos är inte kul, samt ld50 får du lätt i dig genom pulver om du inte har koll på doseringen.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Finner det tämligen intressant att ingen nämner någon liknande kommentar när man införskaffar några plattor öl.

Nu spåra det ut! Man kan inte jämföra en ädel dryck som ÖL med nån blaskig tonårstrend

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

@frong:
Ah där ser man, kunde svurit på att jag läste någonstans att de hade vidtagit åtgärder på apoteken. Kanske att de tog bort det från livsmedelaffärerna eller att de minskat på mängden i burkarna. Eller så har jag bara drömt Känns väl sådär att ungdomar får köpa koffeintabletter men inte red bull.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Det är inte nyttigt att dricka för mycket koffien. En monster med +200 ml koffein i motsvarar 4-5 kaffekoppar (sett en del monster med 280 ml koffien). 2 st monster på en dag +400 ml motsvarar 8-10 koppar kaffe, om inte mer, det är inte många som dricker dessa mängder kaffe. Oftast vuxna i så fall, kan ju ha fel men TS känns inte som en vuxen person. På nivåer uppåt 500 ml/dag är "farligt". Speciellt om man är ungdom/barn.
Tror det är åldersgräns på koffeinpiller nu för tiden på ex apotek, just pga mängden koffien du kan få i dig på kort tid.

För det första så mäter man koffein i mg inte i ml. Sedan så är dina halter som du anger felaktiga, länkar till
livsmedelsverkets hemsida som jag håller högre när det gäller faktagrad än personers påhittade påståenden på nätet:

Livsmedelsverket om koffein

För den som inte orkar klicka på länken så är detta kontentan:
"Hur mycket koffein det finns i vissa drycker kan ge ett mått på hur mycket koffein man får i sig.
En kopp vanligt bryggkaffe (15 centiliter) innehåller cirka 100 milligram koffein.
En burk energidryck (25 centiliter) innehåller oftast omkring 80 milligram koffein.
En burk coladryck (33 centiliter) innehåller ofta 30-50 milligram koffein. "

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

@frong:
Ah där ser man, kunde svurit på att jag läste någonstans att de hade vidtagit åtgärder på apoteken. Kanske att de tog bort det från livsmedelaffärerna eller att de minskat på mängden i burkarna. Eller så har jag bara drömt Känns väl sådär att ungdomar får köpa koffeintabletter men inte red bull.

Det är i så fall företaget(n)s egna policy, precis som med 15-årsgränsen i livsmedelsbutiker.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Det är inte nyttigt att dricka för mycket koffien. En monster med +200 ml koffein i motsvarar 4-5 kaffekoppar (sett en del monster med 280 ml koffien). 2 st monster på en dag +400 ml motsvarar 8-10 koppar kaffe, om inte mer, det är inte många som dricker dessa mängder kaffe. Oftast vuxna i så fall, kan ju ha fel men TS känns inte som en vuxen person. På nivåer uppåt 500 ml/dag är "farligt". Speciellt om man är ungdom/barn.

Tror det är åldersgräns på koffeinpiller nu för tiden på ex apotek, just pga mängden koffien du kan få i dig på kort tid.

Det är farligt att röka, folk röker. Det är också farligt att dricka alkohol men likt förbannat gör både studenter och folk i alla möjliga åldrar det. Lite oskyldig energidryck kan du väl låta TS få unna sig?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Dessa Amerikanare , dom hittar djävulen i allt.
Mer hjärntvättat folk får man leta efter

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Det är inte nyttigt att dricka för mycket koffien. En monster med +200 ml koffein i motsvarar 4-5 kaffekoppar (sett en del monster med 280 ml koffien). 2 st monster på en dag +400 ml motsvarar 8-10 koppar kaffe, om inte mer, det är inte många som dricker dessa mängder kaffe. Oftast vuxna i så fall, kan ju ha fel men TS känns inte som en vuxen person. På nivåer uppåt 500 ml/dag är "farligt". Speciellt om man är ungdom/barn.

Hur kom du ens fram till dessa siffror? Gissning? Som tidigare påpekats så stämmer de inte, en vanlig monster (eller Mango loco) innehåller 32 mg koffein per milliliter. Det ger alltså ett totalt intag på 32*5 (500 ml/burk) =160 mg.

500 ml kaffe (3-4 kopppar) innehåller omkring det dubbla.

Jag tycker att det blir så fånigt när man börjar gasta om att det är farligt med energidryck för det är så mycket koffein i eftersom detta helt enkelt inte stämmer, det är en låg dos i förhållande till kaffe. Det stör mig dels för att jag dricker energidryck (ultra white, sockerfri, 30mg koffein per 100 ml) men framförallt för att det är direkt vetenskapsfientligt och inte förenligt med det vi vet i dagsläget.

Snyfthistorierna är inte bättre de. Drar man i sig elva energidrycker på ett par timmar så kommer man få hjärtklappning, särskilt om man är relativt koffeinnaiv. Drar man i sig en kanna kaffe så kommer man också få det. I värsta fall så kan man få arytmier av olika slag, men det handlar främst om icke upptäckta problem som triggas. Jag har fortfarande inte sett några studier som visar att en till två burkar dagligen har några negativa effekter. Det finns ett fåtal case descriptions där det hävdas men det finns minst lika många där man sett det hos kaffedrickare. Folk är olika och tål koffein på olika sätt.

Det är ju till och med 15 års-gräns. Vilket jag alltid finner lika komiskt när jag köper en burk efter jobbet då och då. Jag går från att hantera narkotika hundratals gånger starkare än morfin och andra läkemedel som kan döda en människa (eller en häst) till att behöva vänta på en 19-årig kassörska som ska godkänna att jag är över femton och därför får köpa en burk Monster. Samtidigt behöver jag inte det om jag köper en kaffedrink med lika mycket eller mer koffein i.

Vi lever i en intressant värld där känslor och tyckanden går före vetenskap och rationalitet.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.